Value Proposition – jak odkrywać wyróżniki w swojej propozycji wartości?

Zdaniem publicysty, Sama Welcha, kluczem do sukcesu każdego przedsiębiorcy jest świadomość wartości, jaką tworzy firma. Kluczowe jest tutaj słowo „świadomość” bo nie zawsze zdajemy sobie sprawę z tego, na mogą zwrócić uwagę klienci i co może stać się wyróżnikiem naszej marki. Może też być tak, że pewne sprawy uznajemy za tak oczywiste, że w ogóle nie komunikujemy ich odbiorcom. Stąd też warto zadać sobie kilka pytań, które pomogą nam rozbić bańkę, w której utknęliśmy.

 

5 podstawowych zasad komunikacji z klientem

Według Sama Welcha istnieje 5 podstawowych zasad, jakich należy przestrzegać, zanim zaczniemy komunikować się z klientami. Przede wszystkim warto zastanowić się nad tym, jaką wartość stanowi oferowany przez nas produktjakie korzyści może przynieść swojemu odbiorcy. Po drugie, zadać sobie pytanie, w jaki sposób zarówno my, jak i nasza konkurencja, mogą sabotować cały proces marketingowy.

 

5 podstawowych zasad komunikacji z klientem

Warto zastanowić się jaką wartość dla klienta przekazuje nasz produkt.

 

Skuteczna strategia marketingowa opierać powinna się na kombinacji działań, wynikających z odpowiedzi na następujące pytania:

  1. Czy przypadkiem nie pomijasz którejś z zalet swojego produktu? – być może skupiasz się na tylko na kilku jego aspektach.
  2. Czy konkurencja zwraca uwagę na wszystkie zalety oferowanych przez ciebie produktów? – niejednokrotnie, aby się wyróżnić, konkurent może podkreślić taką cechę lub funkcjonalność, którą ty posiadasz, ale pomijasz.
  3. Analogicznie – czy konkurencja nie zapomniała o jakichś cechach produktu, dzięki których twoja firma może się wyróżnić?
  4. Czy komunikujesz właśnie te cechy produktu, na których potencjalnemu klientowi naprawdę może zależeć?

Kiedy i gdzie reklamujesz produkt? – to, jak priorytetyzujesz treści w swoich komunikatach, powinno być zależne od tego, co w danym miejscu i momencie może być istotne dla klienta.

 

Pełny materiał znajdziecie na stronie MarketingLand

Posłuchaj questus podcast

 Wpadnij na nasz kanał Youtube

Newsletter

Chcesz być informowany
o nowościach?
Dołącz do naszego
 newslettera.

 

Autor: Redakcja

Pasjonaci marketingu i biznesu, którzy dokładają wszelkich starań, aby dostarczać wiedzę w jak najbardziej przystępnej i czasooszczędnej formie. W skład zespołu pracującego nad artykułami wchodzą m. in. dr hab. Robert Kozielski i Donata Wilczewska.
Ostatnie wpisy
Rok 2025 – krótka historia jutra: Sztuczna Inteligencja (AI)

Rok 2025 – krótka historia jutra: Sztuczna Inteligencja (AI)

Rok 2025 – krótka historia jutra: Sztuczna Inteligencja (AI) Rewolucja zaczyna się wcześniej, niż myślisz. Zmiany często zaczynają się dużo wcześniej, zanim stają się zauważalne (Eccles, 1991). Jak jednak rozpoznać sygnały zmiany, gdy tempo ich przyśpieszenia jest tak...

czytaj dalej