Cytat Dnia
Kluczowe pytania, decydujące wybory

Social data, hashtagi i content marketing [przegląd blogosfery marketingowej #12]

Przed Wami kolejny przegląd marketingowo-biznesowej blogosfery. Tym razem badamy nieco bardziej techniczne aspekty marketingu, w szczególności tego digitalowego, dlatego wybraliśmy dla Was treści m. in. z bloga Brand24, Ideo Force, Mention czy Disruptive Advertising. Inspirującej lektury!

 

Czym jest Social Data i jak może pomóc Twojej firmie? – Tłumaczymy

Metricso,
Blog Brand24

Social Data to wszystkie zebrane informacje na temat aktywności użytkowników w mediach społecznościowych. Jest to zatem niezwykle istotne źródło informacji dla marketerów planujących poznać swoje grono odbiorców. Jak taka wiedza może przydać się przedsiębiorstwom? Jak dobrze korzystać z tych danych? Artykuł Metricso opublikowany na blogu Brand24 rozwieje wszystkie Wasze wątpliwości.

 

4 LinkedIn marketing strategies for 2019

Gary Vaynerchuk,
Gary Vaynerchuk blog

Wiele osób twierdzi, że LinkedIn jest najbardziej biznesowym portalem społecznościowym. Warto więc zainteresować się co można zrobić, żeby nasz profil był atrakcyjny dla innych, a nasze korzystanie z portalu stało się jak najbardziej efektywne. Gary Vaynerchuk we wpisie na swoim blogu opisuje cztery strategie, którym warto się przyjrzeć chcąc aktywnie działać na LinkedIn.

 

Na co warto zwrócić uwagę w content marketingu w 2019 r.?

Anita Chabrowska,
NowyMarketing

Content marketing jest aktualnie jednym z najczęściej stosowanych przez marki narzędzi. W każdej dziedzinie życia pojawiają się jednak pewne zmiany, za którymi musimy nieustannie nadążać – tak jest również w przypadku publikowania treści w internecie. W artykule na łamach Nowego Marketingu Anita Chrabowska przedstawia pięć głównych trendów, na które powinni zwrócić uwagę wszyscy content managerowie.

 

How to Pick the Right Facebook Ad Type for Your Campaigns

Ana Gotter,
Disruptive Advertising

Planując kampanię na Facebooku jedną z pierwszych decyzji, z którą musi zmierzyć się marketer jest wybranie odpowiedniego typu reklamy. Obecnie można w nich umieścić już nie tylko tekst, zdjęcia i filmy, ale dostępnych jest jeszcze kilka, bardziej kreatywnych formatów. O wyborze optymalnego typu kampanii dopasowanego do konkretnych działań pisze Ana Gotter na łamach Disruptive Advertising.

 

Domena www – jak wybrać tę najlepszą?

Daniel Kazanecki,
Ideo Force

Tworzenie strony www nie należy do prostych i banalnych działań. W planowaniu budowy nowej witryny musimy wziąć pod uwagę m. in. domenę, na której „postawimy” stronę, jak również jej nazwę, strukturę czy aspekty wizualne. To jednak tylko ułamek niezbędnych działań. Na łamach bloga Ideo Force przeczytacie o wielu informacjach, na które właściciele stron www początkowo przymykają oko.

 

Psychographics and personas: how to get to the truth about why people buy

Adele Revella,
Hotjar Blog

W prowadzeniu sprzedaży własnych produktów niewątpliwie warto wiedzieć, co skłania naszych klientów do dokonywania zakupów. Bardzo łatwo jest uzyskać informacje na temat demografii klientów, natomiast z odkrywaniem motywacji działań nie jest już tak łatwo. O tym jak zdobyć taką wiedzę, jakie korzyści można z niej uzyskać oraz jak ją później wykorzystać przeczytacie w artykule na blogu hotjar.

 

3 pomysły na optymalizację WordPressowych kategorii i tagów pod SEO

Łukasz Migura,
Marketing dla ludzi

Tworząc treści na własnych stronach internetowych marketerzy nieustannie zastanawiają się co zrobić, żeby ich content był lepiej widoczny w wyszukiwarkach. Na łamach Marketing dla ludzi przeczytacie o optymalizacji kategorii i tagów – działaniach, które mogą niezwykle pozytywnie wpłynąć na SEO.

 

6-Steps Guide to Writing Engaging Hashtags on Social Media

Sage Houston,
Mention Blog

Posty w social mediach rządzą się własnymi prawami. Powinny być krótkie, angażujące, zrozumiałe, najlepiej też, żeby zawierały w sobie elementy graficzne oraz… hashtagi! Te ostatnie są świetnym sposobem na dotarcie do nowych osób, które obserwują dany temat lub zagadnienie. O tym, jak efektywnie z nich korzystać przeczytacie na blogu Mention.

 

Polacy zadowoleni ze swojej sytuacji materialnej, ale nie zamierzają zwiększać konsumpcji. Badanie ARC Rynek i Opinia

Redakcja,
Marketing przy Kawie

Z przeprowadzonego przez ARC Rynek i Opinia sondażu wynika, że 62% Polaków jest zadowolonych ze swojej sytuacji finansowej. Największy odsetek satysfakcji w tym zakresie wyrażają osoby poniżej 35. roku życia oraz posiadające wyższe wykształcenie. Jednak relatywnie niewielu z nich deklaruje chęć zwiększenia wydatków na konsumpcję. Ci, którzy planują wydawać nieco więcej, to osoby do 30. roku życia oraz mieszkańcy małych i średnich miast. Deklaracje są o tyle niepokojące, że to właśnie konsumpcja napędza gospodarkę.

 

Polscy internauci: Hejtują inni, my tylko wyrażamy opinie

Redakcja,
SocialPress

Różnica między hejtem a krytyką nie zawsze jest oczywista, zdecydowanie łatwiej jest zauważyć hejt u innych, niż u siebie. SocialPress opublikował badania Uniwersytetu SWPS oraz ARC Rynek i Opinia na temat wyrażania negatywnych opinii w internecie. Okazuje się, że prawie połowa ankietowanych wyrażało krytyczne opinie, co trzeci Polak spotkał się też z hejtem wobec swojej osoby.

Przeczytaj również: