Relacje z klientami, social proof i virale offline [przegląd blogosfery marektingowej #40] - questus

Relacje z klientami, social proof i virale offline [przegląd blogosfery marektingowej #40]

Przed nami okrągły, 40. przegląd treści z marketingowych i biznesowych blogów i serwisów. Dziś mamy dla Was artykuły m.in. z Brandingmag, Martech Today oraz Nowego Marketingu. Jak zawsze, inspirującej lektury!

 

An updated formula for creating content that stands out

Mark Schaefer,
Businesses Grow

Mark W. Schaefer na łamach swojego bloga Businesses Grow przedstawia proponowany przez siebie model RITE w nowej odsłonie. Akronim ma pomóc marketerom w tworzeniu dobrego contentu. W jego skład wchodzą następujące cechy:

  • Relevant (istotny), czyli związany z działalnością. Nie oznacza to, że zabronione jest wplatanie innych elementów, ważne jest jednak, aby stanowiły one inspiracje, a nie coś zupełnie odbiegającego od założeń;
  • Interesting (interesujący) – publikowanie treści to nie proces kreatywny a walka o uwagę odbiorcy. Content musi zatem pozostawać stale interesujący dla odbiorców. Nie musimy znać odpowiedzi na wszystkie pytania. Ważniejsze jest jednak zadawanie odpowiednich pytań;
  • Timely (we właściwym momencie) – pamiętaj, aby publikować treści na temat tego, o czym się mówi. Świeże czy prowokacyjne treści przyciągną uwagę odbiorców. Pomocne będą takie działania, jak np. zebranie na temat „nowinki” dostępnych opinii w sieci czy poproszenie ekspertów o komentarz. Na tej podstawie można stworzyć interesujący post na bloga czy inną formę contentu;
  • Entertaining (rozrywkowy) – ten element dla wielu biznesów może być najtrudniejszy, jednak jest on niezwykle ważny. A może nawet najważniejszy. Content powinien bowiem dostarczać odbiorcom rozrywki – bawić, inspirować, zaskakiwać.

 

The New Meaning of Customer Relations

Ivan Gurkov,
Brandingmag

Empatia, wspólne cele i wartości stanowią obecnie kluczowe fundamenty budowania relacji między marką a odbiorcami. A więc, rolą komunikacji marketingowej nie jest już promowanie produktów, ale tworzenie społeczności, która wspólnie z organizacją rozwiąże problemy, wykreuje wartości i znaczenie brandu.

Ivan Gurkov na łamach Brandingmag przedstawia trzy główne zadania komunikacji w dobie marketingu 3.0. Są nimi:

  1. spajanie wartości, obietnic i działalności organizacji. Tylko spójność między tymi elementami pozwoli na budowanie zaangażowania firmy i komunikowanie silnego przekazu;
  2. projektowanie brand statement i działań firmy jako nośników bezpośredniej wartości. Na superkonkurencyjnym rynku liczą się bowiem ważne tematy, a nie sam produkt;
  3. zapraszanie odbiorców do współpracy i współtworzenia. Od momentu powstania mediów społecznościowych, poziom partycypacji konsumentów zmieniał się. Dziś nie chodzi już o user-generated content, ale o współpracę na każdym poziomie budowania marki.

 

How real is your real-time marketing?

Amy Gesenhues,
Martech Today

Real time marketing od wielu miesięcy zyskuje na popularności. Nic dziwnego – chyba każdy lubi być na bieżąco z tym, co dzieje się na świecie. Nie inaczej jest w obszarze marketingu.

Jak jednak ocenić czy nasz real time marketing jest wystarczająco szybki i faktycznie funkcjonuje „w czasie rzeczywistym”? Co warto wiedzieć, przygotowując nowe kreacje? O tym przeczytacie na łamach Martech Today.

 

Nowe okoliczności – Nowe możliwości – dostosuj swój model działania do nowych warunków zewnętrznych

Klientocentryczni

Obecna sytuacja na świecie wymusiła na niemal każdym z nas zmianę swoich codziennych czynności. Jest to niezwykle istotne także w prowadzeniu własnej działalności, tworzeniu projektów czy w organizacji warsztatów i szkoleń. W takich przypadkach model działania musi zostać solidnie przebudowany.

Ułatwić ten proces postanowili autorzy tekstu na łamach Klientocentryczni. Dowiecie się z niego, jakich aplikacji warto używać, na co zwracać uwagę podczas codziennych czynności oraz jak koordynować całość w trybie zdalnym.

 

Maslow’s Hierarchy of Needs for Producing Better Virtual Events

Jessica Black,
Contently

Chyba każdy z nas zna podstawową piramidę z hierarchią potrzeb Maslowa. Jessica Black na łamach Contently zaproponowała własną wersję narzędzia, skoncentrowaną na osobach uczestniczących w wirtualnie organizowanych wydarzeniach. Obejmuje zagadnienia związane między innymi z logistyką, storytellingiem czy osiągnięciem efektu „wow” w przypadku najbardziej spektakularnych eventów.

 

7 Social Proof Elements That Build Immediate Trust With Prospects

Aayush Gupta,
JeffBullas.com

Aayush Gupta na łamach bloga Jeffa Bullasa omawia siedem elementów, które pomogą w budowaniu zaufania potencjalnych klientów odwiedzających stronę internetową firmy. Wśród nich znajdziemy:

  • asocjacje marki – nazwy i loga współpracujących marek czy nazwiska autorytetów pozwolą zapewnić odbiorcę o wartości współpracy z organizacją;
  • opinie klientów i recenzje na innych portalach – pozwolą one zbudować więź z odbiorcą;
  • fakty i liczby – np. liczba klientów czy pobrań;
  • studia przypadków – pozwolą zaprezentować, jak produkty czy usługi organizacji pomogły innym klientom;
  • user-generated content – mimo że treści generowane przez klientów mogą wydawać się poza kontrolą firmy, istnieją sposoby na zachęcanie odbiorców do takich działań, np. poprzez konkursy czy hashtagi;
  • współpraca z influecerami – może ona w krótkim czasie zapewnić marce dużą siłę przebicia i stanowić motor napędowy dla UGC;
  • profesjonalny design strony www i minimalizacja problemów technicznych – mimo że te elementy mogą wydawać się oczywiste, to wciąż wiele firm boryka się z trudnościami w funkcjonowaniu stron internetowych. Najczęstsze problemy to: zdjęcia słabej jakości, nieintuicyjne menu, niespójne czcionki i kolory czy zbyt mała ilość przestrzeni między elementami strony.

 

Ruch w sieci zwiększy się na stałe, a branża online zyska

Sebastian Białousz,
NowyMarketing

Sebastian Białousz na łamach Nowego Marketingu omawia prowadzenie biznesu online w czasach pandemii. Obecnie odnotowuje się większy ruch w Internecie spowodowany COVID-19. Wskaźnik otwarć e-maili poszybował w górę. Reklama w sieci, zwłaszcza w modelu programmatic, tanieje. Wynika to ze spadku liczby reklamodawców przy jednoczesnym wzroście liczby użytkowników. Autor wskazuje również na efektywność prowadzenia sprzedaży online, która obecnie wiedzie prym. Wiele firm zwiększa aktywności online, a inne, zostały zmuszone, aby „oswoić się” ze środowiskiem internetowym.

Konsumentom towarzyszy większa niż dotychczas niepewność w planowaniu zakupów, a ekonomiści prognozują wzrost bezrobocia i kryzys gospodarczy. Mimo tych minusów, autor artykułu przekonuje, że obecna sytuacja, w dłuższej, postpandemicznej perspektywie, korzystnie wpłynie na środowisko online.

 

8 virali ze świata offline, które podbiły Internet

James Behr,
sprawny.marketing

Virale mają to do siebie, że rozpowszechniają się w niesamowicie szybkim tempie. I to zarówno w świecie online, jak i offline. Bardzo często te dwa, na pozór odmienne światy, przenikają się i wzajemnie oddziałują na siebie. Tak jest też w przypadku wskazanych w artykule 8 virali, którym udało się podbić Internet pomimo ich offline’owego charakteru.

Posłuchaj questus podcast

 Wpadnij na nasz kanał Youtube

Newsletter

Chcesz być informowany
o nowościach?
Dołącz do naszego
 newslettera.

 

Autor: Redakcja
Pasjonaci marketingu i biznesu, którzy dokładają wszelkich starań, aby dostarczać wiedzę w jak najbardziej przystępnej i czasooszczędnej formie. W skład zespołu pracującego nad artykułami wchodzą m. in. dr hab. Robert Kozielski i Donata Wilczewska.
Ostatnie wpisy