Podcasty w Polsce, nauka od Amazona i rola AI w personalizacji [przegląd blogosfery marketingowej #45] - questus

Podcasty w Polsce, nauka od Amazona i rola AI w personalizacji [przegląd blogosfery marketingowej #45]

Podcasty w Polsce, nauka od Amazona i rola AI w personalizacji

Przed nami 45. odsłona przeglądu marketingowej blogosfery. W tym tygodniu mamy dla Was artykuły m. in. z ClickZ, Marketingu przy Kawie, bloga Brand24 czy Qualtrics. Inspirującej lektury!

 

 

How to build a company culture your employees will rave about

Benjamin Granger,
Qualtrics

 

Jak zbudować dobrą kulturę organizacyjną?

 

Nie od dziś wiadomo, że odpowiednia kultura organizacyjna i zadowolenie pracowników przekłada się na zadowolenie klientów, a co za tym idzie – sukces biznesu.

Benjamin Granger na łamach bloga Qualtrics przedstawia szereg niezwykle wartościowych wskazówek, jak zbudować dobrą kulturę organizacyjną. Autor wychodzi od definicji tego zjawiska, by następnie wskazać kluczowe benefity płynące z ROI kultury organizacyjnej, takie jak wzrost zaangażowania, retencji, produktywności, przychodów, satysfakcji i dobrobytu. Następnie Granger wypunktowuje wskazówki, które pozwolą stworzyć dobrą kulturę organizacyjną. Na koniec autor przytacza wypowiedzi ekspertów z kilku firm, które szczycą się właśnie sukcesem w zakresie kultury organizacyjnej.

 

Jak znaleźć i analizować grupę docelową by poprawić marketing i sprzedaż?

Paulina Wałczyk,
blog Brand24

 

Jak znaleźć i analizować grupę docelową by poprawić marketing i sprzedaż?

 

Chcąc prowadzić własny biznes w najbardziej efektywny sposób, warto wiedzieć, do kogo chcemy trafić ze swoim przekazem. Docelowymi odbiorcami nie będą bowiem zazwyczaj wszyscy klienci korzystający z naszych usług czy produktów, lecz tylko ich wyodrębniona część.

Paulina Wałczyk na blogu Brand24 podpowiada, jak poprawnie określić grupę docelową oraz jak do niej trafiać. W artykule przeczytacie także o sposobach analizy działań osób należących do takiej grupy oraz o możliwościach przekształcania tej wiedzy w rozwiązania poprawiające skutecznoścć marketingu i sprzedaży.

 

B2B SEO: Three Essential Strategies to Generate High-Quality Leads

Ann Smarty,
Convince & Convert

 

Strategia SEO dla B2B width=”500″ height=”345″ />

 

Ann Smarty na łamach bloga Convince & Convert omawia trzy użyteczne taktyki, które pozwolą wybić się z tłumu i odnieść sukces w działaniach B2B. Autorka radzi, aby:

  • Dać się poznać na wszystkich etapach podróży przedzakupowej. Jak bowiem pokazują badania, 62% klientów B2B opiera zakup na contencie digitalowym, a 74% z nich spędza sporo czasu na researchu online, zanim zdecyduje się na zakup.
  • Zaplanować strategię SEO dla każdej osoby decyzyjnej. Badania pokazują, że liczba osób decyzyjnych w B2B zwiększa się i obecnie wynosi ok. 7 osób, a wśród nich znajdują się nie tylko pracownicy na najwyższych stanowiskach. Dlatego ważne jest, aby dotrzeć do nich wszystkich, gdyż każdy będzie miał inne potrzeby i inny sposób na research.
  • Skojarzyć markę z konkurencyjnymi i powiązanymi podmiotami. Samo choćby umieszczenie organizacji na mapach Google pozwala potencjalnemu klientowi odnaleźć firmę podczas gdy ten wyszukuje konkurencję. Również działania w Knowledge Graph Google mogą przełożyć się na zwiększenie bazy potencjalnych klientów.

 

Podcasty w Polsce – charakterystyka grupy docelowej w oparciu o dane z social media [analiza]

Klaudia Żyłka,
blog Sotrender

 

Podcasty w Polsce – charakterystyka grupy docelowej

 

Podcasty z miesiąca na miesiąc zyskują na popularności. Wyróżnia je bowiem możliwość szybkiego i przystępnego zapoznania się z treścią praktycznie w każdym miejscu, często podczas wykonywania w międzyczasie całkowicie innych czynności. Warto także zwrócić uwagę na fakt, że podcasty zaczynają być także interesującą formą contentu od strony biznesowej.

artykule opracowanym przez Klaudię Żyłkę z Sotrender przeczytacie, jak wygląda obecna sytuacja podcastów w Polsce. Tekst powstał na bazie badania w mediach społecznościowych i pokazuje, kim są główni odbiorcy tego typu materiałów oraz jakimi cechami się charakteryzują. Taka wiedza może być bezcenna, jeśli zastanawiacie się nad wystartowaniem z własnymi podcastami.

 

6 Successful Upselling Tactics You Can Borrow From Amazon

Jake Leavy,
JeffBullas.com

 

Sześć sposobów na efektywną dosprzedaż

 

Amazon jest bodaj największym sprzedawcą eCommerce. Swój spektakularny sukces zawdzięcza niewątpliwie innowacyjnym rozwiązaniom. W tym artykule Jake Leavy przedstawia sześć sposobów na dosprzedaż zaczerpniętych od amerykańskiego giganta. Wśród nich znajdziemy m.in. takie pomysły:

  • „Osoby, które zakupiły produkt X kupiły także produkt Y”, czyli algorytm rekomendujący dodatkowy zakup. Ta strategia została zaimplementowana przez Amazona w 2006 roku i już wtedy spowodowała wzrost sprzedaży aż o 35%;
  • Polecanie odpowiednich produktów, czyli algorytm pokazujący możliwe inne produkty konsumentowi. Dzięki temu zaczyna się on zastanawiać np. czy nie warto przy zakupie nowego iPhone’a zdecydować się również na etui, mimo że wcześniej tego nie rozważał;
  • Szybka sprzedaż i limitowane okazje wyprzedażowe – taki sposób działania nakazuje konsumentowi spieszyć się z zakupem, jeśli chce zakupić dany produkt, zanim zniknie ze sklepu.

Więcej wskazówek znajdziecie w artykule na blogu Jeffa Bullasa.

 

Company Page na LinkedIn krok po kroku cz. 1

Dagmara Pakulska,
DagmaraPakulska.pl

 

Company Page na LinkedIn krok po kroku

 

Nie od dziś wiadomo, że LinkedIn jest jednym z najbardziej (o ile nie najbardziej) biznesowych portali społecznościowych. Jego pozycja stale się umacnia i już teraz w Polsce korzysta z niego blisko 4 miliony użytkowników. Mimo to, firmowych profili dalej jest stosunkowo niewiele (zaledwie około 80 tysięcy).

Być może jest to idealny moment, żeby rozpocząć swoją biznesową przygodę z LinkedIn? Bardzo pomocny może okazać się w tym artykuł Dagmary Pakulskiej, w którym przeczytacie o tym, jak krok po kroku przejść przez ten proces tworząc stronę, która będzie odpowiednio zoptymalizowana pod kątem linkedinowych algorytmów.

 

Planowanie strategiczne, dwa podejścia: tradycyjne czy scenariuszowe?

Marcin Kalkhoff,
Marketing przy Kawie

 

Planowanie strategiczne: tradycyjne czy scenariuszowe?

 

Obecna sytuacja pandemiczna dotknęła wiele biznesów. Okazało się bowiem, że przyszłość, która, wydawało się, będzie raczej podobna do niedalekiej przeszłości, zadbała o niemałe niespodzianki i wymogła na wielu biznesach przedefiniowanie strategii. I właśnie dwa odmienne podejścia do tworzenia strategii opisuje Marcin Kalkhoff na łamach Marketingu przy Kawie.

Pierwszą z nich jest tradycyjne podejście. Zakłada ono wyjście od analizy otoczenia wewnętrznego i zewnętrznego, dalej ewaluacja tego, co jest dla firmy osiągalne do wdrożenia, wybór drogi do celu, zdefiniowanie działań taktycznych, umieszczenie ich na osi czasu, uwzględnienie potencjalnego ryzyka i planów awaryjnych, i wreszcie komunikowanie.

Drugie podejście jest nieco mniej standardowe i opiera się na tworzeniu scenariuszy. Rozpoczyna się ono od określenia horyzontu czasowego, następnie konieczna jest identyfikacja interesariuszy, zjawisk i trendów, dalej zdefiniowanie możliwych zjawisk i zagrożeń, opracowanie działań i ich weryfikacja z interesariuszami, w końcu rozpisanie 3-5 realnych scenariuszy, zdefiniowanie postaw, taktyk i planów odcinkowych.

Nie oznacza to oczywiście, że drugie podejście jest w jakiś sposób lepsze. Warto się jednak zastanowić, które będzie najodpowiedniejsze, uwzględniając sytuację społeczną, gospodarczą, polityczną i, oczywiście, rodzaj prowadzonego biznesu. Może się również okazać, że pewne ograniczenia czy uprzedzenia w organizacji będą wymagały pomocy z zewnątrz.

 

The role of AI advertising for deep customer experience personalization

Ivan Guzenko,
ClizkZ

 

Sztuczna inteligencja jako narzędzie do personalizacji obsługi klienta

 

Stosowanie sztucznej inteligencji w biznesie jest coraz bardziej powszechne. Nic dziwnego – może być ona świetnym „pomocnikiem” w wykonywaniu codziennych zadań oraz optymalizacji procesów i czasu ich wykonywania. Technologia ta może być także nieoceniana w dążeniu do pełnej personalizacji obsługi klienta.

Wykorzystywanie sztucznej inteligencji w kontakcie z klientem daje szansę szybszej, dopasowanej do konkretnego przypadku odpowiedzi. Technologia jest bowiem na tyle rozbudowana, że jest w stanie przewidzieć wiele sytuacji i rozwiązań dla pojawiających się problemów. Jeśli zaś jej działanie jest wspierane jeszcze uczeniem maszynowym, efekty mogą być bardzo satysfakcjonujące.

Posłuchaj questus podcast

 Wpadnij na nasz kanał Youtube

Newsletter

Chcesz być informowany
o nowościach?
Dołącz do naszego
 newslettera.

 

Autor: Redakcja
Pasjonaci marketingu i biznesu, którzy dokładają wszelkich starań, aby dostarczać wiedzę w jak najbardziej przystępnej i czasooszczędnej formie. W skład zespołu pracującego nad artykułami wchodzą m. in. dr hab. Robert Kozielski i Donata Wilczewska.
Ostatnie wpisy