Organiczne konwersje, dekada transformacji i Instagram Stories [przegląd blogosfery marketingowej #31] - questus

Organiczne konwersje, dekada transformacji i Instagram Stories [przegląd blogosfery marketingowej #31]

Organiczne konwersje, dekada transformacji i Instagram Stories

Czas na pierwszy przegląd marketingowej i biznesowej blogosfery w 2020 roku! Na dobry początek wyselekcjonowaliśmy dla Was treści m.in. z blogów Anny Miotk i Sujana Patela, Convince & Convert czy Search Engine Journal. Inspirującej lektury!

 

Akcja-abstrakcja – jak nazwać firmę, aby wyróżnić się w sieci?

Konrad Buraczewski,
Magazyn Online Marketing

Akcja-abstrakcja – jak nazwać firmę, aby wyróżnić się w sieci

Tysiące marek, miliony produktów… Jak znaleźć idealną nazwę dla własnej marki? Czy identyczna nie funkcjonuje już w sieci? A może jest zbyt podobna do innej? Konrad Buraczewski proponuje kierunek abstrakcyjny.

Nazwa abstrakcyjna to taka, która nie odnosi się do konkretnego słowa czy pojęcia istniejącego w słowniku. Jest efektem połączenia kilku liter i sylab w taki sposób, że nie oznacza nic konkretnego, a jednocześnie swoim brzmieniem zakomunikuje określone treści. Paradoks? Być może…

 

The 2020s will be a decade of transformation … redistributed power, reimagined consumption, enhanced technology

Peter Fisk,
The Genius Works

Co przyniesie przyszłość marketingu

Lata dwudzieste będą dekadą transformacji. Według Petera Fiska w ciągu następnych 10 lat doświadczymy większej liczby zmian niż w ciągu ostatnich 250 lat. Wyzwania są ogromne, ale i szanse czekają na tych, którzy będą w stanie po nie sięgnąć. To niezwykle ekscytujący czas, obfitujący w moc nowych możliwości i płaszczyzn.

Jak twierdzi Bloomberg „jeśli cały świat jest sceną, to kolejna dekada zapowiada się na epicki, wieloczęściowy dramat”. Co nas zatem czeka w ciągu najbliższych 10 lat?

 

8 Digital Marketing Trends for 2020

Megan Leap,
Convince & Convert

Trendy w marketingu w 2020 roku

Megan Leap na łamach Convince & Convert przedstawia trendy na 2020 rok w obszarze digital marketingu. Wśród nich autorka wymienia następujące:

  • wzrasta znaczenie wiadomości tekstowych w komunikacji z konsumentami
  • konsumenci wymagają natychmiastowej odpowiedzi, stąd też coraz więcej zapytań o „najlepsze” czy „jak znaleźć” w wyszukiwarkach
  • na znaczeniu przybiera również kwestia prywatności i ochrony danych osobowych
  • managerzy digital marketingu powinni zwracać szczególną uwagę na dane i mierniki oraz wyciąganie z nich wartościowych wniosków, szczególnie ważne są dane dostarczane bezpośrednio przez konsumentów
  • wzrasta popularność contentu głosowego
  • chatboty staną się jeszcze bardziej popularne, a ich interaktywność wzrośnie

 

22 kampanie z 2019 roku, na które warto zwrócić uwagę

Łukasz Mędrysa,
sprawny.marketing

Najlepsze reklamy 2019-2020

Kilkanaście dni temu rok 2019 przeszedł do historii. W ciągu 12 miesięcy sporo się działo, również w marketingu. Postanowił to sprawdzić Łukasz Mędrysa, który na łamach sprawnego.marketingu opublikował artykuł świetnie podsumowujący najciekawsze kampanie reklamowe.

Czytając ten wpis, będziecie mieli okazję przypomnieć sobie aż 22 kampanie, które wyróżniały się w 2019 roku. Wśród nich znalazły się propozycje humorystyczne, poważne, bardzo rozbudowane i kreatywne oraz proste, ale przemycające w sobie ukrytą treść, zaciekawiającą odbiorców.

 

Bullet journal czy warto go prowadzić?

Anna Miotk,
annamiotk.pl

Bullet journal czy warto go prowadzić

Z początkiem nowego roku, kiedy robimy różne postanowienia, warto poszukać wygodnego narzędzia do sprawdzania oraz realizacji tych postanowień.

Pasjonaci bullet journali cenią sobie możliwość wyznaczania celów i dokładnego planowania, szacowania czasochłonności, pracy nad poprawą efektywności osobistej czy robienia kreatywnych notatek. Czym jest bullet journal? Dla jednych planerem, dla innych szkicownikiem, listą rzeczy do zrobienia dla innych kreatywnym pamiętnikiem. A co na ten temat sądzi sama autorka?

 

How to Understand & Measure Organic Conversions

Tony Wright,
Search Engine Journal

Jak zrozumieć i zmierzyć konwersje organiczne

Źródła organiczne są bardzo cenne w pozyskiwaniu konwersji. Żeby móc je generować, warto jednak zastanowić się nad tym, skąd są pozyskiwane, co skłoniło klienta do wybrania naszej oferty oraz jakie korzyści z nich wynikły. Poza tym konieczne jest analizowanie zdobytych danych, co pozwala na danie możliwości wygenerowania takiego ruchu w przyszłości.

Pomocny w tym obszarze może okazać się artykuł opublikowany na łamach Search Engine Journal, omawiający jak mierzyć i interpretować dane związane z konwersjami organicznymi. Przedstawione są konkretne wskazówki oraz przykłady lepszego zarządzania.

 

Instagram Stories: Pro-Tips for Marketers

Jan Pokrop,
Napoleon Cat

Historie na Instagramie: Pro-Wskazówki dla marketerów

Codziennie Instagrama odwiedza około 500 milionów osób, z czego 80% wszystkich codziennych aktywnych użytkowników podczas odwiedzania swojego kanału przegląda Instagram Stories. Wielkie marki coraz częściej w nie inwestują.

Dlaczego? Ponieważ wszyscy kochamy dobre historie. Coraz częściej stanowią one potężną broń w rękach marketera. Mogą bowiem pomóc w budowaniu oczekiwań przed premierami produktów i promocjami, zwiększaniu ruchu na swojej stronie internetowej lub w sklepie, prezentowaniu swoich produktów czy uzyskiwaniu opinii od klientów.

 

8 Lessons Learned from 10,000 Hours Spent Obsessing Over Product

Sujan Patel,
sujanpatel.com

8 Lessons Learned from 10,000 Hours Spent Obsessing Over Product

Po opuszczeniu Single Grain w 2014 roku autor artykułu objął stanowisko szefa marketingu w firmie SaaS. Nie tylko dlatego, że chciał rozwijać firmę, ale także dlatego, że pragnął dowiedzieć się wszystkiego na temat jej produktu.

I chociaż nie może powiedzieć, że jest już ekspertem, w ciągu ostatnich pięciu lat przeszedł długą drogę. W swoim artykule dzieli niektórymi lekcjami, które podczas niej wyciągnął.

Posłuchaj questus podcast

 Wpadnij na nasz kanał Youtube

Newsletter

Chcesz być informowany
o nowościach?
Dołącz do naszego
 newslettera.

 

Autor: Redakcja
Pasjonaci marketingu i biznesu, którzy dokładają wszelkich starań, aby dostarczać wiedzę w jak najbardziej przystępnej i czasooszczędnej formie. W skład zespołu pracującego nad artykułami wchodzą m. in. dr hab. Robert Kozielski i Donata Wilczewska.
Ostatnie wpisy