Optyczne iluzje w marketingu, mity o Facebooku i insighty [przegląd blogosfery marketingowej #63] - questus

Optyczne iluzje w marketingu, mity o Facebooku i insighty [przegląd blogosfery marketingowej #63]

Czas na kolejny, już 63. odcinek przeglądu marketingowej blogosfery. W tym tygodniu wyselekcjonowaliśmy dla Was treści m.in. z ClickZ, Brandingmag czy bloga Jeffa Bullasa, a tematyka artykułów krąży od technologii w marketingu przez aspekty strategiczne, aż po… iluzje optyczne w komunikacji. A zatem, inspirującej lektury!

 

Rebranding Made Easy I – Eight Reasons for Change in Turbulent Times

Marc Cloosterman,
Brandingmag

Rebranding jest zawsze niezwykle wieloaspektową i trudną decyzją dla każdej marki. Co więcej, aktualna sytuacja na rynku i wciąż obecna w naszym życiu pandemia sprawiają, że wiele planów odświeżenia lub zmiany strategii brandu zostały odłożone na późniejszy czas.

Czy jednak na pewno bieżące wydarzenia powinny odwodzić nas od fundamentalnych decyzji w obszarze rebrandingu? Marc Cloosterman na łamach Brandingmag przekonuje, że nad tego rodzaju rozwiązaniami warto zastanowić się właśnie teraz. I wskazuje 8 powodów, dla których przeprowadzenie rebrandingu powinno stać się absolutną koniecznością.

 

Emerging trends in IoT are changing online marketing

Mark W. Schaefer,
ClickZ

Stosowanie koncepcji Internetu Rzeczy jest coraz bardziej powszechne. Technologia ta jest używana w domach, fabrykach, a coraz częściej także w marketingu. Z artykułu na łamach ClickZ dowiecie się o trendach i potencjale drzemiącym w IoT w świecie internetowej reklamy.

Wśród wymienianych przykładów, Mark W. Schaefer opisuje między innymi interaktywne opakowania wyposażone w tagi NFC i kody QR, które pozwalają na uzyskanie szybkiej informacji na temat produktu. Jak się bowiem okazuje – tego typu rozwiązanie niesamowicie zwiększa zaangażowanie klientów, wzbudza ciekawość i wywołuje większą skłonność do dokonania podobnego zakupu w przyszłości.

 

Marketing szeptany – kompletny przewodnik

Damian Rams,
damianrams.pl

Dobrze wykorzystany marketing szeptany może być skutecznym narzędziem do angażowania odbiorców w rozmowy o produktach lub markach. Trzeba się jednak mieć na baczności, żeby przekazywane przez klientów plotki nie obróciły się przeciwko nam!

O tym, jak skutecznie podejść do buzz marketingu, pisze Damian Dams na swoim blogu. Wskazuje rodzaje marketingu szeptanego, ich zalety, sposoby wykorzystania oraz przykłady inspirujących kampanii, z których warto brać przykład.

 

3 Facebook Marketing Myths Debunked

Steve MacDonald,
jeffbullas.com

Wokół marketingu na Facebooku i social mediowych algorytmów nagromadziło się tak wiele mitów, że wręcz trudno jest czasem rozsądzić, co tak naprawdę sprzyja efektywności działań na portalu Marka Zuckerberga. Steve MacDonald zdecydował się więc zebrać 3 najpopularniejsze „miejskie legendy” na temat Facebooka i poddać je brutalnej weryfikacji.

 

5 Cool Optical Illusions That Will Help Boost Your Conversions

Kaarle Varkki,
Unbounce

Sposobów na przyciągnięcie uwagi klientów może być wiele. Ale czy planując swoje działania marketingowe pomyśleliście kiedyś o tym, żeby w przekazach użyć… iluzji? Okazuje się bowiem, że to nie tylko świetny sposób na zainteresowanie odbiorcy, ale także wpłynięcie na zwiększenie konwersji.

Na blogu Unbounce znajdziecie pięć inspirujących przykładów, w których zastosowano grafiki, które mogą faktycznie zaciekawić. Wśród marek stosujących iluzję można znaleźć chociażby takich gigantów jak Neftlix, Coca-Cola czy na przykład bank zdjęć Shutterstock.

 

14 examples of augmented reality brand experiences

Nikki Gilliland,
Econsultancy

Marketing i nowe technologie to niesamowicie efektywne połączenie! Korzystając z nowoczesnych rozwiązań i niestandardowych form komunikacji, marki są bowiem w stanie przyciągnąć uwagę swoich odbiorców i skutecznie zaangażować. Jednym z ciekawszych sposobów na to jest użycie rozszerzonej rzeczywistości.

Dlaczego to taki dobry pomysł? Przede wszystkim klient jest w stanie zobaczyć (najczęściej na ekranie swojego smartfona) więcej treści, konkretne produkty lub oferowane rozwiązania w domowym zaciszu. Coraz więcej marek korzysta z rozszerzonej rzeczywistości z dużym powodzeniem. Przykładem mogą być choćby aplikacje oferowane przez IKEA, Walmart, Amazon, Adidas czy Sephora, o których pisze Nikki Gilliland w artykule na łamach Econsultancy.

 

Your Whole Website is Part of Your Content Marketing Strategy

Brandon Andersen,
Convince & Convert

Strona internetowa organizacji to nie tylko wizytówka działalności oraz potencjalne miejsce dla bloga i przekierowań z social mediów. Design, UX i język witryny powinny odzwierciedlać pozycjonowanie marki, oferta i prezentowane informacje zaś – jej strategię rynkową.

Co więcej, strona www powinna jasno prowadzić odbiorcę w kierunku ostatnich etapów lejka zakupowego. Ponieważ marketerzy często zapominają o roli witryny w strategii brandu, Brandon Andersen na łamach Convince & Convert postanowił pokazać, jak połączyć oba elementy i stworzyć niezwykle efektywną harmonię.

 

3 Ways To Make Trend Insights Actionable

Steve Wunker,
Branding Strategy Insider

Insight konsumencki to święty graal współczesnego marketingu. Co jednak sprawia, że pojedyncza informacja o przyzwyczajeniach i pragnieniach klienta powinna być dla nas istotniejsza od innej?

Możliwość użycia jej „w akcji”! To właśnie wykorzystanie wartościowych danych sprawia, że możemy określać je mianem insightu. Steve Wunker z Branding Strategy Insider postanowił zatem pokazać, jak usprawnić proces przekształcania insightów w wartościowe, rynkowe innowacje.

Posłuchaj questus podcast

 Wpadnij na nasz kanał Youtube

Newsletter

Chcesz być informowany
o nowościach?
Dołącz do naszego
 newslettera.

 

Autor: Redakcja
Pasjonaci marketingu i biznesu, którzy dokładają wszelkich starań, aby dostarczać wiedzę w jak najbardziej przystępnej i czasooszczędnej formie. W skład zespołu pracującego nad artykułami wchodzą m. in. dr hab. Robert Kozielski i Donata Wilczewska.
Ostatnie wpisy