Jacek Kotarbiński rekomenduje: Godin, Ries, Kotler i błękitny ocean - questus

Jacek Kotarbiński rekomenduje: Godin, Ries, Kotler i błękitny ocean

Przed nami kolejna odsłona „3 pytań do Trenera CIM”. Dziś przepytujemy Jacka Kotarbińskiego, szkoleniowca na module Digital Optimisation. Inspirującej lektury!

 

Książki

Al Ries, Laura Ries: Pochodzenie marek

 

W zasadzie obowiązkowa pozycja książkowa dla każdego, kto planuje tworzyć i zarządzać markami. Wskazuje na zbieżność procesów znanych z przyrody, czyli konwergencji (łączenia cech) i dywergencji (specjalizacji). Te cenne wskazówki można w doskonały sposób wykorzystać w łączeniu elementów wartości do budowania nowych marek.

 

 

Chan Kim, R. Mauborgne: Strategia błękitnego oceanu

 

Istotna koncepcja związana z przeskalowaniem granic istniejących rynków oraz sposobów budowania wartości w taki sposób, by tworzyć zupełnie nowe rynki. Autorzy w oparciu o obserwacje rozwoju innowacyjnych przedsiębiorstw, wskazują na metody budowania nowych przestrzeni rynkowych.

 

 

Philip Kotler: Moje przygody z marketingiem

 

Bardzo lubię tę książkę. W ciekawą biografię jednej z najważniejszych, globalnych postaci świata marketingu, wpleciony jest rozwój ten dziedziny od lat 50 tych XX wieku. Książka w doskonały sposób pokazuje wszechstronność i interdyscyplinarność marketingu oraz jego kluczowe wartości.

 

Artykuły

Neil Patel, Ritika Puri: The Complete Guide to Understanding Consumer Psychology

Kluczowy tekst określający najważniejsze zachowania konsumenckie online oraz zawierający istotne wskazówki w zakresie ich wykorzystania.

 

Lemon, Katherine N.; Verhoef, Peter C: Understanding Customer Experience Throughout the Customer Journey, Journal of Marketing, listopad 2016

Artykuł podkreślający rosnące znaczenie budowania doświadczenia klientów oraz opisujący metodę customer journey.

 

Kumar, Ashish; Bezawada, Ram; Rishika, Rishika; Janakiraman, Ramkumar; Kannan, P. K: From Social to Sale: The Effects of Firm-Generated Content in Social Media on Customer Behavior, Journal of Marketing, styczeń 2016

Artykuł określający znaczenie mediów społecznościowych w komunikacji marketingowej oraz kierunki przełożenia ich na otoczenie klienta oraz sprzedaż.

 

Video

Michał Kosiński: Profilowanie osobowości na podstawie śladów cyfrowych

 

Prezentacja kolekcji Blood Lust na kanale Jeffree Stara

 

Wykład Michała Kosińskiego na Blog Forum Gdansk, dotyczący big data i profilowania osobowości przez Facebooka i operatorów social media.

 

Terry Wu: Neuromarketing: The new science of consumer decisions

 

Prezentacja kolekcji Blood Lust na kanale Jeffree Stara

 

Wykład Terry Wu na temat neuromarketingu i istotnych elementach neuronauki, dotyczących zachowań konsumenckich

 

Seth Godin: How to get your ideas to spread

 

Prezentacja kolekcji Blood Lust na kanale Jeffree Stara

 

Jeden z kultowych wykładów Setha Godina o jego fascynacji marketingiem, kreatywnością, ideami i wartościami, które warto upowszechniać.

Posłuchaj questus podcast

 Wpadnij na nasz kanał Youtube

Newsletter

Chcesz być informowany
o nowościach?
Dołącz do naszego
 newslettera.

 

Autor: Redakcja
Pasjonaci marketingu i biznesu, którzy dokładają wszelkich starań, aby dostarczać wiedzę w jak najbardziej przystępnej i czasooszczędnej formie. W skład zespołu pracującego nad artykułami wchodzą m. in. dr hab. Robert Kozielski i Donata Wilczewska.
Ostatnie wpisy