questus Blog

Rewolucje, wydarzenia i ludzie, którzy zmieniają świat marketingu i biznesu

Kreujemy, rozwijamy i chronimy kompetencje profesjonalne
i międzynarodowe standardy w obszarze marketingu

Innowacje

Nie znaleziono żadnych wyników

Nie znaleziono szukanej strony. Proszę spróbować innej definicji wyszukiwania lub zlokalizować wpis przy użyciu nawigacji powyżej.

Wszystkie wpisy

Alfred P. Sloan – jak imperium Forda oberwało własną bronią?

Henry Ford gości w co drugiej książce poświęconej innowacjom i kreowaniu sukcesu w biznesie. Amerykański przedsiębiorca zrewolucjonizował – nie tylko samochodowy – przemysł, wprowadził nowatorskie warunki zatrudnienia i sposoby dystrybucji. Na początku XX wieku jego imperium zdawało się być niezwyciężone, a panowanie na rynku – wieczne. Tak bliska Fordowi innowacja okazała się jednak być bezwzględnym narzędziem w rękach innego rewolucjonisty – Alfreda P. Sloana z General Motors.

czytaj dalej

Rok 2047. Czego możemy spodziewać się za 30 lat?

Kończy się rok 2017 i szybkim krokiem zbliża 2018. Już za moment w branżowych mediach zacznie się wysyp prognoz na temat trendów, które zdominują nadchodzący rok. Współcześnie świat zmienia się tak szybko, że coraz więcej energii wkładamy w próby przewidzenia tego, co stanie się w ciągu nadchodzących miesięcy i lat. Jednocześnie sami kwestionujemy te działania, mając świadomość, że przy takim tempie zmian prognozowanie jest zajęciem, któremu bliżej dziś do wróżenia z fusów niż poważnej, biznesowej analizy.

czytaj dalej

Rewolucyjne reklamy, część I: pierwszy raz

Kilka miesięcy temu pytaliśmy Was, czy stać nas na to, by pomijać rewolucyjne zjawiska i nie zastanawiać się nad ich konsekwencjami. Odpowiedź zdawała się być oczywista. Postanowiliśmy więc raz jeszcze wcielić się w rolę małego, internetowego drogowskazu i zwrócić uwagę na kolejne przełomowe momenty, innowacje i wydarzenia. Tym razem na tapet trafiły reklamy – tak bliskie i jednocześnie kapryśne dla każdego marketera.

czytaj dalej

Między big data a intuicją

Kilka lat temu Harvard Business Review wieszczył, że tzw. data scientist będzie najseksowniejszym zawodem XXI wieku. Polskie tłumaczenie tej nazwy – analityk danych – ani nie brzmi podniecająco, ani nie oddaje znaczenia tej profesji, której istota opiera się na unikalnym połączeniu kompetencji: z jednej strony umiejętności analizy ogromnych zbiorów danych, z drugiej strony zdolności spojrzenia na dane przez pryzmat człowieka i jego potrzeb.

czytaj dalej

Intel Inside: jak układ scalony stał się marką

Konia z rzędem temu, kto choćby przez chwilę nie posiadał PC-ta lub notebooka z tytułowym hasłem. Kampania Intel Inside stanowiła dla amerykańskiego producenta komputerowych procesorów klucz do umysłów i portfeli kompletnie niezaznajomionych z nowoczesną technologią konsumentów. Na czym polegał geniusz marketerów Intela?

czytaj dalej

Content marketing w czasach postprawdy

Żyjemy w świecie, w którym coraz trudniej odróżnić prawdę od kłamstwa. Internet zalewają fale fake-news. Granica między faktem, opinią, reklamą a zmyśleniem jest coraz bardziej rozmyta. Nawet każdorazowa weryfikacja źródła informacji staje się bezcelowa, bo zbyt wiele poważnych źródeł straciło już swoją wiarygodność. Konsekwencją jest ogromny, odnotowany w badaniach, spadek zaufania do wszelkich publikowanych treści.

czytaj dalej

Posłuchaj questus podcast

 Wpadnij na nasz kanał Youtube

Newsletter

Chcesz być informowany
o nowościach?
Dołącz do naszego
newslettera.

 

Chesz dołączyć do programu CIM?

Najbliższa edycja już we wrześniu