Joanna Aziewicz – Langer – budowanie cyfrowych mostów między markami a klientami
Joanna Langer od ponad dwóch dekad specjalizuje się w obszarze Customer Engagement i sprzedaży rozwiązań SaaS na rynkach międzynarodowych. Jej ścieżka zawodowa obejmuje współpracę z markami z listy Fortune 500, transformacje komunikacyjne w sektorze enterprise i rozwój innowacyjnych usług w regionie EMEA. Obecnie pracuje jako Customer Intelligence SaaS Overlay Consultant w SAS.
Największa książkowa inspiracja?
„Prawa ludzkiej natury” Roberta Greene’a
„Ta książka jest swoistym przewodnikiem po meandrach natury człowieka. Łączy w sobie elementy biologii, neurologii, socjologii, historii i psychologii, a co najważniejsze – całkowicie zmienia spojrzenie na ludzi z naszego otoczenia. Uczy w kilka sekund przeprowadzić analizę osobowości rozmówcy, odklejając od oceny warstwę emocjonalną.”
Osoba, która miała największy wpływ na Pani karierę?
Wojciech Grendziński – Wiceprezes Zarządu IMS S.A. w latach 2008–2020.
„Poza rodzicami to on zbudował dla mnie plecak pełen biznesowych i osobowościowych drogowskazów. Potrafił błyskawicznie ‘zagrać’ odpowiednią melodię w odpowiednim tonie, inspirując i budując markę, która w 2012 roku zadebiutowała na GPW. Jego podejście do ludzi – od pracowników po ochroniarza w recepcji – zawsze było pełne ciepła i autentyczności.”
Technologia, która Panią niepokoi?
„Żadna konkretna technologia, dużo bardziej – sposób jej wykorzystania i intencje ludzi. Wiele osób obawia się rozwoju AI, cyberataków czy biohackingu. Ja bardziej martwię się erozją prywatności i niską świadomością zagrożeń. Póki w biznesie walutą pozostają relacje, nawet najbardziej empatyczne boty nas nie zastąpią.”
Czego nauczyła się Pani ostatnio w swojej pracy?
Koncepcja: Context-based communication / Conversational commerce.
„Klienci chcą rozmawiać z biznesem jak z kolegą – w czacie, na WhatsAppie, w Robloxie. Nie chcą wychodzić poza swój kontekst. Czy w przyszłości klient złoży wniosek o pożyczkę w trakcie gry? Tak! Czy sprawdzi status wniosku na Messengerze? Tak! I uzna to za normalne.”
Najbardziej zaskakująca informacja z branży?
„Nie ma takiej informacji.”
Innowacja, która zmieni świat biznesu?
„Jest sporo innowacji, które będą zyskiwały na popularności, takie jak: Quantum AI, Digital Twins, Synthetic Data/Media, ale najbardziej świat biznesu zmieni transformacja AI w AGI,czyli przejście z AI nastawionego na rozwiązanie prostego zadania do autonomicznego i uczącego się AGI, co za tym idzie ważna będzie grywalizacja modeli (już teraz w formie Kaggle Game Arena). Bardzo ważne staną się również w związku z tym wszelkie innowacje w zakresie AI Governance, które pozwolą nam, trochę, jak w przypadku żywności, odróżnić „AI fast food” od „well-balanced AI”.
Jakie były Twoje kluczowe sukcesy zawodowe?
„Od lat zajmuję się sprzedażą rozwiązań Customer Engagement w modelu SaaS. Moje sukcesy to wprowadzanie tych usług na nowe rynki i do nowych branż, często dla marek z listy Fortune 500. Dziś średnio co czwarta osoba w regionie EMEA, komunikując się cyfrowo z jakąkolwiek marką, przechodzi przez customer journey, które współtworzyłam.”
Co dał Ci CIM?
„CIM to zdecydowanie więcej niż certyfikacja – to sieć kontaktów, doświadczeń i inspiracji. Zdobywałam ten certyfikat jako dostawca technologii, więc mogłam spojrzeć na marketing z innej perspektywy. Warto podkreślić również dbałość questusa o utrzymanie relacji z kursantami. Nawet kilka lat po certyfikacji, wciąż możemy uczestniczyć w wielu wydarzeniach, które przybliżają nam świat marketingowy i pozwalają na interakcje z największymi „bystrzakami” marketingowymi w Polsce, w doskonałej atmosferze i przy dobrej kawie. Czego chcieć więcej!.”