Joanna Aziewicz – Langer – budowanie cyfrowych mostów między markami a klientami

 

Joanna Aziewicz – Langer – budowanie cyfrowych mostów między markami a klientami

 

Joanna Langer od ponad dwóch dekad specjalizuje się w obszarze Customer Engagement i sprzedaży rozwiązań SaaS na rynkach międzynarodowych. Jej ścieżka zawodowa obejmuje współpracę z markami z listy Fortune 500, transformacje komunikacyjne w sektorze enterprise i rozwój innowacyjnych usług w regionie EMEA. Obecnie pracuje jako Customer Intelligence SaaS Overlay Consultant w SAS.

Największa książkowa inspiracja?

„Prawa ludzkiej natury” Roberta Greene’a

„Ta książka jest swoistym przewodnikiem po meandrach natury człowieka. Łączy w sobie elementy biologii, neurologii, socjologii, historii i psychologii, a co najważniejsze – całkowicie zmienia spojrzenie na ludzi z naszego otoczenia. Uczy w kilka sekund przeprowadzić analizę osobowości rozmówcy, odklejając od oceny warstwę emocjonalną.”

Osoba, która miała największy wpływ na Pani karierę?

Wojciech Grendziński – Wiceprezes Zarządu IMS S.A. w latach 2008–2020.

„Poza rodzicami to on zbudował dla mnie plecak pełen biznesowych i osobowościowych drogowskazów. Potrafił błyskawicznie ‘zagrać’ odpowiednią melodię w odpowiednim tonie, inspirując i budując markę, która w 2012 roku zadebiutowała na GPW. Jego podejście do ludzi – od pracowników po ochroniarza w recepcji – zawsze było pełne ciepła i autentyczności.”

Technologia, która Panią niepokoi?

„Żadna konkretna technologia, dużo bardziej – sposób jej wykorzystania i intencje ludzi. Wiele osób obawia się rozwoju AI, cyberataków czy biohackingu. Ja bardziej martwię się erozją prywatności i niską świadomością zagrożeń. Póki w biznesie walutą pozostają relacje, nawet najbardziej empatyczne boty nas nie zastąpią.”

Czego nauczyła się Pani ostatnio w swojej pracy?

Koncepcja: Context-based communication / Conversational commerce.

„Klienci chcą rozmawiać z biznesem jak z kolegą – w czacie, na WhatsAppie, w Robloxie. Nie chcą wychodzić poza swój kontekst. Czy w przyszłości klient złoży wniosek o pożyczkę w trakcie gry? Tak! Czy sprawdzi status wniosku na Messengerze? Tak! I uzna to za normalne.”

Najbardziej zaskakująca informacja z branży?

„Nie ma takiej informacji.”

Innowacja, która zmieni świat biznesu?

„Jest sporo innowacji, które będą zyskiwały na popularności, takie jak: Quantum AI, Digital Twins, Synthetic Data/Media, ale najbardziej świat biznesu zmieni transformacja AI w AGI,czyli przejście z AI nastawionego na rozwiązanie prostego zadania do autonomicznego i uczącego się AGI, co za tym idzie ważna będzie grywalizacja modeli (już teraz w formie Kaggle Game Arena). Bardzo ważne staną się również w związku z tym wszelkie innowacje w zakresie AI Governance, które pozwolą nam, trochę, jak w przypadku żywności, odróżnić „AI fast food” od „well-balanced AI”.

Jakie były Twoje kluczowe sukcesy zawodowe?

„Od lat zajmuję się sprzedażą rozwiązań Customer Engagement w modelu SaaS. Moje sukcesy to wprowadzanie tych usług na nowe rynki i do nowych branż, często dla marek z listy Fortune 500. Dziś średnio co czwarta osoba w regionie EMEA, komunikując się cyfrowo z jakąkolwiek marką, przechodzi przez customer journey, które współtworzyłam.”

Co dał Ci CIM?

„CIM to zdecydowanie więcej niż certyfikacja – to sieć kontaktów, doświadczeń i inspiracji. Zdobywałam ten certyfikat jako dostawca technologii, więc mogłam spojrzeć na marketing z innej perspektywy. Warto podkreślić również dbałość questusa o utrzymanie relacji z kursantami. Nawet kilka lat po certyfikacji, wciąż możemy uczestniczyć w wielu wydarzeniach, które przybliżają nam świat marketingowy i pozwalają na interakcje z największymi „bystrzakami” marketingowymi w Polsce, w doskonałej atmosferze i przy dobrej kawie. Czego chcieć więcej!.”

 

Posłuchaj questus podcast

 Wpadnij na nasz kanał Youtube

Newsletter

Chcesz być informowany
o nowościach?
Dołącz do naszego
 newslettera.

 

Autor: Anna Kowalczyk

Jestem absolwentką geografii turyzmu, co pozwoliło mi na odkrywanie świata, a zamiłowanie do estetyki i kreatywności skłoniło mnie do dalszego kształcenia. Po kilku latach hobbystycznie ukończyłam studia podyplomowe z architektury wnętrz, zaś ciekawość świata biznesu i reklamy zaprowadziła mnie na studia z marketingu internetowego na Szkole Głównej Handlowej, gdzie zdobyłam wiedzę na temat strategii cyfrowych. Staram się łączyć te wszystkie 3 pasje. Podróżowanie jest moim sposobem na czerpanie inspiracji. Hobbystycznie projektuje wnętrza, a marketing stał się moją kolejną pasją, którą rozwijam z zapałem i zaangażowaniem. Regularnie uczestniczę w różnych szkoleniach i warsztatach, ciągle pogłębiając swoją wiedzę i śledząc najnowsze trendy w branży. Nigdy się nie nudzę, lubię się uczyć nowych rzeczy, często poszukuje nowych wyzwań. Jestem osobą, która nie zna pojęcia „rutyna”. Moje życie to ciągłe odkrywanie, tworzenie i doskonalenie siebie.
Ostatnie wpisy
Strategia marketingowa w 2025: AI czy metodyka CIM?

Strategia marketingowa w 2025: AI czy metodyka CIM?

Strategia marketingowa w 2025: AI czy metodyka CIM? Sprawdź, jak połączyć dwa światy dzięki najnowszemu e-bookowi! W świecie marketingu – szybkim, zmiennym, pełnym nowych trendów i ryzyk – coraz częściej pada pytanie: „Czy sztuczna inteligencja zastąpi stratega?”....

czytaj dalej