Zapraszamy Was na kolejny przegląd najciekawszych treści z marketingowych i biznesowych blogów. W tym tygodniu wyselekcjonowaliśmy dla Was artykuły m. in. z Contently, Harvard Business Review i Brandingmag. Inspirującej lektury!
Content Marketing vs. Copywriting: What Are the Major Differences?
Mat Zucker,
Contently
Choć wydawałoby się, że rozróżnienie Content Marketingu i Copywritingu nie powinno stanowić żadnego problemu, wielu specjalistów (także z obszaru marketingu!) bardzo często stosuje oba terminy wymiennie. Efektem jest mnóstwo nieścisłości i niezrozumienie roli, jaką w strategii marketingowej organizacji pełnią oba te obszary.
Mat Zucker na łamach Contently postanowił więc raz na zawsze rozwiązać ten problem i wskazuje jasne różnice między Content Marketingiem a Copywritingiem.
Kampanie walentynkowe 2021 – dziesięć najciekawszych kreacji
Anna Kołodziej & Kamil Joachimiak,
sprawny.marketing
Tydzień temu obchodziliśmy walentynki. Co roku wiele firm z tej okazji przygotowuje dedykowane kampanie osadzone w miłosnej tematyce. Tak też było w tym roku, a kilka kreacji zasługuje na szczególne wyróżnienie!
W artykule na łamach sprawnego.marketingu znajdziecie dziesięć najciekawszych kreacji według Anny Kołodziej i Kamila Joachimiaka. Wśród nich znalazło się miejsce dla Google, Netflixa, Spotify czy… RELAX KEBAB Radzymin.
10 social media reports to help showcase your expertise in 2021
Christina Zylius,
Sprout Blog
Choć każdy social media manager ma przekonanie o wpływie działań w mediach społecznościowych na ogólną kondycję marketingową firmy, nierzadko trudno jest uzmysłowić ten aspekt innym działom organizacji. Z pomocą przychodzą wówczas rozmaite raporty, które pozwalają przedstawić istotne informacje w sposób czytelny i należycie perswazyjny.
Na jaki sposób wizualizacji danych postawić przy okazji prezentacji poszczególnych elementów digitalowej działalności? Garść podpowiedzi znajdziecie w artykule Christiny Zylius.
Is Amassing More Content Going to Help Your Website’s SEO?
Nahla Davies,
JeffBullas.com
Powiedzenie “jakość, a nie ilość!” często zdaje się omijać uszy i świadomość content marketerów. Tymczasem dążenie do publikacji jak największej ilości treści nie zawsze zapewnia spodziewane rezultaty – może natomiast prowadzić do zmęczenia materiału i chronicznych braków czasowych. Nahla Davies na łamach bloga Jeffa Bullasa postanowiła zatem pokazać, dlaczego w content marketingu „więcej wcale nie znaczy lepiej”.
Conversational data shifting consumer privacy discussion
Jacqueline Dooley,
ClickZ
Obecnie stosowane rozwiązania ułatwiające komunikację z klientami w ogromnej mierze bazują na danych. Wyzwaniem jest jednak nie tylko efektywne pozyskiwanie i przetwarzanie zebranych informacji. Niezwykle istotne okazuje się zadbanie o kwestie bezpieczeństwa.
Zbudowanie bazy danych jest szczególnie ważne w przypadku tak zwanych wiadomości asynchronicznych. Wówczas nie ma potrzeby jednoczesnego komunikowania się dwóch stron w tym samym czasie. Możliwe jest bowiem skorzystanie z wiadomości wcześniej zdefiniowanych przez przedsiębiorstwo, dopasowanych na podstawie bieżących wiadomości wysyłanych przez klienta. A jak ma się to do prywatności? O tym przeczytacie w artykule na łamach ClickZ.
Make Time for Small Talk in Your Virtual Meetings
Bob Firsch & Cary Greene,
Harvard Business Review
Small talki – bez względu na to, czy przepadaliśmy za nimi, czy nie – stanowiły od zawsze stały element biznesowego krajobrazu. Wraz z pandemią covid-19 i przeniesieniem spotkań do cyfrowego świata, zniknęły jednak z agendy większości meetingów. Czy słusznie? Bob Frisch i Cary Greene w artykule z Harvard Business Review przekonują, że najwyższy czas przywrócić (choćby digitalowe) small talki do łask!
A Better Future, Part 3 – Will Data Create Dystopian Nightmares?
Susumu Namikawa,
Brandingmag
Dane to niewątpliwie czarne złoto XXI wieku. Są zarówno przedmiotem niezliczonej liczby dyskusji i sporów, jak i celem rozmaitych działań z obszaru marketingu.
Na pozyskiwanie, przetwarzanie i wykorzystywanie informacji o innych osobach należy jednak spojrzeć znacznie szerzej – nie tylko z biznesowego, ale także społecznego punktu widzenia. Na ile bowiem świat napędzany danymi faktycznie będzie „lepszym miejscem” tak dla nas marketerów, jak i każdej pojedynczej osoby, która w nim funkcjonuje? Odpowiedzi szuka Susumu Manikawa w artykule na Brandingmag.
Areas to Review When Performing a SWOT Analysis for SEO
Jeff Riddall,
Search Engine Journal
Chyba każdy z Was kojarzy analizę SWOT. Model oparty o mocne i słabe strony oraz szanse i zagrożenia najczęściej pomaga dobrać odpowiednią strategię funkcjonowania przedsiębiorstwa. SWOT jest jednak używany także w innych celach.
Jeff Riddall z Search Engine Journal przekonuje, że analiza SWOT znajduje swoje zastosowanie podczas planowania działań SEO. Poprzez przejście przez cztery kluczowe dla modelu czynniki możemy stanowczo łatwiej opracować plan funkcjonowania naszych kanałów w sposób przyjazny wyszukiwarkom.