CIMO Standards & Foresight
Badanie kondycji marketingu w Polsce
Kreujemy, rozwijamy i chronimy kompetencje profesjonalne
i międzynarodowe standardy w obszarze marketingu
Filtruj i analizuj dane z raportu sierpniowego
CIMO Standards & Foresight
Ekspertami są absolwenci i posiadacze najbardziej prestiżowych na świecie kwalifikacji profesjonalnych w dziedzinie marketingu – The Chartered Institute of Marketing. Są to menedżerowie z wieloletnim praktycznym doświadczeniem w biznesie, którzy zarządzają działaniami marketingowymi w uznanych na rynku polskim i światowym organizacjach. Łączą sferę nowoczesnych metod i narzędzi ze sprawdzonymi rozwiązaniami, podejście innowacyjne z dobrymi światowymi praktykami rynkowymi.
Projekt badawczy realizowany przez questus – Akredytowane Centrum Szkoleniowo-Egzaminacyjne The Chartered Institute of Marketing w Londynie, największą i najstarszą na świecie instytucję szkoleniowo-konsultingową specjalizująca się w obszarze marketingu.
Badania stanowiące podstawę raportu są pierwszymi tego typu badaniami w Polsce, których celem jest określenie standardów prowadzenia działań marketingowych na rynku polskim oraz prognozy jego rozwoju w przyszłości. Pozwalają one na benchmarking własnych działań rynkowych, ocenę koniunktury marketingowej w Polsce. Identyfikację kluczowych kierunków i obszarów inwestycji marketingowych itp.
Efektem projektu jest pierwsza na rynku polskim seria raportów dotyczących stanu polskiego marketingu, standardów prowadzenia działań rynkowych, kierunków rozwoju, koniunktury inwestycyjnej czy efektywności działania w świecie offline i digital.
Efektywny wzrost
Raport z szóstej fali badania CIMO – Standards & Foresight przynosi wyniki, które doprowadzają do tzw. efektywnego rozwoju. Rozwoju świadomego, uwzględniającego poziom wymaganych kosztów i oczekiwanych rezultatów, biorących pod uwagę bieżące niestabilności i wyzwania, ale i przyszłe możliwości oraz ryzyka.
Raport z piątej fali badania CIMO – Standards & Foresight przynosi wyniki, które budują obraz racjonalnego, krytycznie myślącego i odpowiedzialnego marketera-optymisty. To nie życzeniowe myślenie, ale świadome dostrzeganie przejawów zmian, które kreują okazje biznesowe. Aby je wykorzystać, trzeba być przygotowanym i powalczyć o swoją przestrzeń rynkową, która nie zawsze będzie „błękitnym oceanem”.
Trendy w marketingu 2023 – Polska i świat
Raport, który mamy przyjemność Państwu przedstawić, powstał dzięki współpracy firm Deloitte i questus. Inspirację stanowił dla nas raport „2023 Global Marketing Trends” przygotowany przez zespół Deloitte w ramach „Deloitte’s CMO Program”. Powstał on na bazie badań przeprowadzonych wśród 1015 dyrektorów marketingu z całego świata. W sposób naturalny pojawił się więc pomysł, aby zderzyć perspektywę polskich marketerów z globalnym punktem widzenia.
Raport z czwartej fali badania „CIMO – Standards & Foresight” został zatytułowany „Technologia i zrównoważony rozwój w służbie marketingu jutra”. Wynika to z faktu, że zmienne i złożone środowisko biznesowe wymaga uruchamiania ciągłych procesów dostosowawczych. Działania te są oparte przede wszystkim na wdrażaniu w masowej skali nowych rozwiązań technologicznych, głównie wykorzystujących sztuczną inteligencję, oraz na wykorzystaniu idei zrównoważonego rozwoju.
Raport z trzeciej fali badania nazwany został „Racjonalizm nieoczywisty marketerów” jest tyleż intrygujący, co inspirujący. Wyniki kwietniowo-majowych badań nie dają się bowiem zamknąć w sztywnych ramach i jednoznacznych wnioskach. Wyniki te wskazują na pewne sprzeczności, czasem pozorne, a czasem wymuszające pogłębioną refleksję. To raport, w którym optymizm przyszłości miesza się z pesymizmem teraźniejszości. Plany inwestycji w marketing przeplatają się z redukcją bieżących wydatków. To raport, który nie będzie łatwo interpretować, ale za to ciekawie intelektualnie odkrywać.
W raporcie z drugiej fali badań, w którym poza standardowymi pytaniami dotyczącymi na przykład Wskaźnika Optymizmu Rynkowego CIMO, tematyka raportu została poszerzona o zagadnienia związane ze zrównoważonym rozwojem, markami budowanymi na wartościach oraz wskaźnikami marketingowymi wykorzystywanymi przez marketerów. Badania stanowiące podstawę raportu są pierwszymi tego typu badaniami w Polsce, których celem jest określenie standardów prowadzenia działań marketingowych na rynku polskim oraz prognozy jego rozwoju w przyszłości.
Wydawało się, że w początkach 2022 roku słabnąca pandemia przyniesienie tak wyczekiwaną stabilizację i względny powrót do „normalności”. Wojna w Ukrainie stała się jednak kolejnym wstrząsem dla gospodarek, rynków, przedsiębiorstw, a także poszczególnych klientów i konsumentów. Rację mieli Ci, którzy wskazywali, że zarówno po pandemii COVID-19, wojnie w Ukrainie, jak i innych zmianach, w tym zmianach technologicznych, niewiele będzie już takie samo. „Nowa normalność” staje się rzeczywistością.
Chcesz uzyskać więcej informacji
o programach CIM?
Napisz do nas: