CIMO Standards & Foresight
Badanie kondycji marketingu w Polsce

i międzynarodowe standardy w obszarze marketingu

Badania stanowiące podstawę raportu są pierwszymi tego typu badaniami w Polsce, których celem jest określenie standardów prowadzenia działań marketingowych na rynku polskim oraz prognozy jego rozwoju w przyszłości. Pozwalają one na benchmarking własnych działań rynkowych, ocenę koniunktury marketingowej w Polsce. Identyfikację kluczowych kierunków i obszarów inwestycji marketingowych itp.
Efektem projektu jest pierwsza na rynku polskim seria raportów dotyczących stanu polskiego marketingu, standardów prowadzenia działań rynkowych, kierunków rozwoju, koniunktury inwestycyjnej czy efektywności działania w świecie offline i digital.
Ósma fala badania pokazuje, że polscy marketerzy z większą rozwagą podchodzą do planowania działań – Wskaźnik Optymizmu spadł do 50,73, co potwierdza trend ostudzenia nastrojów. Jednocześnie widać rosnące znaczenie digital marketingu, social mediów i rozwiązań AI. Mimo niepewności, coraz więcej firm wdraża podejście Evidence Based Marketing, poszukując skutecznych i mierzalnych rozwiązań. To sygnał, że branża nie zamiera – tylko szuka nowych punktów równowagi.
Siódma fala badania CIMO pokazuje świadomy i wyważony marketing, oparty na racjonalności i odpowiedzialności. Marketerzy łączą efektywność działań z ambicjami wzrostu, a fascynację nowymi technologiami zastępują ich przemyślanym wykorzystaniem. Rynkowe wyzwania balansują kreatywnością i etyką, zachowując strategiczną elastyczność w zmieniającym się otoczeniu.
Raport z szóstej fali badania CIMO – Standards & Foresight przynosi wyniki, które doprowadzają do tzw. efektywnego rozwoju. Rozwoju świadomego, uwzględniającego poziom wymaganych kosztów i oczekiwanych rezultatów, biorących pod uwagę bieżące niestabilności i wyzwania, ale i przyszłe możliwości oraz ryzyka.
o programach CIM?
