Wirtualni influencerzy, e-mail automation i Facebook Metaverse [przegląd blogosfery marketingowej #69]

Kolejny przegląd marketingowej blogosfery przed nami! W tym tygodniu mamy dla Was treści m. in. z Distruptive Advertising, Marketingu przy Kawie, bloga Jeffa Bullasa czy serwisu Martech. Inspirującej, wciąż wakacyjnej lektury!

 

Facebook Metaverse – przyszłość internetu

Emilia Borecka,
sprawny.marketing

Wizje wprowadzania rewolucyjnych nowinek technologicznych zdają się być niekiedy bardzo nieprawdopodobne i mało realne do wdrożenia. Kiedyś w tej roli występowały drony, wideorozmowy, identyfikacja biometryczna czy płaskie telewizory, które… są obecnie na porządku dziennym. Teraz takimi nieprawdopodobnymi nowościami wydają się choćby hologramy.

Jak się jednak okazuje, powszechne stosowanie holograficznych postaci nie jest utopijną ułudą. Nad popularyzacją rozwiązania od dłuższego czasu pracuje Facebook tworząc projekt Metaverse. Na czym polega? Jakie może mieć zastosowania? Jakie będą jego możliwości? Odpowiedź zna Emilia Borecka ze sprawnego.marketingu.

 

5 Reasons Why Avoiding Plagiarism is Necessary for SEO

Asad Shehzad,
jeffbullas.com

Nikt z nas nie lubi plagiatów, powielania informacji i kradzieży treści. Prawdziwym katem, ale i sprawiedliwym sędzią w tym obszarze są jednak algorytmy Google, które za nieuzasadnione „pożyczanie contentu” mogą nałożyć ogromne kary, de facto niszczące pozycję marki w sieci. Dlaczego jednak to właśnie plagiat jest tak nielubianym przez Google zjawiskiem? Odpowiedzi udziela Asad Shehzad na łamach bloga Jeffa Bullasa.

 

Virtual influencers are helping brands to succeed in China

Rebecca Sentence,
econsultancy

Nie da się ukryć, że influencerzy mają obecnie niesamowicie duże znaczenie w marketingu. Dzięki ich działaniom można dotrzeć do szerokiego grona odbiorców, ocieplić wizerunek marki czy też spopularyzować konkretny produkt. Czy taki influencer musi być jednak fizyczną osobą?

Jak opisuje Rebecca Sentance z bloga Econsultancy – niekoniecznie! Szczególnie w Chinach popularność zyskują tak zwani wirtualni influencerzy. Istnieją wyłącznie online, są wygenerowani cyfrowo, ale jak najbardziej posiadają realne grono odbiorców zaangażowane w tworzone treści. Grono nierzadko dużo, dużo większe niż „fizyczni” influencerzy.

 

Jak pokazywać autentyczne bohaterki w komunikacji marki? O zmianie, która stoi tuż za rogiem

Agata Kostrzewa i Jacek Wasilewski,
Marketing przy Kawie

Całkiem niedawno w ramach questus marketing podcast zastanawialiśmy się nad rolą kobiet w marketingu i sposobie komunikacji do płci pięknej. Agata Kostrzewa i Jacek Wasilewski na łamach Marketingu przy Kawie postanowili poruszyć jeszcze jeden ważny aspekt obecności kobiet w mediach – ich wizerunek i sposób oddziaływania na odbiorców.

Z jakim rodzajem kobiety bardziej identyfikują się odbiorcy? Jakie cechy postrzegają za najbardziej autentyczne? I czy pojedynek kobiet i mężczyzn o piedestał w świecie reklamy wciąż dzieje się na naszych oczach? Odpowiedź znajdziecie w nowym artykule na MPK.

 

Getting the most out of AR and VR experiences

Chris Wood,
Martech

Pandemia niezaprzeczalnie przyspieszyła rozwój wielu technologii. Można do nich zaliczyć rozszerzoną czy wirtualną rzeczywistość, których zastosowanie coraz częściej dostrzegamy także w marketingu. Już teraz są to rozwiązania stosowane do poznawania produktów, oglądania ich z każdej strony czy przymierzania lub wpasowywania w domowe wnętrza.

ARVR to jednak wciąż dość niszowe technologie. Ma na to wpływ stosunkowo wysoki koszt implementacji oraz pracochłonność związania z przygotowywaniem takich rozwiązań i zbieraniem niezbędnych danych. Wysiłek i poniesione inwestycje niemal zawsze okazują się jednak opłacalne. Klienci coraz częściej szukają możliwości poznania produktu bez wychodzenia z domu. A VR oraz AR skutecznie to ułatwiają.

 

9 Customer Service Blogs Every Support Pro Should Follow

Mercer Smith,
HelpScout

Tym razem w ramach polecania wartościowych tekstów… polecamy artykuł, który także skupia się na rekomendacjach. A to dlatego, że specjaliści z HelpScout znają się na tematyce customer service jak mało kto! Jeśli zatem poszukujecie wartościowej wiedzy z tego obszaru, Mercer Smith postanowił wskazać 9 niezwykle wartościowych źródeł.

 

5 Pillars of Email Automation: Unleash the Power

Andrew Edgell,
Disruptive Advertising

Współczesny marketing pozwala na automatyzację wielu działań. Część czynności, zamiast wykonywać ręcznie, może być realizowanych bez naszego udziału. Wystarczy odpowiednie oprogramowanie i dobrze zaprojektowany algorytm. Tak jest chociażby w przypadku wiadomości e-mail.

Na blogu Disruptive Advertising przeczytacie o pięciu podstawowych filarach skutecznie prowadzonej automatyzacji wiadomości. Autor tekstu, Andrew Edgell, wskazuje także rodzaje automatyzacji niemal niezbędne w dzisiejszym marketingu. Opisuje też, jak wdrożyć takie rozwiązania na własnych skrzynkach pocztowych.

 

How to Use Social Listening for Lead Generation

Ann Smarty,
Convince&Convert

Wszyscy doskonale wiemy, że social listening znakomicie sprawdza się w obszarze wirtualnego monitoringu. Na ile jednak stosujecie narzędzia z tego obszaru do pozyskiwania leadów? Ann Smarty na łamach Convince&Convert przekonuje, że to prostsze niż mogłoby nam się wydawać, wskazując jednocześnie przydatne aplikacje i konkretne aktywności.

Posłuchaj questus podcast

 Wpadnij na nasz kanał Youtube

Newsletter

Chcesz być informowany
o nowościach?
Dołącz do naszego
 newslettera.

 

Autor: Redakcja

Pasjonaci marketingu i biznesu, którzy dokładają wszelkich starań, aby dostarczać wiedzę w jak najbardziej przystępnej i czasooszczędnej formie. W skład zespołu pracującego nad artykułami wchodzą m. in. dr hab. Robert Kozielski i Donata Wilczewska.
Ostatnie wpisy
David Aaker – Architekt Nowoczesnego Brandingu

David Aaker – Architekt Nowoczesnego Brandingu

W świecie marketingu, w którym konkurencja staje się coraz bardziej zacięta, a marki walczą o uwagę konsumentów, jednym z kluczowych narzędzi, które pomagają firmom wyróżnić się na tle innych, jest zrozumienie i budowanie silnej tożsamości marki. Jednym z najbardziej...

czytaj dalej