Czas na oczko! Przed nami 21. Przegląd treści z marketingowych i biznesowych blogów oraz serwisów. W tym tygodniu mamy dla Was artykuły m.in. z Convince & Convert, Branding Strategy Insider czy bloga Freshmaila. Inspirującej lektury!
8 Voice Content Trends for 2020
Jay Baer,
Convince & Convert
Content głosowy to stosunkowo nowe rozwiązanie, które dynamicznie zyskuje na popularności. Jay Baer postanowił zatem przedstawić 8 trendów na 2020 r. w tym obszarze. Wskazuje m.in. na konieczność analizowania realnych potrzeb klientów, co pozwoli na ocenienie wartości zastosowania rozwiązań głosowych, konwergencję treści głosowych i czata oraz interfejsów wizualnych, potencjał „voice contentu” w komunikacji wewnętrznej, istotną rolę marketingu w rozpowszechnianiu tego rozwiązania czy też kwestie etyczne.
Winter is Coming…What You Can Do to Get Ready for the Holidays Today
Aden Andrus,
Disruptive Advertising
Wydawać by się mogło, że do Świąt Bożego Narodzenia jest jeszcze bardzo dużo czasu. Wszyscy żyją bowiem wakacjami, upałami i nikt nie myśli jeszcze o zimie, prezentach i Świętym Mikołaju.
Aden Andrus na łamach Disruptive Advertising przekonuje jednak, że warto poświęcić już teraz trochę czasu na zaplanowanie swoich świątecznych działań. Może to bowiem znacząco wpłynąć na ich efektywność za kilka miesięcy.
How Brands Mirror Religion
Emmanuel Probst,
Branding Strategy Insider
Emmanuel Probst na łamach Branding Strategy Insider prezentuje śmiałe porównanie marketingu do religii. Różnica w efektywności jest jednak zasadnicza – jak pokazują statystyki, coraz więcej osób odwraca się od religii, podczas gdy „wyznawców” marek wciąż przybywa.
Ile razy bowiem zwracamy swoje modły ku wyszukiwarce Google, wierząc, że ta wysłucha naszych próśb? Jak przekonuje autor, skuteczny branding to taki, który nosi znamiona sacrum i rytuału, kiedy to marka przypomina nieco kult. Nieodzowną część stanowią tutaj eventy i budowanie społeczności oraz konsumpcja dóbr.
5 Types of Content That Grab Immediate and Lasting Attention With Prospects
Dave Brown,
JeffBullas.com
Dave Brown przedstawia i omawia 5 form contentu, które najbardziej przyciągają uwagę:
- video – jak pokazują statystyki, YouTube jest drugą najchętniej odwiedzaną stroną www na świecie,
- dłuższe, regularnie publikowane teksty na blogu, które mają szansę lepiej zadziałać w wyszukiwarce Google,
- infografiki – graficzne prezentowanie informacji zawsze będzie miało większą skuteczność w przyciąganiu uwagi niż tekst,
- e-maile – to wciąż skuteczne narzędzie, którego nie warto ignorować, tutaj również ważna jest regularność wysyłki,
- darmowe ebooki – większość osób uwielbia darmowy content, zatem ebook proponowany już na landing page’u zdecydowanie przyciągnie uwagę.
5 tricków dla analityka w Arkuszach Google
Damian Rams,
DamianRams.pl
Arkusze kalkulacyjne są narzędziami odstraszającymi wiele osób, które i tak, prędzej czy później, są zmuszane do korzystania z niego w pracy. Warto jednak pamiętać, że jest to narzędzie stworzone głównie po to, by ułatwić wykonywanie zadań, na które musielibyśmy poświęcić masę czasu.
Arkusze mają też kilka zastosowań, o których nie każdy wie. Damian Rams, na przykładzie Arkuszy Google, postanowił opisać pięć tricków, które się mogą przydać, szczególnie analitykom.
How to remain memorable in a content overkilled world
Mars Dorian,
Businesses Grow
Ilość treści, jakimi bombardowani jesteśmy na co dzień może być przytłaczająca. Nie możemy liczyć na to, że nasz klient przeczyta kolejny, nieciekawy komunikat, a już na pewno nie na to, że zapadnie mu on w pamięć. Mars Dorian na łamach Businesses Grow przekonuje, jakimi sposobami możemy zapisać się w umyśle klienta.
Kluczowym czynnikiem wydaje się być zaangażowanie – im więcej czasu i uwagi poświęcimy na skonstruowanie (koniecznie!) spersonalizowanego komunikatu, nawet jeśli wiąże się to z większym nakładem pieniężnym, tym większa szansa na sukces. Zaangażowanie idzie natomiast w parze z kontynuacją dialogu z interesariuszami, przyjaciółmi, partnerami.
Oto jak Platon zorganizowałby idealną firmę
Rafał Urbanowicz,
Marketing Automation Email Marketing Blog
Rafał Urbanowicz na łamach Marketing Automation przedstawia platońską wizję państwa, odnosząc ją do działalności biznesowej. W myśl koncepcji filozofa sprawnie działająca firma to taka, której obowiązki są dobrze rozdysponowane pomiędzy managerów, którzy premiowani są w taki sposób, aby realizować interesy organizacji, nie zaś swoje prywatne.
Z kolei dobry CEO będzie cechować się mądrością, męstwem, sprawiedliwością i skromnością, co przekłada się na zarządzanie strategią i realizowanie misji. Zatem zgodnie z koncepcją Platona, o sile firmy decydowałby lider i managerzy wyższego szczebla, z pominięciem szeregowych pracowników.
Jak przeprowadzić testy A/B w Facebook Ads, Google Ads i w email marketingu?
Monika Dudek,
Freshmail Blog
Podczas wysyłania maili, tworzenia reklam lub stron internetowych często zastanawiamy się co zrobić, aby były one skuteczne i zwracały uwagę. Jaka grafika będzie ciekawsza, jakie zdjęcie dodać, postawić na bogactwo form i kolorów czy minimalizm?
Monika Dudek wskazuje, jak działa test A/B, co można testować na stronie www i jak sprawdzać efektywności mailingów. Zwraca uwagę na powstały niedawno na Facebooku interfejs o nazwie “Testowanie i sprawdzanie” oraz testy porównawcze.
Jak zwiększyć zasięg na Instagramie? – 9 praktycznych wskazówek
Marta Pinkowska,
blog Brand24
Instagram jest obecnie najmocniej rozwijającym się portalem społecznościowym. Każdego dnia coraz więcej osób dodaje i przegląda zarówno zdjęcia, jak i posty na Stories. Wielu użytkowników zastanawia się jednak, jak zwiększyć zasięg publikowanych treści i jak dotrzeć do większego grona odbiorców.
Na blogu Brand24 przeczytacie artykuł przygotowany przez Martę Pinkowską, która opisuje 9 wskazówek przydatnych przy prowadzeniu firmowego profilu.
8 Ideas to Generate Revenue for Your Brand – Stat!
Kaye Putnam,
KayePutnam.com
Kaye Putnam przedstawia kilka pomysłów, co zrobić, kiedy potrzebujemy szybkiego przypływu gotówki na firmowym koncie. Przypomina o wykorzystaniu dotychczasowych kontaktów i złożeniu propozycji dotychczasowym klientom czy sięganiu po nowych zarówno w komunikacji masowej, jak i spersonalizowanej. Warto też wykorzystać referencje czy też przejrzeć oferty pracy bądź zaproponować współpracę zaprzyjaźnionemu ekspertowi.