Czas na kolejny, już 44. przegląd treści z marketingowych i biznesowych blogów i serwisów. W tym tygodniu mamy dla Was artykuły m.in. z People Metrics, Brandingmag i ClickZ. Inspirującej lektury!
5 Recommendations for Reopening your VoC Program
Sean McDade,
People Metrics
Sean McDade na łamach People Metrics radzi, jak ponownie otworzyć program „voice of customer” w dobie naznaczonej przez COVID-19. Autor przedstawia następujące rekomendacje, które szczególnie przydadzą się w branży usług związanych z czynnikiem ludzkim (hotele, restauracje czy sklepy retailowe):
- Przedefiniuj wskaźnik NPS – w ankiecie ewaluacyjnej powinno się znaleźć zapytanie o stopień doświadczonego bezpieczeństwa w obcowaniu z usługą. Powinno mu również towarzyszyć pytanie otwarte, w którym odbiorca będzie mógł doprecyzować swoje doświadczenie. Autor nazywa ten zmodyfikowany wskaźnik mianem NPS Safety.
- Wyznacz osobę, która zdefiniuje przyczyny, dla których część klientów znalazła się w kategorii osób nieczujących się bezpiecznie i zaproponuje rozwiązania operacyjne odpowiadające na tę niepewność.
- Stosuj dotychczasowe pomiary – standardowy NPS, CSAT, pytania o pojawiające się problemy czy pracowników, którzy wykazali się największą troską o klienta.
- Wykorzystaj dane z NPS Safety do formułowania dalszych pytań dotyczących poczucia bezpieczeństwa.
Can Clickbait Be Used for Good?
Ann Gynn,
Content Marketing Institute
Clickbait kojarzy się wielu osobom z czymś bardzo negatywnym. To bardzo często chwytliwy tytuł odnoszący do artykułu, którego treść nierzadko mija się z tym, co sugerowałby nagłówek. Jednak czy zawsze clickbait musi być zły?
Jak przekonuje Content Marketing Institute, niekoniecznie musi tak być. Clickbait może być używany niekiedy w pozytywnym sensie, przyciągając uwagę do faktycznie ciekawych i ważnych treści. Nie da się bowiem ukryć, że chwytliwy tytuł bardzo często może zachęcić do przeczytania czegoś, czego przy mniej atrakcyjnym nagłówku nawet byśmy nie zauważyli.
The Dangers of Rebranding – Why You Should Think Twice
Milosz Krasinski,
Brandingmag
Rebranding nie jest rzeczą prostą, ani tanią. W dodatku może powodować szereg problemów i strat. Dlatego kluczowym jest, aby taka decyzja była dobrze przemyślana i uzasadniona. Rebranding może przybrać formę całkowitą lub częściową, a najczęstszymi jego powodami są: zmieniające się cele, szybki wzrost, negatywny rozgłos czy chęć dotarcia na nowe rynki.
Milosz Krasinski na łamach Brandingmag radzi, aby przed podjęciem decyzji o rebrandingu zadać sobie cztery kluczowe pytania, które pomogą w podjęciu decyzji:
- Czy mój biznes jest przestarzały?
- Czy chcę dotrzeć do nowych rynków docelowych?
- Czy marka osiągnęła wszystkie dotychczas zakładane cele?
- Czy brand doświadczył jakiegoś kryzysu?
Autor omawia także negatywne aspekty, jakie mogą się wiązać z rebrandingiem, a więc: ryzyko, które się nie opłaciło, kwestie związane z zaufaniem klientów, zarządzanie kryzysem. Warto również wziąć pod uwagę wpływ zmian na dotychczasowych i potencjalnych klientów marki. Przeanalizowanie tych kwestii pomoże w podjęciu decyzji, czy rebranding jest naprawdę konieczny.
Artificial Intelligence Will Change How You Do Marketing in 2021
Colin Loughran,
Unbounce
Nowe technologie ze sztuczną inteligencją na czele rozwijają się z każdym kolejnym rokiem. Już teraz AI pozwala usprawnić wiele działań i zwiększyć efektywność pracy. Tych zmian może być jeszcze więcej!
Jak przekonuje Colin Loughran z Unbounce, w 2021 roku sztuczna inteligencja całkowicie zrewolucjonizuje pracę marketerów. O kilku obszarach, które może przejąć oraz o sposobach wdrażania AI i dodatkowych korzyściach przeczytacie w artykule.
Let’s build your B2B video marketing strategy based on these examples
Kateryna Novatska,
ClickZ
Wideo jest formą contentu, która zazwyczaj postrzegana jest jako treść tworzona przez firmy dla rynku konsumenckiego (B2C). Mało kto dostrzega w nim potencjał w działaniach B2B. Okazuje się jednak, że jest to świetny sposób na trafienie ze swoją ofertą do innych firm w sposób, który może faktycznie zaciekawić.
Z artykułu dowiecie się jak tworzyć filmy w marketingu B2B oraz dlaczego warto to robić. Kateryna Novatska wskazuje także kilka inspirujących przykładów firm, które warto poznać przed rozpoczęciem własnych działań.
The Critical Link Between Marketing And Finance
David Stewardt,
Branding Strategy Insider
Coca-Cola w 2013 roku stanęła przed decyzją dotyczącą zwiększenia wydatków na reklamę. CMO był na tak, podczas gdy CFO nie widział takiej potrzeby. Wychodząc od tego przykładu, David Stewart przekonuje, że marketing i finanse to działy niezwykle ze sobą związane, które powinny ze sobą ściśle współpracować.
Dowodem na to będzie różnica między kapitalizacją rynkową Coca-Coli (199 mld dol.) a wartością aktywów (89 mld dol). Skąd ona wynika? Przede wszystkim z wartości marki, która wpływa na wysokość przyszłych przepływów gotówkowych, co sprawia, że 1 dolar wydany na działania promocyjne ma wartość aż 33 dolarów dla potencjalnych inwestorów. I to właśnie stanowi niezbity dowód na korelację między marketingiem a finansami.
4 Common Branding Mistakes that Repel Clients
Kaye Putnam,
KayePutnam.com
Kaye Putnam omawia na swoim blogu 4 główne błędy w obszarze brandingu, które odpychają klientów:
- Podejście „nie potrzebuję marki” – niektórzy przedsiębiorcy wychodzą niestety z takiego założenia, mimo że każdy, kto funkcjonuje na rynku, posiada jakąś markę. Problem w tym, że bez strategii brandu, jest on pozostawiony przypadkowi, przez co organizacja traci szansę na budowanie zaufania i zaangażowania wśród grupy docelowej;
- Obsesja na punkcie marki – ten błąd leży na przeciwnym końcu skali w stosunku do poprzedniego. Często wiąże się z ciągłymi zmianami przekazu bez głębszego zastanowienia się nad wizją, punktem widzenia czy osobowością marki;
- Próba naśladowania sukcesu innych brandów – to, że dane rozwiązanie zadziałało w przypadku podziwianej przez nas marki, nie oznacza, że zadziała również u nas. Kluczem jest poznanie swojego brandu, określenie jego zalet i na tej podstawie projektowanie działań operacyjnych. W przeciwnym wypadku odbiorcy od razu wyczują fałsz;
- Wprowadzanie „wszystkiego” – próba wprowadzania WSZYSTKIEGO odbywa się zawsze kosztem spójności marki. To z kolei sprawia, że nie jest ona zapamiętywalna, nie jest pierwszą wymienianą marką, ani nie buduje zaufania.