Influencer Marketing B2B, korzyści lookalike i kreatywne AI [przegląd blogosfery marketingowej #68]

Przegląd blogosfery: Influencer Marketing B2B, korzyści lookalike i kreatywne AI

Czas na kolejny, wakacyjny przegląd marketingowej blogosfery! W tym tygodniu mamy dla Was treści m.in. z Brandingmag, bloga Brand24 oraz serwisu NGDATA. Inspirującej lektury i… udanych urlopów!

 

The Key Role Of Positioning Strategy

Shireen Smith,
Branding Strategy Insider

Koncept pozycjonowania funkcjonuje w świecie marketingu już od lat 80. XX wieku. Na przestrzeni lat jego rozumienie zmieniało się jednak pod wpływem chwilowych trendów lub nowych paradygmatów.

Dziś za najbardziej „obowiązującą” w kontekście pozycjonowania uchodzi koncepcja „wyróżnialności” Byrona Sharpa. Czy jednak faktycznie jest ona odpowiedzią na problemy strategiczne współczesnych marek? Odpowiedzi szuka Shireen Smith na łamach Branding Strategy Insidera.

 

Nie przepłacaj za reklamy – audyt Google Ads wskaże Ci, co możesz robić lepiej

Anna Topczewska,
sprawny.marketing

Czy to w kontekście prywatnych działań, czy aktywności biznesowych, nikt nie lubi niepotrzebnie przepłacać. Dlaczego więc tak wielu marketerów wydaje za dużo na reklamy? Szczególnie, że sposób na wdrożenie usprawnień może być zaskakująco prosty.

Jak pisze Anna Topczewska na łamach sprawnego.marketingu, dobrze przeprowadzony audyt Google Ads może zdziałać cuda. Skuteczna analiza prowadzonych kampanii pozwoli na zoptymalizowanie bieżących działań, a jednocześnie zminimalizowanie zbędnych kosztów.

 

AI in the Age of Spiritual Brands – Creative Singularity

Elijah B. Torn,
Brandingmag

Gdzie znajduje się granica wsparcia ludzkich działań, której nie może przekroczyć sztuczna inteligencja? Dotychczas był nią obszar sztuki i kreatywności, jednak ostatnie osiągnięcia AI wskazuję, że również tego rodzaju aktywności mogą zostać niedługo zagospodarowane przez algorytmy. Elijah B. Torn na łamach Brandingmag postanowił zatem zastanowić się, co to oznacza dla marketerów – zwłaszcza tych, dla których inwencja przy budowaniu strategii i konkretnych rozwiązań była zawsze kluczową kompetencją.

 

6 darmowych narzędzi do tworzenia grafik w social media

Aneta Głowacka,
blog Brand24

Czy zawsze musimy zlecać wykonanie ilustracji profesjonalnym grafikom? Coraz częściej okazuje się, że wiele z nich możemy wykonać samodzielnie. Szczególnie, że narzędzi ułatwiających tworzenie atrakcyjnych obrazków pojawia się więcej i więcej!

Aneta Głowacka z bloga Brand24 wybrała 6, według niej, najlepszych narzędzi do tworzenia grafik. Szczególnie może przydać się to marketerom, którzy publikują posty w mediach społecznościowych, tworzą banery reklamowe czy urozmaicone graficznie newslettery.

 

How to Recognize, Reduce, and Repair Customer Service Burnout

Mathew Patterson,
HelpScout

Obsługa klienta to jeden z tych obszarów organizacji, który jest szczególnie narażony na wypalenie zawodowe. Jak zatem w ramach działań zarządczych zaradzić tej negatywnej tendencji i sprawić, aby dział customer service stanowił ciągle bezcenne wsparcie dla zespołów marketingowych? Odpowiedzi udziela Mathew Patterson na łamach HelpScout.

 

Senior executives, here’s why you need to become B2B influencers

Cyril Coste,
ClickZ

Influencer marketing B2B pozwala na zaangażowanie profesjonalistów do dzielenia się informacjami na temat produktów, usług lub branży, w której działa przedsiębiorstwo. Swoją opinię wyrażają przy pomocy mediów społecznościowych, ale także w „realnym świecie”, chociażby podczas branżowych konferencji.

Na łamach bloga ClickZ przeczytacie, o czym należy pamiętać podczas działań influencer marketingowych w wymiarze B2B. Cyril Coste, autor tekstu wskazuje także, jakie są korzyści takich aktywności:

  • niższe koszty niż w przypadku tradycyjnych reklam,
  • możliwość dotarcia bezpośrednio do docelowych odbiorców.
  • tworzenie zaangażowanej społeczności wokół swojej marki.

 

Look-alike modeling: The power of AI for intelligent audience creation

Jurgen Desmedt,
NGDATA

Grupy odbiorców “podobnych do aktualnych”, czyli popularne lookalike funkcjonują w świecie digital marketingu już od kilku lat. Marketerzy wciąż mają jednak opory przed wykorzystywaniem tej funkcji, bojąc się, że oddawanie algorytmom pełni władzy nad targetowaniem przekazu obniży jego efektywność.

Jurgen Desmendt postanowił zatem wyjaśnić wszelkie zawiłości lookalike’ów i pokazać, w jaki sposób możemy wykorzystać ich ogromne możliwości.

Posłuchaj questus podcast

 Wpadnij na nasz kanał Youtube

Newsletter

Chcesz być informowany
o nowościach?
Dołącz do naszego
 newslettera.

 

Autor: Redakcja
Pasjonaci marketingu i biznesu, którzy dokładają wszelkich starań, aby dostarczać wiedzę w jak najbardziej przystępnej i czasooszczędnej formie. W skład zespołu pracującego nad artykułami wchodzą m. in. dr hab. Robert Kozielski i Donata Wilczewska.
Ostatnie wpisy
Ludzie, którzy zmieniają świat: Richard H. Thaler

Ludzie, którzy zmieniają świat: Richard H. Thaler

Ekonomia behawioralna pomogła przeformułować niektóre z kluczowych pytań w ekonomii i finansach.   Laureatem Nagrody Banku Szwecji im. Alfreda Nobla w dziedzinie ekonomii (potocznie zwaną Nagrodą Nobla) w 2017 roku został amerykański ekonomista Richard H. Thaler....

czytaj dalej