Digital OOH, hazard, trendy i błędy w automatyzacji marketingu [przegląd blogosfery marketingowej #77]

Po raz 77 zapraszamy na przegląd marketingowej i biznesowej blogosfery. Tym razem stawiamy na teksty między innymi z Nowego Marketingu, Martech czy Branding Strategy Insider. Inspirującej lektury!

 

5 błędów w automatyzacji marketingu – jak ich uniknąć?

Redakcja,
Nowy Marketing

Zdarza się, że algorytm, który za nas wykonuje część działań marketingowych może nas zawieść. Automatyzacja kontaktu z klientem w obecnych czasach to must-have, niestety czasem otrzymujemy niepożądany efekt gdy za mocno zaufamy botom i algorytmom. Czy to znaczy, że nie warto im ufać?

Warto podejść z dystansem do tej kwestii, należy sobie uświadomić, że bot nie zastąpi człowieka w pełni i czasami musimy wziąć sprawy w swoje ręce. Jak można zatem uniknąć podstawowych błędów w automatyzacji marketingu?

Spersonalizowane newslettery zawierające imię klienta mają za zadanie sprawić, że będzie miał on większą chęć na zapoznanie się z jego treścią. Niestety wciąż możemy napotkać kampanie w których dochodzi do nadania maila z treścią „Drogi Imię”. Błąd może wynikać z nieprawidłowego działania automatu albo z faktu, że Klient nie podał swojego imienia. Prawidłowa kampania powinna uwzględniać przypadki w których imię poprzez Klienta nie zostało podane.

Wszechobecne boty i ich odpowiedzi też potrafią zrazić do siebie nie jednego klienta. Firmy czasami udostępniają możliwość kontaktu z „działem obsługi klienta” poprzez czat na żywo, niestety wprowadzają w błąd klientów kontaktując ich z botem, który odsyła ich do regulaminu bądź zakładek. Takie działania mijają się z celem.

Warto pamiętać, że każdy z nas lubi być traktowany „po ludzku”. Wdrażając automatyzację kampanii zwróćmy uwagę by nasza komunikacja nie wyglądała na stworzoną przez roboty.

 

5 Ways Brands Can Stay Competitive In A Recession

David Stewart,
Branding Strategy Insider

Niestabilność gospodarcza i niepewność stały się porządkiem dziennym w obecnych czasach. W lepszych czasach firmy stawiają na zwiększenie wydajności i zaspokojeniu popytu, jednocześnie zwracając uwagę na konkurencję. W mniej stabilnych czasach firmy zmagają się z trudnościami z kontrolowaniem kosztów, zmuszone są do uruchomienia kontaktu wobec klientów, którzy są niechętni do zakupów. Jednocześnie walczą o zachowanie wystarczającej liczby personelu aby mogli szybko reagować na zmiany rynku.

Niemniej jednak, niezależnie od tego w jakich czasach znajduje się dana firma , zawsze istnieją możliwości dla dobrze przygotowanego biznesu. Dodatkowo istnieje wiele dowodów na to, że spowolnienie gospodarcze może w rzeczywistości stać się szansą na przyrost i przewagę konkurencyjną.

Jakie rzeczy powinny robić marki na bieżąco, aby realizować nowe możliwości?

  1. Firma powinna zbadać swoje przepływy pieniężne aby upewnić się, że ma odpowiednie środki dla swojej działalności. Badanie to powinno obejmować analizę źródeł środków oraz identyfikację potencjalnej wrażliwości tych źródeł. Rozsądne jest zróżnicowanie bazy klientów w celu zmniejszenia zależności od jednego klienta lub niewielkiej liczby klientów.
  2. Należy przyjrzeć się wydatkom i wyeliminować te, które są wyraźne powiązane z generowaniem przepływów pieniężnych.
  3. Warto przyjrzeć się bazie klientów w celu zidentyfikowania swoich najbardziej dochodowych klientów oraz dodatkowych produktów lub usług, które można sprzedać obecnym klientom.
  4. Firma powinna wprowadzać na rynek swoje działania marketingowe. Takie sygnały to dla Klienta informacja, że firma jest rentowna.

 

Why Building Customer Loyalty Starts from the Top

Johan Liljeros,
Customer Think

Lojalność nie jest już przejawem wygody, ale świadomym wyborem konsumenckim. Wpłynęło to na zmianę oczekiwań dotyczących programów lojalnościowych dla klientów. Chcą oni coś więcej niż punkty i rabaty. Coraz częściej można się spotkać z sytuacją, że klienci zostawiają więcej pieniędzy, gdy czują więź emocjonalną z firmą.

Firmy w obecnych czasach muszą traktować lojalność jako priorytet całej organizacji, a nie inicjatywę czy program. Nazywa się to handlem opartym na lojalności. Każdy członek kadry zarządzającej w firmie powinien dbać o podejście oparte na lojalności i zobowiązywać się do tego. Rekrutacja oraz szkolenie personelu, który ma kontakt z klientem ma ogromny wpływ na doświadczenie oraz więź klienta.

Schematy lojalnościowe gromadzą dane i informację z wielu kanałów, których uzyskanie w inny sposób jest prawie niemożliwe. Im więcej klientów zakupi twój towar/usługę, tym więcej danych otrzymujesz i tym więcej możesz ulepszyć, aby zwiększyć sprzedaż.

W dzisiejszych czasach lojalność klientów nie może być traktowana jako projekt czy inicjatywa. Musi być ona częścią DNA firmy i kluczowym czynnikiem wszystkich biznesów.

 

5 błędów w konfiguracji Google Analytics 4

Damian Rams,
Damian Rams

Czym wyróżnia się Google Analytics 4 od Universal Analytics? Oto 5 najczęstszych błędów w konfiguracji Google Analytics 4, których możemy uniknąć w Universal Analytics.

Możemy natrafić na niezarejestrowanie niestandardowego wymiaru lub metryki. Jeżeli chcesz korzystać z tej opcji warto korzystać z wymiarów i metryk niestandardowych. Dzięki nim będziesz w stanie przekazać informację oraz dane do analiz.

Kolejnym błędem jest brak kodu waluty. Raporty wyświetlają liczbę transakcji ale niestety nie pokazują przychodu. To popularny błąd, który jest spowodowany brakiem wymogu kodu waluty przez Universal Analytics. A przecież odpowiednia waluta w raportach to kwestia oczywista. Należy zwrócić uwagę na strefę czasową jest to kluczowe pod kątem prawidłowych danych w podziale na konkretne daty oraz pory dnia.

Sporo osób zapomina o wkluczeniach, w Google Analytics 4 jest to o wiele prostsze, ponieważ można korzystać z wyrażeń regularnych. Co za tym idzie, w jednej linijce masz możliwość dodania kilkudziesięciu domen bez konieczności ich pojedynczego dodawania jak w przypadku Universal Analytics. Przechowywanie danych to informację powiązane z plikami cookies, identyfikatorami użytkowników oraz identyfikatorami reklam. Ma to związek z raportami w sekcji Eksploracja – czyli kluczowej części interfejsu GA4.

 

Hootsuite joins TikTok’s Marketing Partner Program

Chris Wood,
martech

Platforma zarządzania mediami społecznymi Hootsuite ogłosiła, że dołącza do programów partnerów marketingowych TikTok. Jakie płyną z tego korzyści? Dzięki temu partnerstwu Hootsuite uruchomił integrację, która pozwala markom zarządzać, wykonywać i optymalizować zawartość TikToka na dużą skalę.

Klienci wspomnianej marki będą mogli planować i publikować treści TikTok za pośrednictwem platformy Hootsuite. Umożliwi to marketerom zarządzenie TikTokiem powiązując to z działaniami na innych platformach społecznościowych w jednym miejscu.

Dodatkowo marketerzy będą uprawieni do moderowania komentarzy oraz angażowania się w czasie rzeczywistym. Dodatkowym atutem jest fakt, że pozyskane dane o wynikach i zaangażowaniu będą mogły posłużyć w przyszłych kampaniach. Hootsuite udostępnia marketerom zasoby związane z platformą TikTok takie jak: seminaria, warsztaty, przewodniki po trendach, biuletyn, który zawiera wskazówki, podkreślając przy tym udane akcje wideo na TikToku.

Partnerstwo i wdrożenie Hootsuite ma na celu dodanie niezbędnej struktury i przewidywalności do debiutu marki w tym szybko rozwijającym się portalu społecznościowym.

 

 

Different frames, fewer games: how betting behaviour is shaped by the way odds information is presented

Redakcja,
Behavioural Insights Team

Zanim zdecydujesz się na postawienie zakładu w kasynie, prawdopodobnie chciałbyś poznać swoje szanse na wygraną. Opisy, które wyjaśniają szanse na wygraną gracza to oświadczenia zwrotu do gracza – RTP.  Problem jaki się pojawia to fakt, że mniej niż połowa ludzi je rozumie a dotarcie do wspomnianych informacji jest trudne. Można więc pomyśleć, że stwierdzenie RTP – „93% szans na wygraną” odnosi się do tego, że masz 93% szansy na wygraną lub 93 z 100 osób ma szansę na wygraną, niestety jednak prawda jest inna. 93% RTP oznacza, że przez wiele lat w życiu gry, na każdy 1 funt wydany na grę, około 93 pensów jest wypłacanych w nagrodach i około 7 pensów jest traconych.

Mamy także świadomość, że wysokie kursy nie są jedyną zachęta do postawienia zakładu. Promocje w postaci darmowych spinów, są kluczem do aktywnej gry na automatach. Darmowe spiny są wyraziste, mogą one być używane do maskowania prawdziwych szans w grze aby umniejszyć ryzyko obstawiania.

Naukowiec dr Philip Newall wykazał, że gracze, którzy zapoznają się z prostszymi informacjami o kursach, lepiej rozumieją szansę na wygraną. Na podstawie wspomnianych wniosków stworzono automat do gier, celem było zmierzenie czy uczestnicy rozumieją informację o kursach, czy zmieniło to sposób ich gry i jaki to miało wpływ.

Przydzielono losowo 5311 uczestników, aby sprawdzić jedną z 4 wersji informacji o szansach. Następnie losowo połowa z nich otrzymała 10 darmowych spinów. Grupa została podzielona na dwie grupy, w których informację były ukryte albo bardziej wyszczególnione. Informację różniły się w zależności od tego gdzie zostały wymienione. Podsumowując okazało się, że schemat zmienności uproszczonej przegranej był najskuteczniejszą wersją, zwiększającą zrozumienie szans i zmniejszająca chęć do gry.

Posłuchaj questus podcast

 Wpadnij na nasz kanał Youtube

Newsletter

Chcesz być informowany
o nowościach?
Dołącz do naszego
 newslettera.

 

Autor: Redakcja

Pasjonaci marketingu i biznesu, którzy dokładają wszelkich starań, aby dostarczać wiedzę w jak najbardziej przystępnej i czasooszczędnej formie. W skład zespołu pracującego nad artykułami wchodzą m. in. dr hab. Robert Kozielski i Donata Wilczewska.
Ostatnie wpisy
David Aaker – Architekt Nowoczesnego Brandingu

David Aaker – Architekt Nowoczesnego Brandingu

W świecie marketingu, w którym konkurencja staje się coraz bardziej zacięta, a marki walczą o uwagę konsumentów, jednym z kluczowych narzędzi, które pomagają firmom wyróżnić się na tle innych, jest zrozumienie i budowanie silnej tożsamości marki. Jednym z najbardziej...

czytaj dalej