Przed nami kolejny przegląd najbardziej wartościowych blogów marketingowych i biznesowych. W tym tygodniu przygotowaliśmy dla Was treści m.in. z Econsultancy, Convince & Convert, bloga Petera Fiska czy Kasi Pszonickiej. Inspirującej lektury!
The future of branding your product is personal branding
Mark Schaefer,
Business Grow
Mark Schaefer wyjaśnia, że tradycyjne brandy upadają często przez to, że ich marketing jest tworzony głównie przez agencje, a każda forma komunikacji jest ostrożnie weryfikowana przez prawników.
Tymczasem, nie tędy droga! Kluczem do sukcesu staje się bowiem personal branding. Oczywiście, małe biznesy, gdzie „założyciel to marka”, mają łatwiejsze zadanie. Nie znaczy to jednak, że budowanie brandingu osobistego w dużych firmach nie jest możliwe. Schaefer jako przykład podaje Teslę i wpływ osobowości Elona Muska na sukces brandu.
Three things content marketers should do to increase their effectiveness
Jeff Rajeck,
Econsultancy
Jak zwiększyć efektywność swoich działań? Prawdopodobnie każdy marketer bezustannie zadaje sobie takie pytanie. Pracując przy content marketingu również warto zastanowić się co można zrobić, by wykonywane działania przynosiły jak najwięcej korzyści. Na blogu Econsultancy przeczytacie o trzech rzeczach, które mogą w tym pomóc.
6 błędów, które popełniałam w moich biznesowych działaniach!
Kasia Pszonicka,
kasiapszonicka.pl
Człowiek uczy się na błędach. Najlepiej jednak, gdy mamy możliwość nauki na błędach cudzych, a nie swoich. Warto więc zapoznać się z artykułem Kasi Pszonickiej, która opisuje sześć błędów, które popełniła w biznesowych działaniach. Pozwoli to uchronić się przed podobnymi wpadkami we własnych działaniach.
Nawiąż trwalsze relacje z Klientami!
Joanna Blewąska,
Klientocentryczni
W obliczu rosnącej konkurencji, zwłaszcza w działaniach w internecie, warto poświecić czas na refleksję, kim jest nasz klient. Przydatnym narzędziem może się tu okazać design thinking i brainstorming. Warto bowiem stworzyć zespół, który odpowie nie tyko na pytania, ile lat ma nasza persona, ale co ją motywuje, co czuje, do czego dąży. Stworzenie mapy empatii może okazać się tutaj kluczowe dla stworzenia wartościowego contentu, który zainteresuje potencjalnego klienta. A od dobrego contentu już tylko jeden krok do sprzedaży.
The Ultimate Guide to Customer Experience
Donna Mostrom,
Convince & Convert
Jeszcze niedawno mogło się wydawać, że niska cena produktu czy usługi jest kluczowym czynnikiem przyciągającym klientów. Zasada ta była przecież motorem wzrostu takich brandów jak Walmart czy Ryanair. Jednak okazuje się, że znacznie ważniejsze niż cena jest doświadczenie klienta.
Donna Mostrom wyjaśnia, czym różni się customer experience (działania relacyjne) od obsługi klienta (działania transakcyjne), przywołuje marki, które CX opanowały do perfekcji oraz wskazuje na ważność mapowania customer journey, gromadzenia danych oraz budowania zaangażowania pracowników. Autorka radzi również, przez jakie działania możemy polepszyć doświadczenia naszych klientów.
Using heat maps to improve your website’s UX: 5 ways to get started
Fio Dossetto,
hotjar blog
Mapy ciepła strony internetowej pozwalają zbadać zachowania użytkowników podczas korzystania z naszej witryny. Dostarczają one cennej wiedzy na temat tego, co można usprawnić, żeby nawigacja była bardziej intuicyjna. Fio Dossetto opisuje na blogu hotjar, jak wykorzystywać zdobyte dzięki takim mapom dane w polepszaniu doświadczeń użytkownika.
Jak poprawnie analizować ścieżkę konwersji?
Adam Derkacz,
Marketing dla ludzi
Analizując dane dotyczące sprzedaży czy też generowanych leadów, zazwyczaj ograniczamy się jedynie do sprawdzenia skuteczności ostatniego punktu styku przed konwersją. Tymczasem ważna jest cała ścieżka, jaką przechodzi potencjalny konsument. Autor artykułu wskazuje najważniejsze dane z punktu widzenia analizy i późniejszej optymalizacji ścieżek konwersji. Jak się okazuje, mogą być one znacznie ważniejsze, niż wydaje się to na pierwszy rzut oka.
Data Storytelling: The Power of Data Visualization in Marketing
Nathan Sykes,
jeffbullas.com
Wizualizowanie danych to nie tylko przyjemna forma przedstawienia ich współpracownikom. To także sposób budowania spójnego przekazu, informowania i angażowania konsumentów. Nie chodzi tylko o mapy ciepła, infografiki czy wykresy. Przefiltrowanie danych przez branding i komunikację może skutecznie pomóc w kreowaniu interesującej narracji.
I tutaj pojawia się storytelling – narzędzie niewątpliwie warte uwagi. Nathan Sykes przywołuje przykład marki Whirpool, która dzięki pozyskanym danym na pozór wydającym się nie mieć nic wspólnego z produktami firmy, stworzyła ciekawą inicjatywę CSR-ową.
Widać, że czegoś nie widać. Poznaj cechy swojej marki i wykorzystaj je do rozwoju
Redakcja,
Marketing przy Kawie
Redakcja Marketingu przy Kawie przedstawia narzędzie Behavioural Brand Tracking, które pozwala mierzyć markę w trzech wymiarach: dostępności, oddziaływania i wyróżników. Omówienie tych elementów pozwala dojść do wniosku, że kluczem do sukcesu w brandingu jest pogodzenie dwóch na pozór sprzecznych aspektów: utrzymania spójności wizerunkowej oraz dodawania odświeżających markę elementów. Doskonały przykład może tutaj stanowić znana wszystkim marka Google.
Taming Tigers … Asian business leadership secrets
Peter Fisk,
The Genius Works
Podczas gdy firmy azjatyckie od 30 lat uczyły się zachodnich praktyk zarządzania, obecnie firmy zachodnie mogą się wiele uczyć od Azji. Dlaczego? Głównie ze względu na specyfikę rynku, na którym działają firmy azjatyckie.
Peter Fisk w swoim artykule przedstawia kilkanaście niesamowitych postaci, które znajdą się w jego nowej książce „Extraordinary: How to Lead the Future of Business”. Autor opisze w niej 40 najbardziej inspirujących liderów biznesu na świecie oraz ich opinie na temat zmieniającego się świata i tego, jak wykorzystywać jego możliwości oraz nowe technologie dla przyszłości swoich firm. Już teraz możecie poznać niektórych z nich.