Wzrost biznesu, wsparcie klientów i heurystyki Nielsena [przegląd blogosfery marketingowej #51] - questus

Wzrost biznesu, wsparcie klientów i heurystyki Nielsena [przegląd blogosfery marketingowej #51]

Wzrost biznesu, wsparcie klientów i heurystyki Nielsena

Kończymy świętowanie! Jubileuszowy, 50. przegląd blogosfery już za nami, dlatego wracamy z naszymi bieżącymi publikacjami. W najnowszej, 51. odsłonie wyselekcjonowaliśmy dla Was artykuły z takich portali, jak m.in. Business Strategy Insider, Vidyard czy blog Jacka Kotarbińskiego. A zatem, inspirującej lektury!

 

The Harmful Effects Of Business Growth

Chris Zook,
Branding Strategy Insider

The Harmful Effects Of Business Growth

Wraz ze wzrostem biznesu organizacje często zaczynają popełniać fundamentalne błędy, które sprawiają, że zmieniają się w złożone silosy – w tym najgorszym znaczeniu. Takie firmy szybko zatrudniają nowych pracowników, zwłaszcza na najwyższych szczeblach, toną w ilości wielkich spotkań sprowadzających się do chęci uzyskania ćwierćprocentowego wzrostu kapitału. Oddalają się od pierwotnej wizji i zasad, jeśli w ogóle jeszcze ktoś je pamięta…

W efekcie pojawia się wewnętrzna złożoność, znacznie wydłuża się proces podejmowania decyzji, doświadczenia klienta ulegają depersonalizacji, a employee experience sprowadza się do ogólnego rozczarowania i braku zaangażowania ze strony pracowników.

Jak przekonuje Chris Zook, remedium na ten problem jest uczynienie z redukcji złożoności sposobu na życie organizacji. Jako przykład best practice podaje markę Apple, zwłaszcza w okresie zapoczątkowanym przez powrót Steve’a Jobsa, który postawił na redukcję wielu aspektów funkcjonowania firmy – od linii produktowych poprzez projekty R&D, a skończywszy na bazie dostawców.

 

Człowiek człowiekowi człowiekiem

Jacek Kotarbiński,
blog.kotarbinski.com

Człowiek człowiekowi człowiekiem

Dawniej relacje firma-klient charakteryzowały się dużą dozą interpersonalnych kontaktów. Sytuacja się zmieniła się wraz z nadejściem rewolucji przemysłowej, kiedy to zaczęły powstawać wielkie korporacje. Dziś obserwujemy „powrót do korzeni” funkcjonujący pod terminem human-to-human (H2H), którego rozpoczęcie Jacek Kotarbinski sytuuje w roku 2000. Duży wpływ na tę zmianę miały nowe narzędzia komunikacji marki z klientami, w tym w szczególności – social media.

Według autora trend H2H wywodzi się z 3 aspektów:

  • współdziałanie,
  • tłum,
  • transparentność.

To z kolei potęguje znaczenie takich obszarów, jak: marketing wewnętrzny, etyka biznesu, transmedia branding, influencer marketing i wszelkie „osobistości” marki (np. lider, prezes, ambasador, brand hero), empatia konsumencka czy zaangażowana komunikacja.

 

Jak przygotować e-commerce na święta? 20 marketingowych działań, które musisz wdrożyć już teraz!

Dominika Gracz,
sprawny.marketing

Jak przygotować e-commerce na święta? 20 marketingowych działań, które musisz wdrożyć już teraz!

Wydawać by się mogło, że do Świąt Bożego Narodzenia zostało jeszcze mnóstwo czasu. Wiele osób twierdzi, że nie ma co się spieszyć z przygotowywaniem przedświątecznych ofert. A to błąd! Okazuje się bowiem, że aż 25% osób takie zakupy odbywa już w listopadzie.

Dominika Gracz podpowiada, jak przygotować się na Święta prowadząc własny sklep internetowy. W artykule na łamach sprawnego.marketingu znajdziecie wskazówki, na co szczególnie warto zwrócić uwagę oraz jakie działania podjąć już teraz.

 

10 Content Marketing Tactics Every Small Business Should Steal

Mehedi Hasan Shoab,
jeffbullas.com

10 taktyk Content Marketingu pozwalających na zwiększenie ROI bez wielkich budżetów

Nie ulega wątpliwości, że małe biznesy dysponują znacznie mniejszymi budżetami niż firmy z listy Fortune500. Jednak, jak przekonuje Mehedi Hasan Shoab na łamach bloga Jeffa Bullasa, istnieje szereg działań w obszarze content marketingu, które pozwolą znacznie zwiększyć ROI bez wielkich budżetów. W artykule autorka omawia 10 pomysłów, m.in:

  • Influencer marketing. Badanie Mediakix pokazało, że 80% marketerów uznaje ten obszar marketingu za efektywny, a aż 89% uznaje zwrot z inwestycji za równie wysoki lub wyższy, jak w przypadku innych kanałów komunikacji.
  • Książki. Badanie serpIQ’s study pokazało, że dłuższe artykuły osiągają lepsze noty, a najbardziej efektywne teksty to te, które liczą ponad 2 tys. słów. Więc dlaczego nie pomyśleć o wydaniu książki? Autorzy tego typu publikacji są ogólnie postrzegani za wielkie autorytety.
  • Dywersyfikacja treści. W obszarze dostępnych formatów treści można wyróżnić 3 główne: tekst, audiowideo, jednak wśród nich znajdziemy wiele podkategorii. Również kanałów dystrybucji jest całkiem sporo. Jak radzi autorka artykułu, warto wykorzystywać tak wiele, jak tylko się da. Pozwoli to na wzrost uwagi.

Poza powyższymi, Shoab radzi również, aby:

  • znaleźć swoją niszę i zawęzić tematykę,
  • wykorzystywać liderów branży,
  • humanizować treści,
  • wykorzystywać podcasty,
  • nieustannie testować,
  • tworzyć content oparty na danych,
  • wykorzystywać optymalizację głosową,
  • … i storytelling.

 

Po co firmie Klientocentryczność?

Piotr Grocholiński i Beata Michalska Dominiak,
Klientocentryczni

Po co firmie Klientocentryczność?

Przyzwyczajenia i potrzeby klientów ciągle się zmieniają. Chcąc prowadzić biznes spełniający ich oczekiwania, warto monitorować zachowaniapojawiające się nowe problemy. Pomóc w tym może kierowanie się strategią klientocentryczności.

Piotr Grocholiński i Beata Michalska Dominiak na blogu klientocentryczni opowiadają, czym jest to zjawisko i dlaczego warto się nim zainteresować. W tekście znajdziecie kilka inspirujących przykładów oraz sposobów wprowadzania drobnych zmian przyczyniających się do zwiększenia zadowolenia klientów.

 

How to Include Your Customer Support Team in Your Marketing Strategy

Anna Fox,
Convince & Convert

How to Include Your Customer Support Team in Your Marketing Strategy

Silosy organizacyjne są postrzegane jako największy problem stojący na przeszkodzie wprowadzania innowacji. Wynika to głównie ze słabego przepływu informacji, a co za tym idzie – uniemożliwia organizacji stać się prawdziwie zorientowaną na klienta firmą. Jak radzi Anna Fox na łamach Convince&Convert, kluczem do rozwiązania tego problemu jest ścisła współpraca z działem obsługi klienta. Kto bowiem, jak nie pracownicy tego departamentu, stoi najbliżej klienta?

Fox przedstawia zatem kilka przydatnych wskazówek dla takiej współpracy:

  • Uzyskaj od zespołu obsługi klienta opinię na temat person.
  • Zaproś dział obsługi klienta do współtworzenia contentu.
  • Włącz pracowników obsługi klienta w social media marketing.
  • Monitoruj postępy zespołu oraz ich dostępność czasową.

 

Heurystyki Nielsena – 10 dobrych praktyk UX

Damian Rams,
blog Damiana Ramsa

Heurystyki Nielsena – 10 dobrych praktyk UX

 

Prowadząc własną stronę internetową, warto zastanowić się co zrobić, by była tak samo atrakcyjna wizualnie, jak i funkcjonalna. Powinno nam zależeć na tym, żeby osoba odwiedzająca witrynę znalazła na niej wszystko czego szuka. Wpływa to bezpośrednio na optymalizację konwersjizmniejszenie współczynnika odrzuceń.

Co jednak warto zrobić w kierunku ulepszenia użyteczności strony internetowej? Damian Rams sugeruje skorzystanie z 10 dobrych praktyk, zwanych Heurystykami Nielsena. W artykule na swoim blogu opisuje każdą z nich, wskazując na co warto zwrócić największą uwagę.

 

Video Email Signatures: Why You Need One and How to Add It

Lori Connor,
Vidyard

Niemal każdy z nas codziennie wysyła i odbiera dziesiątki, a czasem i setki e-maili. Zazwyczaj mają one standardową budowę i niczym nie wyróżniają się w gąszczu innych wiadomości. Zastanawialiście się, co można z tym zrobić?

Lori Connor na blogu Vidyard proponuje jedną bardzo ciekawą zmianę. Zamiast tradycyjnej stopki z podpisem może warto zastąpić ją… wideo? Wdrożenie nie zajmuje dużo czasu, a w ten prosty sposób możemy zaciekawić naszych odbiorców. Jak to zrobić? O tym przeczytacie w tym artykule.

Posłuchaj questus podcast

 Wpadnij na nasz kanał Youtube

Newsletter

Chcesz być informowany
o nowościach?
Dołącz do naszego
 newslettera.

 

Autor: Redakcja
Pasjonaci marketingu i biznesu, którzy dokładają wszelkich starań, aby dostarczać wiedzę w jak najbardziej przystępnej i czasooszczędnej formie. W skład zespołu pracującego nad artykułami wchodzą m. in. dr hab. Robert Kozielski i Donata Wilczewska.
Ostatnie wpisy