Wizerunek marki, marketing leadership i zła strategia [przegląd blogosfery marketingowej #16] - questus

Wizerunek marki, marketing leadership i zła strategia [przegląd blogosfery marketingowej #16]

Projekty doradcze - Doradztwo biznesowe oparte na standardach CIM - Questus Academy

W kalendarzach nastała niedziela, a zatem czas na kolejny przegląd najbardziej wartościowych treści z marketingowych i biznesowych blogów. W szesnastej odsłonie blogosfery wyselekcjonowaliśmy dla Was artykuły m.in. od Marka Schaefera, z Marketingu przy Kawie czy Marketo blog. Inspirującej lektury!

 

How to be an effective marketing leader in a world of chaos

Mark Schaefer,
Businessgrow.com

How to be an effective marketing leader in a world of chaos

Jak twierdzi Mark Schaefer, praca w marketingu nigdy nie była tak ekscytująca i wymagająca, jak dziś. W obliczu nieustannych zmian dobry leader to ten, kto budzi się z myślą o kliencie, poświęca 50% swojego czasu na poznanie jego potrzeb, a następnie dzieli się informacjami z każdym działem firmy. Dobry lider wie również, że to klient ma obecnie kontrolę, a sfera cyfrowa wymaga dobrej strategii, nie zaś doraźnych działań. Jeśli więc nie jesteś gotowy na ciągłe zmiany i dostosowanie się, jeśli brakuje Ci odwagi i nie jesteś gotowy na naukę przez całe życie, marketing nie jest dla Ciebie.

 

Dlaczego warto dbać o wizerunek marki w sieci i jak mierzyć odbiór firmy?

Paulina Wałczyk,
Brand24 Blog

Dlaczego warto dbać o wizerunek marki w sieci i jak mierzyć odbiór firmy?

W biznesie pierwsze wrażenie odbiorcy jest niesamowicie ważne – warto zadbać więc o wizerunek swojej marki w sieci. To jednak niezwykle czasochłonny i zawiły proces. W artykule Pauliny Wałczyk na blogu Brand24 przeczytacie o tym, co można zrobić, żeby nieco polepszyć odbiór przez konsumentów oraz poznacie sposoby jego pomiaru.

 

HOT and NOT, czyli rzecz o dobrych i złych praktykach na LinkedInie

Dagmara Pakulska,
sprawny.marketing

HOT and NOT, czyli rzecz o dobrych i złych praktykach na LinkedInie

LinkedIn jest uznawany za najbardziej biznesowy portal społecznościowy. Jest on jednak stanowczo inny niż pozostałe media i panują w nim nieco odmienne zasady. Dagmara Pakulska na łamach sprawnego.marketingu pokazuje, co robić, aby być uważanym za profesjonalistę, a jednocześnie z dużą efektywnością wykorzystywać potencjał LinkedIna. Autorka radzi także czego nie robić, aby nie zostać odebranym negatywnie przez innych użytkowników.

 

Why Sensitivity Is Behind The Strongest Brands

Paul Friederichsen,
Branding Strategy Insider

Why Sensitivity Is Behind The Strongest Brands

Paul Friederichsen przekonuje, że w świecie, w którym marka tworzy wartość przez to, co robi, a nie co mówi, ważne jest by wykazać się sporą dozą wrażliwości. To ona bowiem pozwala dotrzeć do potrzeb i emocji towarzyszących konsumentowi. Autor podkreśla, przywołując przykład linii lotniczych, jak czasem jedno słowo, któremu brak wrażliwości, doprowadzić może do nieprzyjemnych doświadczeń klientów. Tym samym Friederichsen przekonuje, że na czele każdej marki powinny stać autentyczne, ludzkie uczucia, takie jak empatia i współczucie.

 

7 Social Media Activities You Can Do in Under 15 Minutes

Maria Raybould,
Marketo blog

7 Social Media Activities You Can Do in Under 15 Minutes

Prowadzenie profili na portalach społecznościowych to dość czasochłonne zajęcie. Jednak są niektóre drobne rzeczy, które potrafią znacząco zwiększyć efektywność naszych działań nie zajmując jednocześnie zbyt dużo czasu. O 7 pomysłach, które można wdrożyć „w mniej niż kwadrans” przeczytacie na blogu Marketo.

 

Zła strategia lepsza jest niż żadna

Marek Staniszewski,
Marketing przy Kawie

Zła strategia lepsza jest niż żadna

Marek Staniszewski dowodzi, że narzędzie, jakim jest storytelling może być skutecznie wykorzystywane nie tylko do tworzenia angażujących historii w przekazach reklamowych, ale także przy tworzeniu strategii biznesowej. Niezwykle przydatne jest bowiem do tworzenia mentalnej mapy przyszłości. Określenie charakteru przyszłych działań, przewidywanie nieprzewidywanego, a przede wszystkim ustanowienie sensu, pozwala stworzyć elastyczną strategię, która w dobrze funkcjonującym zespole pozwoli z sukcesem dotrzeć do postawionych celów.

 

17 Lessons from Asian Business … What can we learn from the amazing innovations and growth in China, Singapore, India and beyond?

Peter Fisk,
The Genius Works

17 Lessons from Asian Business …

Chiny to druga co do wielkości gospodarka na świecie, ogromny, niezwykle dynamiczny rynek konsumencki oraz miejsce wielu najszybciej rozwijających się firm. Tegoroczne Europejskie Forum Biznesu Thinkers50, skupiające najlepszych światowych fachowców ze sfery biznesu dyskutowało, czego europejskie przedsiębiorstwa mogą i powinny uczyć się od dynamicznych azjatyckich firm.

 

Sztuczna inteligencja – co oznacza dla marketerów? Infoshare 2019

Klaudia Żyłka,
Sotrender blog

Sztuczna inteligencja – co oznacza dla marketerów? Infoshare 2019

Klaudia Żyłka pisze o tym, czym dla marketerów jest sztuczna inteligencja. Wyjaśnia także pojęcia machine i deep learningu. W tekście znajdziemy również odpowiedź na pytanie, na czym polega potencjał sztucznej inteligencji właśnie w dziedzinie marketingu. Autorka pokazuje także, jaki wpływ będzie miało wykorzystanie machine learningu na pracę marekterów.

 

Masturdating: nowy trend nad Wisłą

Redakcja,
Brief.pl

Masturdating: nowy trend nad Wisłą

Masturdating to nowy trend społeczny, który opiera się na czerpaniu przyjemności ze spędzania czasu w swoim własnym towarzystwie. Ponieważ duża część naszego społeczeństwa to single, a w dzisiejszym zabieganym świecie umówienie spotkania ze znajomymi stanowi coraz większe wyzwanie, trend zyskuje na popularności, a w ślad za nim idą nowe, ciekawe oferty.

 

Najlepszym narzędziem marketingowym są ludzkie przekonania. Jak heurystyki i błędy poznawcze wpływają na nasze wybory konsumenckie?

Ida Brożek,
Marketing Automation Email Marketing Blog

Jak heurystyki i błędy poznawcze wpływają na nasze wybory konsumenckie?

Ida Brożek przekonuje, że emocje są kluczowe w procesie podejmowania decyzji zakupowych. Klienci bowiem kupują konkretne, uproszczone idee. Konsument częściej będzie dostosowywać argumenty do raz postawionej tezy, częściej będzie również redukować dysonans poznawczy. Kluczowym jest więc obserwowanie zachowań i postaw konsumentów – wykorzystanie takiej wiedzy może bezpośrednio wpływać na sprzedaż. Dlatego tak ważne jest poznanie i respektowanie mechanizmów psychologicznych przez marketera.

Posłuchaj questus podcast

 Wpadnij na nasz kanał Youtube

Newsletter

Chcesz być informowany
o nowościach?
Dołącz do naszego
 newslettera.

 

Autor: Redakcja
Pasjonaci marketingu i biznesu, którzy dokładają wszelkich starań, aby dostarczać wiedzę w jak najbardziej przystępnej i czasooszczędnej formie. W skład zespołu pracującego nad artykułami wchodzą m. in. dr hab. Robert Kozielski i Donata Wilczewska.
Ostatnie wpisy