Cytat Dnia
Nasza przeszłość nadaje kształt przyszłości

Wartość dla konsumenta, praca zespołowa i prima aprilis [Przegląd blogosfery marketingowej #13]

Dalecy jesteśmy od przesądów i postrzegania „trzynastki” za pechową liczbę. Mamy nadzieję, że kolejny, trzynasty przegląd najlepszych blogów marketingowych i biznesowych dostarczy Wam równie potężnej dawki wiedzy, co poprzednie odsłony! W tym tygodniu przygotowaliśmy dla Was materiał m.in. z bloga Jacka Pogorzelskiego, Jeffa Bullasa, iContact czy serwisu Marketing przy Kawie. Inspirującej lektury!

 

Snake od Google’a, lekarz-bot OLX i 500+ dla kotów, czyli przegląd markowych psikusów 2019

Julia Gungiewicz,
Nowy Marketing

Za nami Prima aprilis, czyli dzień mniej lub bardziej wyszukanych dowcipów. Również marki starają się nabrać swoich klientów wymyślając kreatywne posty na portalach społecznościowych. O tym co na ten dzień przygotowali marketerzy w tym roku przeczytacie na łamach Nowego Marketingu.

 

Dlaczego teraz?

Jacek Pogorzelski,
Blog Jacka Pogorzelskiego

Jacek Pogorzelski odpowiada na kolejne pytanie strategiczne – dlaczego teraz? Autor wyjaśnia, że z określoną propozycją trzeba się „wstrzelić” w odpowiedni moment. Najlepiej, kiedy nie następuje to ani za wcześnie, ani za późno. Gdy bowiem ustawimy się na pozycji pioniera w danej kategorii, będziemy musieli zmierzyć się z przekonaniem do pomysłu konsumentów, którzy niekoniecznie muszą być gotowi na proponowane innowacje. Z kolei gdy się spóźnimy, zostaniemy po prostu w tyle. Kluczowy jest zatem odpowiedni timing.

 

7 Creative Hyperlocal Marketing Strategies for Growth

Irina Weber,
JeffBullas.com

Marketing hiperlokalny to nowe zjawisko oparte na targetowaniu ściśle wyselekcjonowanej grupy konsumentów z określonej lokalizacji. Odpowiada ono na potrzeby klientów, którzy chętnie poszukują produktów i usług „w pobliżu”, często używając do tego funkcji trackowania lokalizacji na smartfonach. Irina Weber przedstawia 7 cennych strategii, które zwiększą możliwości biznesowe – nie tylko lokalnych marek, ale również dużych brandów – płynące z potencjału marketingu hiperlokalnego.

 

Dlaczego wszyscy znają marki luksusowe?

Dominika Trawka,
Marketing Premium

Marki luksusowe mają to do siebie, że nie targetują rynku masowego. Jak to więc jest, że każdy o nich słyszał? Mimo że ich grupa docelowa jest stosunkowo wąska, to komunikacja marketingowa jest niezwykle szeroka. Wychodząc od tego paradoksu, Dominika Trawka za J.N. Kapfererem przywołuje kilka „antypraw marketingu”, wskazując m.in. na strategię popytu większego niż podaż, rezygnację z pozycjonowania czy brak targetowania przekazu.

 

Find, Onboard, and Delegate To Talent Across the Globe

Kaye Putnam,
KayePutnam.com

Wielu właścicieli biznesów boryka się z myśleniem, że „jeśli chcesz mieć coś zrobione dobrze – zrób to sam”. Pokutuje u nich bowiem przeświadczenie, że inni nie rozumieją, czym jest ich marka. Jednak wykorzystywanie wyłącznie własnych zasobów nie jest dobrym rozwiązaniem, jeśli chcemy by nasz biznes się rozwijał. Kluczem do sukcesu może okazać się kolektywna inteligencja i ustanowienie wysokich standardów marki. Kaye Putnam przedstawia 2 kroki, jak uniknąć niezrozumienia brandu.

 

Value Beats Discounting – Being Better Starts with Your Marketing

John Hayes,
iContact

John Hayes przekonuje, że strategie cenowe oparte na zniżkach i ciągłych promocjach sprzedaży to niebezpieczna gra, która może prowadzić w ślepy zaułek. Zamiast tego, zdecydowanie skuteczniejsza strategia to tworzenie prawdziwej wartości dla klienta. Wszystko zaczyna się więc od marketingu i odpowiedniego sposobu komunikacji wartości. Należy jednak pamiętać, że wizerunek, jaki prezentujemy w przekazie, musi pokrywać się z rzeczywistością.

 

Klienci – niewykorzystany potencjał rozwoju dla marek. Trzeba ich słuchać i dać im dojść do głosu

Katarzyna Czuchaj-Łagód,
Marketing przy Kawie

Jak pokazują badania, klienci chętnie dzielą się swoimi opiniami – nie tylko tymi negatywnymi, ale również pozytywnymi (75%). Niestety niewiele marek wykorzystuje potencjał płynący z pozytywnego feedbacku klientów, tym samym ograniczając sobie możliwość bezpośredniego wglądu w insighty. Wielu konsumentów bowiem, z przyjemnością przedstawiłoby marce swój pomysł na ulepszenie produktu czy usługi. Problem w tym, że nie znajdują platformy do komunikowania swoich spostrzeżeń. Jak więc przekonuje Katarzyna Czuchaj-Łagód, warto oprzeć strategię marki na customer listening.

 

Projektowanie newsletterów. Tips&tricks

Redakcja,
Mensis.pl

Skuteczny newsletter jest świetnym narzędziem pomagającym zarówno w informowaniu o nowych treściach, jak i budowaniu długofalowych relacji z konsumentem. Jak donosi DMA w raporcie „National Client Email Report”, każda złotówka wydana na email marketing daje około 38 złotych zysku. Warto więc dowiedzieć się jakie działania można podjąć chcąc zwiększyć efektywność swoich działań.

                                 

Przeczytaj również: