Strategia marketingowa, tajniki kreatywności i trendy 2019 [przegląd blogosfery marketingowej #7] - questus

Strategia marketingowa, tajniki kreatywności i trendy 2019 [przegląd blogosfery marketingowej #7]

Nowy Rok to zwiększona aktywność blogów i serwisów marketingowo-biznesowych, które budzą się ze świątecznej drzemki. Wyselekcjonowaliśmy dla Was zatem 10 artykułów, do których szczególnie warto zajrzeć. Tym razem wybór padł m.in. na Petera Fiska, blog Bluerank czy teksty z serwisów Hubspota i Buffera. Inspirującej lektury!

 

How to Manage Your Brand – in 3 Steps

Kaye Putnam,
KayePutnam.com

3 kroki do skutecznego zarządzania marką

Kaye Putnam przedstawia trzy kroki, które warto podjąć, by skutecznie zarządzać marką. W jej opinii należy przede wszystkim zdefiniować „systemy zachodzące w obrębie brandu”, ponieważ branding to proces cykliczny. Następnie należy ustanowić standardy dla każdego podsystemu, tak aby uzyskać jak najlepszą jakość i jak największą spójność. I wreszcie, nie należy zapominać o pomiarach (miesięcznych, kwartalnych i rocznych) i optymalizacji.

 

The Biggest Misconception About Being Creative (And How To Find Your Personal Inspiration)

Matt Beveridge,
Jeffbullas.com

Jak znaleźć inspirację?

Według Matta Beveridge’a pojęcie kreatywności wymaga przedefiniowania, zwłaszcza w kontekście tak zwanych zawodów kreatywnych. Nie trzeba bowiem posiadać przymiotu „creative” w nazwie stanowiska pracy, żeby zaproponować innowacyjne idee. Zmiana ta jednak wymaga większej otwartości i niejednokrotnie zmiany kultury organizacyjnej. Warto postawić również na grę zespołową i burzę mózgów, bowiem najlepsze pomysły rodzą się z połączenia myślenia strategicznego, unikatowych i zróżnicowanych insightów oraz wyśmienitej estetyki.

 

Survey questions: The ultimate guide

Louis Grenier,
Hotjar Blog

Ankiety - jak przeprowadzić dobre badanie?

Maksymalizowanie konwersji jest niemożliwie bez zrozumienia swoich użytkowników. Jedną z lepszych metod uzyskania informacji jest zapytanie ich czego oczekują, na przykład za pomocą ankiety. Louis Grenier przedstawia kilka wskazówek jak przeprowadzić dobre badanie oraz ponad 50 przykładowych pytań, które mogą w tym pomóc.

 

Kolejne tygodnie zmarnowane na strategię marki? Jest na to prosty sposób.

Marek Staniszewski,
Heuristica

Budowanie strategii marki w sposób warsztatowy

Budowanie strategii marki często jest nadmiernie mitologizowane, a przez to utożsamiane ze żmudnym i długotrwałym procesem. Ponadto zatrudnianie konsultantów może prowadzić do stworzenia strategii nieadekwatnej do realiów danej firmy. Nie musi jednak tak być, jeśli zastosuje się odpowiednie podejście. Według Marka Staniszewskiego kluczowe jest wypracowywanie strategii w sposób warsztatowy. Ważne, by w jej tworzeniu uczestniczyli przedstawiciele różnych działów i a samo zadanie było traktowane w kategorii projektu zespołowego.

 

These 7 Visual Tactics Can Boost Landing Page Conversions

Sara McGuire,
Content Marketing Institute

Zmiany wizualne, które pomogą zwiększyć konwersje

Generowanie konwersji to jeden z najważniejszych celów każdej, sprzedażowej stronie internetowej. Działania związane ze zwiększeniem współczynnika konwersji to jednak zazwyczaj długi, skomplikowany proces i nie każdy wie jak się za to zabrać. Sara McGuire opisuje siedem prostych trików, które poprzez drobne zmiany wizualne mogą doprowadzić do zwiększenia konwersji strony.

 

Content szyty na miarę, czyli o czym pamiętać kierując treści do różnych grup odbiorców

Barbara Andryszczak,
Bluerank Blog

Content szyty na miarę, czyli o czym pamiętać kierując treści do różnych grup odbiorców

Kierując treści do różnych grup odbiorców należy pamiętać o kilku ważnych szczegółach. Barbara Andryszczak radzi, aby próbując trafić do różnych grup wiekowych, rozważyć marketing pokoleniowy. Jako że każdą generację charakteryzują odmienne cechy, zgodne z jej przeżyciami, możliwościami i przyzwyczajeniami, może to być niezwykle przydatne narzędzie.

 

The World in 2019 – ubiquitous AI, authentic realities, blockchain identities, immersive retail and brands mean more

Peter Fisk,
The GeniusWorks

Świat w 2019 - rozwój blockchaina i AI

Peter Fisk prezentuje kilka przepowiedni na nowo rozpoczęty rok. Autor zaznacza przede wszystkim, że marki zaczynają odgrywać znacznie większą rolę w życiu konsumentów. Przedstawia także kilka foresightów na nowy, 2019 rok, z rozwojem blockchaina i AI na czele.

 

The 9 Habits of Highly Successful Content Creators

Maggie Butler,
Hubspot

Jak tworzyć skuteczne teksty?

91% profesjonalistów z branży B2B wykorzystuje marketing treści jako część swojej strategii. Nie oznacza to jednak, że wszystkie tworzone przez nich treści są najwyższej jakości, atrakcyjne i cenne. Maggie Butler prezentuje kilka porad pokazujących, co można polepszyć, tworząc kolejne materiały oraz jak sprawić, żeby praca była bardziej efektywna.

 

5 Data-Backed Social Media Trends You Need to Know for 2019

Brian Peters,
Bufferapp Blog

5 trendów wykorzystania danych, które przydadzą się do przy planowaniu kolejnych działań

Na portalach społecznościowych co rusz coś się zmienia. Według przypuszczeń Briana Petersa w 2019 jeszcze ważniejsze będzie wykorzystywanie zebranych danych oraz personalizacja przekazu do konkretnych osób. W artykule znajdziecie pięć trendów wykorzystania danych, które przydadzą się do przy planowaniu swoich kolejnych działań.

 

Dlaczego kupujemy za dużo? Część pierwsza, o pułapkach, jakie czyhają na nas w sklepach

Julia Kołodko,
Blog o ekonomii behawioralnej

Dlaczego kupujemy za dużo? O pułapkach, jakie czyhają na nas w sklepach

Julia Kołodko pokazuje, w jaki sposób i dlaczego ulegamy zakupowym pokusom. Autorka ujawnia triki jakimi posługują się sprzedawcy w celu osiągnięcia jak najlepszych wyników. Artykuł pokazuje również, dlaczego nasza samokontrola w kontekście zakupów bywa zachwiana, gdy do naszej świadomości dociera zbyt dużo informacji.

Posłuchaj questus podcast

 Wpadnij na nasz kanał Youtube

Newsletter

Chcesz być informowany
o nowościach?
Dołącz do naszego
 newslettera.

 

Autor: Redakcja
Pasjonaci marketingu i biznesu, którzy dokładają wszelkich starań, aby dostarczać wiedzę w jak najbardziej przystępnej i czasooszczędnej formie. W skład zespołu pracującego nad artykułami wchodzą m. in. dr hab. Robert Kozielski i Donata Wilczewska.
Ostatnie wpisy