Psychologia w CX, brand communities i USP [przegląd blogosfery marketingowej #28] - questus

Psychologia w CX, brand communities i USP [przegląd blogosfery marketingowej #28]

Psychologia w CX, brand communities i USP

Bez względu na długi weekend i coraz bardziej jesienną słotę, podrzucamy Wam kolejny przegląd najbardziej wartościowych treści z marketingowych blogów i serwisów. W tym tygodniu przygotowaliśmy dla Was artykuły m.in. z Econsultancy, Copyblogger, UX Collective czy sprawnego.marketingu. Inspirującej lektury!

 

Brand Communities… Adobe’s Behance to Harley Davidson, Spotify Rock Stars to Rapha Cycle Club, Disney D23 to Xbox Ambassadors

Peter Fisk,
The Genius Works

Społeczności związane z marką ... Zachowanie Adobe wobec Harleya Davidsona, Spotify gwiazd rocka w Rapha Cycle Club, Disney D23 na Xbox Ambassadors

Społeczności marek stanowią obecnie jeden z najważniejszych czynników ich rozwoju. Dzięki nim ludzie bardziej się angażują, wpływając na to, co kupują, komu ufają i osiągają więcej. Dla członków stanowią one bowiem wartość dodaną, wykraczającą poza konwencjonalne produkty i usługi. Dla biznesu to natomiast model, który napędza wzrost przychodów.

W 2012 r. Adobe nabył internetową platformę Behance. Behance to sieć kreatywnych ludzi wysoko ceniona w społeczności projektantów. Pozwala ludziom na całym świecie prezentować własne prace i poznawać twórcze prace innych. Dlaczego firma Adobe zdecydowała się ja nabyć za 150 mln USD? Włączenie sieci takiej, jak Behance stawia ją w centrum społeczności twórczej, łącząc wszystko – od niezbędnego oprogramowania po wyjątkowe relacje z klientami. Według Petera Fiska to jednak niejedyny świetny przykład społeczności marek.

 

5 psychological principles that will improve your customer experience

Jen Clinehens,
UX Collective

Zasady psychologiczne, które poprawią jakość obsługi klienta

Jak twierdzi Jen Clinehens, zrozumienie i wykorzystanie ekonomii behawioralnej jest dziś kluczem do sukcesu. Podczas gdy dawniej marketerzy ufali głównie swojej intuicji i przeczuciu, dziś możemy opierać się na badaniach i danych. Autorka omawia zatem kilka zasad kluczowych dla tworzenia efektywnego customer experience i user design:

  • prostota wygrywa ze złożonością, ponieważ napędza wzrost, miłość do marki i sprzedaż,
  • zbyt wiele opcji do wyboru działa negatywnie na procesy decyzyjne konsumenta,
  • ludzie pamiętają tylko kluczowy moment i koniec doświadczenia,
  • ludzie preferują spersonalizowane wiadomości, ponieważ te dla nich najistotniejsze najlepiej skupiają ich uwagę,
  • ludzie boją się próbować nowych rzeczy, chyba że wszyscy wokół próbują.

 

Why a digital world needs physical retail

Callum Saunders,
Econsultancy

Dlaczego cyfrowy świat potrzebuje fizycznej sprzedaży detalicznej

Szybki rozwój technologii i coraz większa dostępność internetowych usług wpłynęła na intensywny rozwój sklepów internetowych. Oferując możliwość dokonania zakupu bez wychodzenia z domu o dowolnej porze, wielu konsumentów porzuciło tradycyjne chodzenie po sklepach w poszukiwaniu upragnionego produktu na rzecz przeglądania internetowych sklepów.

Jak przekonuje Callum Saunders, sklepy stacjonarne nie do końca są na przegranej pozycji! Okazuje się, że w przypadku niektórych produktów klienci wolą zobaczyć na żywo rzecz, którą chcą zakupić, niż tylko wyświetlić ją na ekranie swojego komputera. O szczegółach przeczytacie na łamach Econsultancy.

 

3 proste kroki do zwiększenia liczby wizyt w sklepie internetowym

Piotr Jurgielewicz,
sprawny.marketing

proste kroki do zwiększenia liczby wizyt w sklepie internetowym

W sieci dostępnych jest obecnie ogrom przeróżnych sklepów internetowych. Trzeba się zatem mocno natrudzić, żeby znaleźć sposób na wybicie się z tłumu i zapewnienie sobie większej liczby odsłon, a co za tym idzie – większej sprzedaży! Piotr Jurgielewicz przekonuje jednak, że jest prosty sposób, żeby to osiągnąć, wystarczy przejść przez trzy kroki.

Według autora powinniśmy popracować nad stworzeniem zarysu optymalnej struktury uwzględniając słowa kluczowe czy frazy powiązane z naszą działalnością. Warto też pomyśleć nad zwiększeniem przejrzystości naszej witryny oraz uszczuplenie liczby kategorii w taki sposób, żeby potencjalni klienci mogli się w nich lepiej odnaleźć.

 

 

Take 15 Minutes to Find Your Winning Difference

Sonia Simone,
Copyblogger

Poświęć 15 minut, aby znaleźć różnicę wygranych

Unikalna propozycja sprzedaży (USP) jest powodem, dla którego ludzie korzystają właśnie z naszej oferty, a nie konkurencji. To coś co nas wyróżnia i sprawia, że w oczach klientów jesteśmy prawdziwie słusznym wyborem.

Jak jednak znaleźć dobre USP? O czym trzeba pamiętać podczas jego wyznaczania? Sonia Simone przekonuje, że ten proces nie jest taki trudny jakby mogło się wydawać. Co więcej – na łamach Copyblogger opisuje, jak znaleźć własną unikalną wartość sprzedaży w ciągu 15 minut!

 

Cultivating a Cohesive Culture Between Teams

Dax Cornelius,
Customer Think

Stworzenie spójnej kultury organizacyjnej

Stworzenie spójnej kultury organizacyjnej to niełatwe zadanie wymagające czasu i zaangażowania, ale za to przynoszące wyśmienite efekty! Dobrze zbudowana kultura firmy sprawia, że pracownicy są zaangażowani, lojalni i oddani. Dax Cornelius podrzuca kilka istotnych wskazówek, które powinien wziąć sobie do serca każdy lider, i omawia każdą poradę, a wśród nich:

  • zarządzaj z wizją
  • zdefiniuj znaczenie sukcesu
  • bądź inżynierem
  • oszacuj sytuację
  • stwórz strukturę
  • poświęcaj pracownikom odpowiednią uwagę indywidualnie
  • poznaj specyfikę swoich zespołów

 

 

8 narzędzi ułatwiających komunikację w Internecie

Dominika Szarf,
Blog Brand24

8 narzędzi ułatwiających komunikację w internecie

Prowadząc własny biznes, warto zastanowić się, jak będziemy komunikować swoje produkty lub usługi. W czasach wszechobecnego dostępu do internetu jest to w dużej mierze ułatwione, ponieważ marki mają dużo większe możliwości dotarcia do swoich klientów. Jak jednak usprawnić ten proces?

W artykule przygotowanym przez Dominikę Szarf przeczytacie o kilku pomocnych narzędziach, które przydadzą się każdemu, kto zajmuje się komunikacją marki w internecie. Opisane są ich ciekawe zastosowania oraz to, jak mogą wpłynąć na efektywne działania promocyjne.

 

 

10 Companies That Are Killing It With Brand-Driven Storytelling

Sujan Patel,
sujanpatel.com

Firmy oparte na marce

Kiedy spotykamy kogoś, zadajemy pytania, aby lepiej go poznać, staramy się odkryć jego historię i opowiedzieć własną. Ostatecznie następuje weryfikacja, czy znaleźliśmy pokrewną duszę czy nie.

W biznesie reguły są tak naprawdę bardzo podobne. Storytelling jest kluczowym elementem budowania marki. Pomaga kształtować sposób, w jaki ludzie nas postrzegają oraz umożliwia konsumentom nawiązanie relacji z nami i naszą firmą. Historia powinna być jednak poruszająca, a przede wszystkim prawdziwa i autentyczna. Jeśli bowiem wymyślamy historie i fałszujemy swoją markę, odbiorcy zorientują się, a zbudowana przez nas historia rozsypie się i trudno będzie wszystko na nowo pozbierać. Jak tego uniknąć? Opowiada Sujan Patel.

 

Znajomość metod tworzenia nie jest przewagą

Jacek Pogorzelski,
JacekPogorzelski.pl

Znajomość metod tworzenia nie jest przewagą

Jacek Pogorzelski objaśnia, że sama znajomość metod, takich jak design thinking, service design czy customer experience jest niewystarczająca, ponieważ dziś każdy może znać metodę, każdy może wpaść na pomysł nowego produktu. Kluczem jest zatem zbudowanie przewagi. Autor wypunktowuje i omawia zatem trzy kategorię, w których ową przewagę można zdobyć:

  • przewaga trafności, czyli umiejętność stworzenia produktu dostosowanego do rynku
  • przewaga teoretyczna, czyli opracowanie teorii (badanie, modelowanie, myślenie), która pozwoli stworzyć gotowy produkt, nie zaś setki prototypów
  • przewaga krytyczno-adaptacyjna, czyli zdolność do krytycznego podejścia do metody i dostosowanie jej do celu, a nie odwrotnie.

 

 

10 Benefits of Video Marketing: Why Use Video for Business

Kendall Walters,
Vidyard

Korzyści z marketingu wideo

Coraz więcej przedsiębiorstw decyduje się na włączenie materiałów filmowych do swojej strategii contentowej. Są to bowiem jedne z najbardziej angażujących form treści, które można stosować w internecie. Są jednak osoby, które dalej nie są przekonane, czy wideo sprawdzi się odpowiednio dobrze w ich firmach.

Z artykułu na łamach Vidyard dowiecie się, jakie są najważniejsze korzyści marketingu wideo oraz dlaczego warto wykorzystywać tę koncepcję w biznesie. Opisane są czynniki, na które warto zwrócić uwagę zarówno w przypadku branży B2B, jak i B2C.

Posłuchaj questus podcast

 Wpadnij na nasz kanał Youtube

Newsletter

Chcesz być informowany
o nowościach?
Dołącz do naszego
 newslettera.

 

Autor: Redakcja
Pasjonaci marketingu i biznesu, którzy dokładają wszelkich starań, aby dostarczać wiedzę w jak najbardziej przystępnej i czasooszczędnej formie. W skład zespołu pracującego nad artykułami wchodzą m. in. dr hab. Robert Kozielski i Donata Wilczewska.
Ostatnie wpisy