Przynależność konsumenta, racja danych i Customer Journey Mapping [przegląd blogosfery marketingowej #10] - questus

Przynależność konsumenta, racja danych i Customer Journey Mapping [przegląd blogosfery marketingowej #10]

customer journey mapping

W kalendarzach niedziela, a zatem czas na kolejny przegląd biznesowych i marketingowych blogów. W tym tygodniu wyselekcjonowaliśmy dla Was content m. in. z Marketingu przy Kawie, blogów Jeffa Bullasa i Kaye Putnam czy też od Marka Staniszewskiego z Heuristica. Inspirującej lektury!

 

Czy dane mają zawsze rację?

Marek Tobota,
Marketing przy Kawie

marketing marketer przegląd blogosfery big data mapa empatii blogi marketingowe

Marek Tobota podejmuję próbę odpowiedzi na pytanie zawarte w tytule artykułu. Rosnąca liczba dostępnych danych przysparza nie lada problemów marketerom, dlatego tak kluczowa jest ich selekcja. Autor przekonuje, że podejście data-driven powinno opierać się na refleksyjnym Big Data, innowacjach i jakościowych obserwacjach. To wszystko określa mianem Smart Data, które odpowiednio użyte, mogą nas daleko zaprowadzić.

 

How to Use Customer Journey Mapping to Transform Frustration Into Conversion

Melissa Burns,
jeffbullas.com

marketing marketer przegląd blogosfery big data mapa empatii blogi marketingowe

Według badań Forbesa 63% marketerów uważa, że Customer Journey Map jest potrzebnym narzędziem, jednak 55% marketerów wyższego szczebla jest zdania, że ich marka nie rozumie w pełni ścieżki klienta. Melissa Burns przedstawia wskazówki, które pozwolą polepszyć customer experience. Wskazuje przede wszystkim na konieczność „wejścia w skórę klienta”, zidentyfikowanie bolączek, integrację kanałów, analizę danych i testowanie rozwiązań oraz implementację działań w zgodzie z obraną strategią.

 

5 Tips For Turning Your Social Media Into A PR Tool

Kayleigh Alexandra,
NapoleonCat

marketing marketer przegląd blogosfery big data mapa empatii blogi marketingowe

Wraz z coraz silniejszymi wpływami digital marketingu zmieniają się różne obszary tradycyjnych działań marketingowych. Nie inaczej jest w przypadku public relations. PR-owcom również przychodzi dostosować się do cyfrowego środowiska. Masowa wysyłka emaili do dziennikarzy może okazać się już nieskuteczna. Kayleigh Alexandra przedstawia pięć porad, jak skutecznie prowadzić komunikację PR-ową w środowisku digitalowym, zwracając szczególną uwagę na znaczenie social mediów, influencerów czy zintegrowanie informacji prasowych z pozostałymi kanałami komunikacji.

 

5 tips for adding gamification to your marketing strategy

Libby Margo,
Autopilothq

marketing marketer przegląd blogosfery big data mapa empatii blogi marketingowe

Nie od dziś wiadomo, że gry komputerowe (lub mobilne) są niezwykle angażujące. Fakt ten wpływa na wzrost ich znaczenia w digital marketingu – gaming pozwala bowiem stworzyć tym samym aktywną społeczność. Libby Margo w artykule postanowił zebrać pięć porad pokazujących, od czego zacząć wdrażać grywalizację do swojego biznesu.

 

5 Essentials for Building Brand Trust

Kaye Putnam,
Kayeputnam.com

marketing marketer przegląd blogosfery big data mapa empatii blogi marketingowe

Kaye Putnam prezentuje pięć wartościowych wskazówek, jak budować zaufanie do marki. Autorka rozpoczyna od wskazania konieczności poznania samego siebie i ustalenia, co chcesz pokazać światu. W kolejnym kroku ważne będzie zwiększenie wiarygodności (często poprzez proste czynności, jak zadbanie o wygląd prezentacji). Nie należy zapominać o tym, że obietnice składane klientowi powinny odzwierciedlać podejmowane przez markę działania. Równie istotne jest pokazywanie swojej wiarygodności poprzez rekomendacje czy zdobyte certyfikaty. Na koniec należy pamiętać, by te wszystkie działania utrzymać i kontynuować.

 

Does Vertical Video Make a Difference? We Spent $6,000 on Tests to Find Out

Brian Peters,
BufferApp Blog

marketing marketer przegląd blogosfery big data mapa empatii blogi marketingowe

Najczęściej spotykane formaty materiałów wideo na przestrzeni lat bardzo się zmieniły. Początkowo dominowały filmy nagrywane horyzontalnie w proporcjach 4:3, co w ostatnich czasach zostało wyparte przez 16:9. Przy coraz większym znaczeniu smartfonów w ogólnym ruchu w sieci pojawiły się kolejne zmiany, które mają na celu optymalizację contentu wideo pod kątem urządzeń mobilnych. W erze Instagrama można znaleźć coraz więcej kwadratowych filmów, co coraz częściej jest zastępowane wręcz materiałami nagrywanymi wertykalnie. Czy to ma faktycznie sens i jakie daje efekty? O tym właśnie jest artykuł napisany przez Briana Petersa.

 

W storytellingu biznesowym sięgaj po monomit J. Campbella

Marek Staniszewski,
Heuristica

marketing marketer przegląd blogosfery big data mapa empatii blogi marketingowe

Nie od dziś wiadomo, że storytelling stanowi skuteczne narzędzie komunikacji. Historie bowiem bardziej zapadają w pamięć, niźli suche fakty. Marek Staniszewski opisuje poszczególne elementy, które powinny znaleźć się w skutecznej opowieści, a także wskazuje, jak wykorzystać potencjał storytellingu w marketingu i biznesie. A pomysłów jest wiele – od kreacji reklamowej poprzez mit założycielski aż do inicjowania zmiany czy motywowania zespołu.

 

Best Google Analytics Plugins for WordPress – (Review Updated for Winter of 2019)

Lars Lofgren,
quicksprout Blog

marketing marketer przegląd blogosfery big data mapa empatii blogi marketingowe

Prowadząc własną stronę internetową warto analizować skąd pochodzi ruch, jakie treści są najchętniej czytane czy jak długo użytkownik poszukuje interesujących go materiałów. Jeśli korzystamy ze strony opartej na systemie WordPress, warto zainteresować się dedykowanymi wtyczkami ułatwiających korzystanie z Google Analytics. O pięciu najciekawszych pisze Lars Lofgren na łamach quicksprout.

 

We Don’t Want to Fit In. We Want to Belong

Chris Brogan,
chrisbrogan.com

marketing marketer przegląd blogosfery big data mapa empatii blogi marketingowe

„Ludzie chcą przynależeć” – od takiego założenia wychodzi Chris Brogan w swoim artykule. To właśnie ze względu na rzeczoną potrzebę przynależności nie należy traktować klientów jako jednego zbioru ludzi. Dla marketera ważna powinna być nie tylko segmentacja, ale także komunikowanie się z mniejszymi grupami potencjalnych klientów, którzy będą szukać w marce wartości odpowiadających ich własnym przekonaniom. Jak pokazują statystyki, głodni wiedzy na temat wartości brandu są zwłaszcza konsumenci z pokolenia Y.

 

Jak sprawić, aby klient zakochał się w Twoim produkcie lub usłudze?

Justyna Perz,
Marketing dla ludzi

marketing marketer przegląd blogosfery big data mapa empatii blogi marketingowe

Artykuł ten traktuje o satysfakcji i zadowoleniu. Justyna Perz ujawnia narzędzie, dzięki któremu możliwe jest zatrzymanie zadowolonego klienta na dłużej. W jaki sposób? Odpowiedź zawarta jest w tzw. mapie empatii, która umożliwia poznanie najgłębszych potrzeb i motywacji klienta.

Posłuchaj questus podcast

 Wpadnij na nasz kanał Youtube

Newsletter

Chcesz być informowany
o nowościach?
Dołącz do naszego
 newslettera.

 

Autor: Redakcja
Pasjonaci marketingu i biznesu, którzy dokładają wszelkich starań, aby dostarczać wiedzę w jak najbardziej przystępnej i czasooszczędnej formie. W skład zespołu pracującego nad artykułami wchodzą m. in. dr hab. Robert Kozielski i Donata Wilczewska.
Ostatnie wpisy