Prof. Dariusz Jemielniak: nie spodziewałem się, że Facebook pójdzie w stronę datingu - questus

Prof. Dariusz Jemielniak: nie spodziewałem się, że Facebook pójdzie w stronę datingu

W kolejnej odsłonie wywiadów na questus BLOG przepytujemy na okoliczność gościa z Akademii Leona Koźmińskiego – prof. Dariusza Jemielniaka, specjalistę od zarządzania wysokimi technologiami i  organizacjami otwartej współpracy. Prelegent niedawnych, XXIII Warsztatów Strategicznych questus academy opowiedział nam m. in. do czego może doprowadzić brak kontroli nad AI i CRISPR, czym jest kulturomika oraz dlaczego Facebook dating jest zaskakującym kierunkiem rozwoju niebieskiego giganta. Inspirującej lektury!

 

Prof. Dariusz Jemielniak - największa książkowa inspiracja

 

„Exploring Complex Organizations” Barbary Czerniawskiej naprawdę otwiera oczy na to, jak wartościowe są badania jakościowe organizacji. Jednocześnie jest napisana fenomenalnie przystępnym językiem.

 

Kto wpłynął na życie zawodowe prof. Dariusza Jemielniaka?

 

Prof. Andrzej K. Koźmiński był promotorem zarówno mojej pracy magisterskiej, jak i doktorskiej, a także wieloletnim mentorem, myślę, że bez Jego wsparcia moja kariera wyglądałaby zupełnie inaczej.

 

Prof. Dariusz Jemielniak o technologiach: CRISPR i AI

 

CRISPR jest obecnie wykorzystywany do celowego modyfikowania genomów. Brak kontroli nad technologiami edytowania genów, a także nad rozwojem uczenia maszynowego mogą doprowadzić do zagłady cywilizacji, choć prawdopodobnie szybsze będzie globalne ocieplenie.

 

Prof. Dariusz Jemielniak o nauce: SNA i kulturomika

 

Social Network Analysis (SNA), czyli analiza sieci, to sposób badania klastrów i relacji pomiędzy elementami sieci, dający ciekawe nowe informacje na temat ich współdziałania. Z kolei kulturomika to proste, ale fenomenalne narzędzie badania trendów kulturowych na podstawie częstości występowania słów.

 

Prof. Dariusz Jemielniak  o ciekawostkach z branży: Facebook dating

 

Prawdę mówiąc spodziewałem się, że Facebook będzie gruntował swoją pozycję jako sieci społecznościowej, w której każdy kształtuje swoją tożsamość pod kątem bliższych i dalszych znajomych, a nie sieci zawodowej (jak LinkedIn), czy randkowej. Pierwsze testy Facebook dating wskazują jednak, że może to iść w innym kierunku.

 

Prof. Dariusz Jemielniak o innowacjach: Augmented Reality

 

Augmented Reality może mocno zamieszać w wielu biznesach, znacznie bardziej, niż choćby Virtual Reality. Jeśli wreszcie uzyskamy skuteczne okulary i dobry data feed dla tej technologii, wiele biznesów będzie musiało się absolutnie zrewolucjonizować.

 

Prof. Dariusz Jemielniak - prelegent XXIII Warsztatów Strategicznych

Posłuchaj questus podcast

 Wpadnij na nasz kanał Youtube

Newsletter

Chcesz być informowany
o nowościach?
Dołącz do naszego
 newslettera.

 

Autor: Redakcja
Pasjonaci marketingu i biznesu, którzy dokładają wszelkich starań, aby dostarczać wiedzę w jak najbardziej przystępnej i czasooszczędnej formie. W skład zespołu pracującego nad artykułami wchodzą m. in. dr hab. Robert Kozielski i Donata Wilczewska.
Ostatnie wpisy