Persony w B2B, prawa Byrona Sharpa i Google Analytics 4 [przegląd blogosfery marketingowej #66] - questus

Persony w B2B, prawa Byrona Sharpa i Google Analytics 4 [przegląd blogosfery marketingowej #66]

Persony w B2B, prawa Byrona Sharpa i Google Analytics 4

Przed nami kolejny przegląd artykułów z marketingowej blogosfery! W pierwszy lipcowy weekend mamy dla Was treści m.in. z Brandingmag, Nielsen Insights, bloga Klientocentryczni oraz Marketingu przy Kawie. Inspirującej, letniej lektury!

 

Success Criteria of Marketing Measurement for The Modern Digital Marketer

Jason Tate,
Nielsen Insights

Kluczowe czynniki sukcesu każdego pomiaru w marketingu

Choć istotność pomiaru w marketingu była niepodważalna bez względu na okres w historii tej dziedziny, dopiero rozwój technologii dał nam naprawdę szerokie możliwości analityczne. Mimo to, zaledwie 20% marketerów ma przekonanie, że mierzy swoją efektywność w sposób poprawny.

Jason Tate na łamach Nielsen Insights postanowił zatem wskazać kluczowe czynniki sukcesu każdego pomiaru i pomóc specjalistom w ich zmaganiach z raportowaniem wyników.

 

Raport: Życie zawodowe w popandemicznym świecie

Klientocentryczni,
Klientocentryczni.pl

Raport: Życie zawodowe w popandemicznym świecie

Pandemia wywołała lawinę zmian zarówno w życiu codziennym, jak i zawodowym. Próbę zbadania ich „rozmiaru” podjęło Boston Consluting Group (BCG), przeprowadzając badanie na temat sposobów pracy i nauki przez ostatnie miesiące.

Jakie są wnioski? Okazuje się, że wiele osób bardzo pozytywnie ocenia zdalną pracę i naukę. Mimo dostrzegania pewnych braków i niedogodności (na przykład konieczności samodyscypliny, utrudnionej komunikacji wewnątrz zespołu oraz zanikających więzi społecznych) aż 61% respondentów byłoby skłonnych zmienić swoją pracę na taką, w której byłaby możliwość pracy hybrydowej. O innych wnioskach z badania przeczytacie w artykule na blogu Klientocentryczni.

 

 

Jak użytkownicy Instagrama przedstawiają autentyczność – co mówią o tym publikowane przez nich zdjęcia?

Krzysztof Domeradzki & Krzysztof Polak,
Marketing przy Kawie

Jak użytkownicy Instagrama przedstawiają autentyczność – co mówią o tym publikowane przez nich zdjęcia?

Autentyczny Instagram – czy to oksymoron? Krzysztof Domeradzki i Krzysztof Polak, autorzy artykułu przekonują, że niekoniecznie. Posługując się danymi z badań semiotycznych, wskazali, jakiego rodzaju zdjęcia faktycznie były postrzegane przez userów portalu za autentyczne. Na tej podstawie powstał tzw. strukturalny model instagramowej autentyczności i… mnóstwo rekomendacji dla aktywnych w tym medium marek.

 

From Zero to Hero: Building Out Your B2B Buyer Personas

Aden Andrus,
Disruptive Advertising

Od zera do bohatera: opracowanie profilu idealnego klienta B2B

Podstawowym działaniem, które powinna podjąć niemal każda osoba sprzedająca produkty przez Internet, powinno być poznanie swoich klientów. No, niekoniecznie w dosłowny sposób! Z punktu widzenia prowadzonej działalności istotne są jednak informacje na temat tego, jak trafiają do nas klienci, czego szukają i czego od nas oczekują. W taki sposób możemy opracować tak zwane Buyer Personas.

Tego rodzaju narzędzia są wykorzystywane zwłaszcza w marketingu B2C. A co z klientami biznesowymi? Aden Andrus w artykule na blogu Disruptive Advertising przekonuje, że opracowanie profilu idealnego klienta w sektorze B2B jest równie istotne. O tym, od czego zacząć, przeczytacie w tekście.

 

Byron Sharp – Brand Purpose and the Tyranny of the Majority

Nick Liddell,
Brandingmag

Byron Sharp – Brand Purpose and the Tyranny of the Majority

Rewolucyjne idee Byrona Sharpa spotkały się z wieloma negatywnymi odpowiedziami ze strony „tradycyjnych” marketerów. Jednak prawdopodobnie nikt nie przygotował tak wartościowej i merytorycznej odpowiedzi na prawa Sharpa, jak Nick Liddell na łamach Brandingmag. Biorąc pod lupę regułę „mentalnej dostępności” i konfrontując ją z bardziej klasycznym podejściem „brand purpose”, Liddell postanowił wskazać, która z tych idei lepiej pasuje zarówno do współczesnych rynków, jak i świata marketingu w kolejnych dekadach.

 

Jak Google Analytics 4 zmienia standardy analityki w digital marketingu?

Przemysław Bryk,
NowyMarketing

Jak Google Analytics 4 zmienia standardy analityki w digital marketingu?

Wprowadzenie Google Analytics 4 przez giganta z Mountain View spotkało się z mieszanym odbiorem wśród marketerów i analityków digitalowych. Wielu wskazywało na nadmierne skomplikowanie narzędzia i niepotrzebne utrudnianie dostępu do funkcji, które dotychczas były dostępne za pomocą jednego kliknięcia. Zniknęło również wiele widoków znanych z klasycznej wersji GA, co dodatkowo zbulwersowało użytkowników.

Przemysław Bryk na łamach NowegoMarketingu postanowił jednak rozszyfrować tajniki Google Analytics 4. Jeśli zatem macie problemy z obsługą narzędzia (bądź też niedługo zaczniecie używać go zamiast tradycyjnego GA), ten artykuł jest dla Was!

 

The Top 10 Social Media Sites & Platforms 2021

Shelley Walsh,
Search Engine Journal

10 serwisów społecznościowych, z których warto korzystać w 2021 roku

Mówiąc o portalach społecznościowych, często mamy na myśli wyłącznie Facebooka, Instagrama czy LinkedIn. To jednak tak naprawdę tylko kilka platform z których warto korzystać. Dostępnych możliwości jest stanowczo więcej!

Dzięki artykułowi Shelley Walsh na łamach Search Engine Journal poznacie dziesięć największych platform społecznościowych, z których warto korzystać w 2021 roku. Do każdego z portalów autor wskazał ciekawostki na temat funkcjonowania oraz potencjalne sposoby optymalizacji swoich działań.

 

AI-Generated Content: Friend or Foe for Content Creators?

Inbar Yagur,
Content Marketing Institute

AI-Generated Content: przyjaciel czy wróg dla twórców treści?

Obecność nowych technologii możemy zauważyć dziś w niemal każdej dziedzinie życia. Ich zastosowanie można dostrzec także w marketingu. Czy myśleliście jednak o tym, że sztuczna inteligencja może zastąpić pracowników tworzących treści?

Nie jest to jednak tak proste, jak może się wydawać. Nowe technologie nie są w stanie całkowicie przejąć obowiązków marketera. Są raczej wirtualnym członkiem naszego zespołu, który bazuje na danych, które zostaną dostarczone przez człowieka. I to dzięki nim jest w stanie tworzyć nowy content. Zagadnienie szerzej wyjaśnia Inbar Yagur na łamach Content Marketing Institute.

Posłuchaj questus podcast

 Wpadnij na nasz kanał Youtube

Newsletter

Chcesz być informowany
o nowościach?
Dołącz do naszego
 newslettera.

 

Autor: Redakcja
Pasjonaci marketingu i biznesu, którzy dokładają wszelkich starań, aby dostarczać wiedzę w jak najbardziej przystępnej i czasooszczędnej formie. W skład zespołu pracującego nad artykułami wchodzą m. in. dr hab. Robert Kozielski i Donata Wilczewska.
Ostatnie wpisy