Optichannel vs. Omnichannel, marketing w Clubhouse i brand resilience [przegląd blogosfery marketingowej #67] - questus

Optichannel vs. Omnichannel, marketing w Clubhouse i brand resilience [przegląd blogosfery marketingowej #67]

Optichannel vs. Omnichannel, marketing w Clubhouse i brand resilience

Przed nami kolejny wakacyjny przegląd treści z marketingowych i biznesowych blogów. W tym tygodniu mamy dla Was artykuły m.in. z Branding Strategy Insider, NGDATA oraz sprawnego.marketingu. Inspirującej (urlopowej?) lektury!

 

3 Requirements For Resilient Business Strategy

Steve Wunker,
Branding Strategy Insider

Budowanie strategii w oparciu o brand resilience

Brand resilience, czyli tzw. odporność / wytrzymałość marki od kilku lat jest wskazywana jako jedna z najistotniejszych cech współczesnych biznesów. Trwająca wciąż pandemia tylko potwierdziła, że w zmiennych czasach zdolność do wzrostu mimo niesprzyjających warunków liczy się bardziej niż kiedykolwiek wcześniej.

Steve Wunker na łamach Branding Strategy Insidera postanowił zatem pokazać, w jaki sposób zbudować strategię opartą na brand resilience. Warto przeczytać – dziś naprawdę trudno jest prognozować, „co nas czeka”.

 

Jak zaistnieć w Clubhouse?

Karolina Podrez-Siama & Oktawian Kitala,
sprawny.marketing

Jak zaistnieć w Clubhouse?

Clubhouse to aplikacja pozwalająca na tworzenie tematycznych pokoi, z którymi mogą łączyć się zainteresowani użytkownicy. Jej popularność w Polsce była szczególnie odczuwalna wiosną tego roku. Czy jednak potencjał płynący z aplikacji można wykorzystać w marketingu?

Jak przekonuje Karolina Podrez-Siama i Oktawian Kitala, jak najbardziej. Clubhouse może być choćby świetnym narzędziem do rozwijania marki osobistej oraz nawiązywania interakcji z nowymi grupami odbiorców. Jak zacząć przygodę z Clubhouse? O czym pamiętać? O tym przeczytacie w artykule na łamach sprawnego.marketingu.

 

Omnichannel vs. Optichannel: Cutting the price, not the precision

Miel Kurris,
NGDATA

Sprzedaż Omnichannel vs. Optichannel

Każdy współczesny marketer kojarzy pojęcie omnichannel, a wielu z nas, buduje strategie komunikacyjne właśnie w oparciu o tę koncepcję. Czy wdrażaliście jednak kiedykolwiek działania w myśl metody optichannel, która stanowi w dużej mierze odwrotność omnichannelingu?

Miel Kurris na łamach NGDATA pokazuje, na czym bazuje optichannel oraz w jaki sposób jego największa siła – wybór wyłącznie kilku optymalnych kanałów do komunikacji – wpływa na efektywność kampanii digitalowych.

 

25 Facts on Using Video in Social Media Marketing

Alanna Gurra,
Vidyard

25 faktów na temat wideo w marketingu

Istnieje przekonanie, że wideo jest najbardziej angażującą formą komunikacji. Czy ma to jednak przełożenie na faktyczne działanie rozmaitych biznesów? Statystyki zebrane przez Alanne Gurra skutecznie to potwierdzają!

artykule na blogu Vidyard znajdziecie 25 faktów na temat wideo w marketingu, a wśród nich m.in:

  • Napisy w filmach wydłużają czas oglądania filmów blisko o 1/3,
  • 84% badanych osób twierdzi, że wideo przekonało ich do zakupu produktu,
  • Użytkownicy portali społecznościowych dwukrotnie chętniej udostępniają filmy niż jakiekolwiek inne treści.

 

5 Ways to Add a Personal Touch to Your Sales Email

Sheryl Green,
Hubspot

5 pomysłów na personalizację wiadomości e-mail

Każdego dnia zarówno nasi klienci, jak i my sami dostajemy na skrzynki mailowe ogrom wiadomości. Tworząc własne maile biznesowe warto więc zadbać, żeby przyciągnęły uwagę docelowych odbiorców i wybiły się na tle innych treści. Sposobem na to może być personalizacja.

Sheryl Green opisuje w artykule na blogu HubSpot 5 ciekawych pomysłów na personalizację wiadomości e-mail. Wśród nich znajdziemy m.in:

  • Stworzenie funkcjonalnego szablonu wiadomości,
  • Precyzyjne zbadanie zainteresowań odbiorów,
  • Budowanie głębszej relacji, a nie tylko sprzedaż.

 

Your competitors can copy everything except this

Mark Schaefer,
Businesses Grow

Na czym polega właściwa dyferencjacja

Jak zaznacza Mark Schaefer, tekst “musisz odróżnić się od konkurentów” jest jednym z najpopularniejszych marketingowych frazesów. Jednak trudno się z nim nie zgodzić – wszak u podstaw skutecznego pozycjonowania na rynku leży właśnie zdolność do zaprezentowania się klientowi w sposób inny od rynkowych rywali.

Ale „inny” – to znaczy… jaki? Mark Schaefer na swoim blogu wyjaśnia, na czym polega właściwa dyferencjacja. W dzisiejszym, niezwykle konkurencyjnym środowisku biznesowym odróżnienie na bazie zaledwie jednej cechy może bowiem nie wystarczyć.

Posłuchaj questus podcast

 Wpadnij na nasz kanał Youtube

Newsletter

Chcesz być informowany
o nowościach?
Dołącz do naszego
 newslettera.

 

Autor: Redakcja
Pasjonaci marketingu i biznesu, którzy dokładają wszelkich starań, aby dostarczać wiedzę w jak najbardziej przystępnej i czasooszczędnej formie. W skład zespołu pracującego nad artykułami wchodzą m. in. dr hab. Robert Kozielski i Donata Wilczewska.
Ostatnie wpisy