Omnichannel, Content marketing i przyszłość CX [przegląd blogosfery marketingowej #27] - questus

Omnichannel, Content marketing i przyszłość CX [przegląd blogosfery marketingowej #27]

Omnichannel, Content marketing i przyszłość CX

Przed nami kolejny, 27. przegląd marketingowych i biznesowych blogów oraz serwisów. W tym tygodniu przygotowaliśmy dla Was treści m.in. z Customer Think, Marketingu przy Kawie czy blogów Jeffa Bullasa i Petera Fiska. Inspirującej lektury!

The Future of CX: Five Customer Experience Trends for 2020 and Beyond

Jeannie Walters,
Customer Think

Przyszłość CX: trendy w obszarze customer experience

Jeannie Walters omawia trendy na nadchodzący rok w obszarze customer experience. Autorka wychodzi od czynników, które prawdopodobnie nie ulegną zmianie, a więc: CX wciąż będzie wiodło prym, a doświadczenia pracownika nadal będą jednym z najistotniejszych czynników wpływających na doświadczenia klienta.

To co natomiast będzie miało szczególne znaczenie w 2020 roku, to wdrożenie CX do działań operacyjnych, aplikacja podejścia agile do tworzenia innowacyjnych rozwiązań w obszarze CX, wzrost znaczenia automatyzacji, AI i aktualnych rozwiązań technologicznych oraz integracja z rolą człowieka, a także wdrożenie kompetencji miękkich do zestawu „narzędzi” empatycznych i wzrost ich znaczenia w pracy marketera.

 

How Long Should Videos Be? The Ultimate Guide to Video Length

Chris Gillespie,
vidyard

Jaki powinien być content wideo na różnych platformach?

Popularność i użyteczność contentu wideo nieustannie rośnie. Można wykorzystywać go z powodzeniem na wielu platformach, nie wszędzie jednak sprawdzą się te same treści o tej samej długości. Warto zwrócić uwagę na kilka istotnych statystyk:

  • W 2018 roku średnia długość biznesowych materiałów filmowych wynosiła 4:07 minuty
  • Aż 73% filmów jest krótsza niż dwie minuty
  • Tylko 2% contentu trwa od 10 do 20 minut
  • Prawie 87% biznesowych filmów jest oglądana na komputerach

W artykule znajdziecie kilka cennych wskazówek jakiego typu i jakiej długości powinien być content wideo na różnych platformach. Może to pomóc przy planowaniu kolejnych marketingowych działań.

 

How to Master a Different Kind of Marketing Funnel

Jordan Teicher,
Contently

Utrzymanie klienta za pomocą content marketingu

Jak wiadomo, utrzymanie klienta potrafi być nawet kilkadziesiąt razy mniej kosztowne, niż pozyskanie nowego. Dlatego właśnie lejek sprzedażowy nie powinien kończyć się na domknięciu sprzedaży, ale skupiać się w dalszych etapach na adopcji, retencji, ekspansji oraz zdobywaniu adwokatów marki.

Z pomocą może nam tutaj przyjść content marketing. Jak przekonuje Jordan Teicher warto bowiem kontynuować dostarczanie wartościowych treści klientom, które umożliwią odpowiedzi na takie pytania, jak: co teraz powinienem zrobić?, jak długo zajmie mi rozpoczęcie użytkowania produktu?, kogo powinienem zaangażować?

Im bardziej skomplikowany jest nasz produkt, tym więcej treści powinniśmy dostarczać, żeby wdrożyć klienta w użytkowanie produktu. To z kolei zwiększa potencjał na przyszłe rekomendacje i polecanie produktu innym.

 

The $3 trillion global start-up economy … where and how start-up ecosystems are driving new growth

Peter Fisk,
The Genius Works

Globalna gospodarka startupowa

Według raportu „Network Raport Global Startup Ecosystem Report (GSER) 2019” opublikowanego przez Startup Genome we współpracy z Global Entrepreneurship, globalna gospodarka startupowa jest warta prawie 3 biliony dolarów, co oznacza wzrost o 20% w ciągu dwóch lat. To więcej niż PKB Wielkiej Brytanii, Francji czy Brazylii. Startupy oparte na technologii nie tylko przyczyniają się do wzrostu gospodarczego, ale pod wieloma względami same są wzrostem gospodarczym. Więcej na temat wyników raportu przeczytacie w artykule Petera Fiska.

 

How To Plan Effective Omnichannel Communications

Jodie Manners,
Napoleon Cat

Planowanie efektywnych strategii komunikacyjnych

Dzisiejsi konsumenci korzystają z dziesiątek możliwych dróg, jakimi komunikuje się z nimi marka. Dla firm oznacza to konieczność opanowania różnych platform, mediów i strategii komunikacyjnych w celu zaspokojenia potrzeb odbiorców. Mówiąc wprost, podejście omnichannel zobowiązuje firmę do zapewnienia spójnej komunikacji z klientem, niezależnie od tego, w jakim jest miejscu na ścieżce zakupu. Jodie Manners pokazuje, w jaki sposób firmy mogą korzystać z kilku prostych taktyk i narzędzi, aby zaplanować skuteczną komunikację wielokanałową.

 

13 of My Favorite Companies Doing Content Marketing Right

Sujan Patel,
sujanpatel.com

Ranking firm prowadzących content marketing

Content marketing może zmienić nasz biznes. Treści wysokiej jakości zwiększają bowiem reputację marki poprzez budowanie zaufania, wpływają na konwersję i poprawiają działania SEO. Przede wszystkim jednak treści umacniają nasze relacje z klientami, zapewniając im wiedzę wysokiej jakości. Sujan Patel przedstawia swój ranking firm prowadzących content marketing.

 

DMP – multinarzędzie dla marketingu. Poznaj 5 jego zastosowań

Maciej Sawa,
Marketing przy Kawie

DMP – multinarzędzie dla marketingu. Poznaj 5 jego zastosowań

Prognozuje się, iż rynek Data Management Platforms (DMP) osiągnie wartość 3 mld dolarów do 2023 roku. Wszystko dzięki szerokiemu i nieocenionemu zastosowaniu DMP w marketingu – pozwalają one działać bezpieczniej przy jednoczesnym wzroście ROI.

Maciej Sawa na łamach Marketingu przy Kawie przedstawia kilka zastosowań tych zyskujących na popularności platform do zarządzania danymi. Autor wskazuje m.in. na możliwość remarketingu, personalizacji przekazu czy dotarcia do podobnych konsumentów na innych rynkach.

 

Webinary – wszystko co musisz wiedzieć, by je zorganizować

Monika Nastalska,
Freshmail Blog

Webinary – wszystko co musisz wiedzieć, by je zorganizować

Liderzy marketingu i sprzedaży B2B uważają webinary za najlepszy sposób na generowanie wysokiej jakości leadów. Dzięki interakcji z uczestnikami oraz ściśle określonej tematyce stanowią one idealne narzędzie do budowania społeczności. Trudno bowiem znaleźć inną formę content marketingu, która powodowałaby takie samo zaangażowanie. Jak zorganizować skuteczny webinar podpowiada Monika Nastalska.

 

5 przydatnych elementów interfejsu w Google Analytics, których możesz nie znać

Damian Rams,
damianrams.pl

5 przydatnych elementów interfejsu w Google Analytics, których możesz nie znać

Wiele osób twierdzi, że korzystanie z Google Analytics jest ciężkie i skomplikowane. Narzędzie ma bowiem wiele opcji przydatnych marketerom, jednak część z nich „jest ukrytych nieco głębiej”. Warto jednak odkryć je, rozszerzając dzięki temu możliwości efektywnego analizowania danych.

Damian Rams na swoim blogu opisuje pięć „mniej oczywistych” elementów, z których możemy skorzystać podczas pracy z Google Analytics. Są wśród nich alternatywne sposoby filtrowania, różne widoki raportów czy możliwość ich zapisywania.

 

5 Things Your Business Should Automate For Better Results

Shane Barker,
JeffBullas.com

Automatyzacja w biznesie

Automatyzacja działań pozwala zarówno na zwiększenie wydajności zespołu, jak również niwelowanie ewentualnych błędów manualnych. Shane Barker przedstawia zatem pięć obszarów, w których warto takie rozwiązania stosować, podając jednocześnie interesujące statystyki. Wśród rzeczonych obszarów, autor wskazuje na:

  • dział obsługi klienta i zastosowanie chatbotów,
  • procesy biznesowe i zwiększenie produktywności poprzez automatyzację rutynowych zadań,
  • generowanie leadów i odpowiadanie na zapytania licznej grupy potencjalnych klientów,
  • marketing – zwłaszcza w przypadku content i email marketingu,
  • procesy HR-owe, a w szczególności obliczanie wypłat czy wdrażanie nowych pracowników.

Posłuchaj questus podcast

 Wpadnij na nasz kanał Youtube

Newsletter

Chcesz być informowany
o nowościach?
Dołącz do naszego
 newslettera.

 

Autor: Redakcja
Pasjonaci marketingu i biznesu, którzy dokładają wszelkich starań, aby dostarczać wiedzę w jak najbardziej przystępnej i czasooszczędnej formie. W skład zespołu pracującego nad artykułami wchodzą m. in. dr hab. Robert Kozielski i Donata Wilczewska.
Ostatnie wpisy