Od digitalu do przywództwa w czasach wojny i turbulencji ekonomicznych – podsumowanie Blogosfery questus w roku 2022 - questus

Od digitalu do przywództwa w czasach wojny i turbulencji ekonomicznych – podsumowanie Blogosfery questus w roku 2022

blogosfera marketing 2022 podsumowanie

Rok 2022 rozpoczął się z nadzieją na redukcję wpływu pandemii COVID19 na funkcjonowanie ludzi, firm i rynków. Wybuch wojny na Ukrainie i agresja Rosji zmieniła jednak wszystko.

Początkowy szok i niedowierzanie zastępowany był złością i pełnym oddaniem sprawie zaangażowanych Polaków w pomoc uciekającym przed wojną kobietom i dzieciom.

Nadchodzące w drugiej połowie roku sygnały o zwycięskich bitwach armii ukraińskiej napawały nadzieją. Jednak w tle pojawiały się kolejne demony związane z rosnącą inflacją, czy wyhamowującą dynamiką sprzedaży w handlu detalicznym i spadającymi inwestycjami.

Taki kontekst roku 2022 musiał wpłynąć na tematykę selekcjonowanych i omawianych w ramach Blogosfery questus – artykułów z rynku polskiego i zagranicznego.

Blogosfera to unikalny na polskim rynku projekt, który prowadzą eksperci questus i opiera się on na comiesięcznym podsumowaniu publikacji na wybranych stronach i blogach polsko i anglojęzycznych. Polega na subiektywnym, choć mamy założone kryteria, wyborze wartościowych artykułów opublikowanych w danym miesiącu.

 

W roku 2022 dominowały w Blogosferze artykuły, co nie powinno dziwić, ze sfery digital (rysunek 1). Między innymi zastanawialiśmy się nad:

 

Media społecznościowe, społeczności online, social selling to tylko niektóre z zagadnień poruszanych w ramach modułu „Marketing & Digital Strategy” – programu akredytowanego przez The Chartered Institute of Marketing.

Dołącz do udziału w programie Professional Diploma in Marketing!

 

Dołącz do grona profesjonalnych marketerów!

 

Rysunek 1. Struktura tematyki omawianych w Blogosferze questus artykułów w roku 2022

blogosfera questus marketing

TematykaLiczba artykułów
Digital30
Strategia22
Zachowania konsumentów8
Operacje7
Innowacje i kreatywność6
Przywództwo i kultura organizacyjna5

Źródło: Opracowanie własne, dane www.questus.pl/blog

 

Drugim najważniejszym tematem wybieranych artykułów były te związane ze strategią. Marketerzy często lubią nowinki, cieszą się nowymi „zabawkami”, ale to co porusza ich umysły i serca to strategia. W efekcie udostępniane w Blogosferze questusa artykuły:

  • stawiały pytanie czy doświadczenie klienta i innowacyjność będą kluczowymi filarami strategii przyszłości („The Marketing Strategy of the Future” -Nick Hague, b2bInternational.com)
  • oceniały możliwości budowy silnej marki i lepszego doświadczenia klienta poprzez wykorzystanie tzw. mikromomentów (Building Brand Strength Through Micro Moments – Karen Mangia, Branding Strategy Insider)
  • identyfikowały przyczyny porażek nowowprowadzanych produktów na rynek („#7 Dlaczego 50% wdrażanych produktów kończy się porażką?” – Piotr Grocholiński & Beata Michalska Dominiak, Klientocentryczni)

 

kobieta marketing wojna w ukrainie Początek roku to czas podsumowań

 

Inne poruszane na Blogosferze obszary tematyczne to zachowania konsumentów, operacje, innowacje i kreatywność, przywództwo i kultura organizacyjna.

Jak wspomniałem piętno wojny, pandemii i nadciągającego kryzysu gospodarczego odcisnęło swoje piętno także na tematyce omawianych artykułów. Dość świadomie nie epatowaliśmy nimi. Było tej tematyki dość w tradycyjnych mediach.

Niemniej jednak warto wspomnieć, że w kontekście wojny i wyłaniającego się kryzysu gospodarczego w ramach Blogosfery questus 2022 dyskusji poddawane były:

 

W sumie w całym 2022 roku wybranych i udostępnionych w ramach Blogosfery było 78 artykułów. Wśród nich, jak widać w tabeli poniżej, dominowały te z Nowego Marketingu (10 artykułów), CustomerThink, sprawny.marketing oraz Brand24 (po 7 artykułów).

 

ŹródłoLiczba artykułów
Nowy Marketing10
CustomerThink7
sprawny.marketing7
Brand247
Prowly6
Branding Strategy Insider6

Źródło: Opracowanie własne, dane www.questus.pl/blog

 

Rok 2022 przeszedł do historii. Przed nami rok 2023. Zainteresowanie, z jakim spotyka się Blogosfera questus, sprawiła, że poszerzamy zakres monitorowanych portali, blogów i stron www.

Od stycznia 2023 na naszej liście znajdą się także:  McKinsey, Deloitte, Wharton University, Harvard Business School, Insead, Stanford University Accenture, Bain, EY, BCG, Kearney, KPMG,PWC i inne.

Mamy nadzieję, że rok 2023 będzie dla nas Wszystkich znacznie lepszy niż ubiegły, w tym także dla walczącej Ukrainy, ale także pozwalający poszerzać kompetencje i uzyskiwać coraz lepsze wyniki dzięki Blogosferze!

Z nadzieją na Państwa przychylność i zainteresowanie bierzemy się do pracy ????

 

Posłuchaj questus podcast

 Wpadnij na nasz kanał Youtube

Newsletter

Chcesz być informowany
o nowościach?
Dołącz do naszego
 newslettera.

 

Autor: Robert Kozielski
Nie chcę i nie umiem pracować bez zaangażowania. Mówią, że jestem od pracy uzależniony… i pewnie mają rację. Na początku questus – którego jestem założycielem – miał być przede wszystkim Akredytowanym Centrum Szkoleniowo-Egzaminacyjnym The Chartered Institute of Marketing. Z czasem stał się także społecznością marketerów i miejscem narodzin wielu innowacyjnych projektów.Jestem doktorem habilitowanym nauk ekonomicznych, profesorem Uniwersytetu Łódzkiego, posiadam tytuł Chartered Marketer, byłem stypendystą Fundacji Fulbrighta, członkiem Marketing Science Institute. Na koncie mam również kilka książek, w tym uznaną za najlepszą książkę ekonomiczną roku 2013 Biznes nowych możliwości. Czterolistna koniczyna – nowy paradygmat biznesu, czy Wskaźniki marketingowe. Obie publikacje zostały wydane także w języku angielskim w Londynie.
Ostatnie wpisy