O czym mówi się w świecie biznesu - Stanford University, University of Oxford, McKinsey & Company i inne [przegląd blogosfery marketingowej] - questus

O czym mówi się w świecie biznesu – Stanford University, University of Oxford, McKinsey & Company i inne [przegląd blogosfery marketingowej]

Po raz kolejny zapraszamy na przegląd marketingowej i biznesowej blogosfery. Tym razem stawiamy na teksty między innymi z Stanford University, University of Oxford czy McKinsey & Company. Inspirującej lektury!

 

The future of augmented intelligence

Andrew Stephen

University of Oxford

 

Pojawienie się i rozwój sztucznej inteligencji wywołuje skrajne emocje. Od fascynacji po przerażenie. Wiele prognoz wskazuje jednak na „czarny” scenariusz”. Przewiduje się, że w ciągu najbliższych 25 lat:

  • zniknie 60% obecnych zawodów
  • zintensyfikują się uprzedzenia płciowe i rasowe
  • pogłębią się nierówności

a superinteligencja zacznie rządzić światem. Jednocześnie wskazuje się na pozytywy rozwoju sztucznej inteligencji. Według raportu Światowego Forum Ekonomicznego, kolejna fala automatyzacji może spowodować, że do 2025 roku zniknie 85 milionów miejsc pracy na całym świecie (głównie o niższych kwalifikacjach).

Niemniej powstałe straty w zatrudnieniu zostaną zrównoważone nowymi zawodami i miejscami pracy.  Ma ich powstać w ciągu najbliższych kilku lat ponad 97 milionów. Stąd też AI może przynieść także wiele korzyści:

  • zrewolucjonizować opiekę zdrowotną
  • poprawić bezpieczeństwo na drogach
  • poprawi jakość pracy naukowców, inżynierów i meteorologów
  • wyeliminuje nudne, powtarzalne zadania i uciążliwe prace dla milionów ludzi

Jedną z kluczowych korzyści sztucznej inteligencji jest tzw. „poszerzona inteligencja”, która opiera się na uwzględnieniu interesu człowieka we wszystkich procesach optymalizacyjnych i systemach opartych na AI.

Tak rozumiana „inteligencja” to ogromny biznes (szacuje się, że do 2030 roku rynek ten będzie wart ponad 120 miliardów dolarów), ale także poważne wyzwania prawne czy społeczne, które będą musiały być zaadresowane.

 

Will Metaverse Take the Omnichannel Experience Forward?

Sanchit Misra, Shibashish Chakraborty, Rajeshwari Krishnamurthy

California Review Management

 

Omnichannel jest ideą, która zmieniała w ostatnich latach doświadczenie zakupowe nabywców może zniknąć w krótkim czasie. Mimo, że wciąż nie jest szeroko rozpowszechniona i znajduje się na początku ścieżki rozwojowej to może już zostać rozwinięta, a może nawet zastąpiona przez metaverse.

Doświadczenie zakupowe budowane przez omnichannel dotyka wszystkich kluczowych kanałów (e-commerce, sklepów fizycznych, mobile oraz social mediów) i ma charakter zintegrowany. Ponadto daje możliwość dostępu do dużej ilości danych i wzrostu zaangażowania klientów.

Niemniej jednak odznacza się w porównaniu z metaverse mniejszą interaktywnością, formatem (tylko 2D) i bogactwem możliwości wpływu na nabywców. Ponadto metaverse daje możliwości budowy immersyjnego zanurzenia klienta w przyjemność zakupową. Wszystko to sprawia, że oczekiwać można w krótkim czasie pojawienia się platform e-commerce funkcjonujących w oparciu o rozwiązania metaverse.

Platformy handlowe budowane w oparciu o metaverse umożliwiają także zaadresowanie kilku dodatkowych słabości omnichannelingu i dodać nowe wartości:

  • Integracja fragmentaryzowanych w omnichannelingu danych
  • Rozwinięcie personalizacji i indywidualizacji relacji z klientami
  • Usprawnienie systemu logistycznego
  • Wyższe zaufanie niż w przypadku e-commerce
  • Lepsze i zintegrowane zarzadzanie doświadczeniami zakupowymi klientów

 

The evolution of ESG disclosures

Jeff Abraham, Marcel Olbert, Florian Vasvari

EY

 

Zrównoważony rozwój czy strategie ESG stały się już nie tylko przywilejem, ale obowiązkiem. Także dotyczy to sektora finansowego, a w jego ramach firm „private equity”.

Ponieważ aktywa i fundusze „private equity”, wzrosły w ostatnich latach i prognozuje się ich dalszy wzrost, rola i wpływ firm „private equity” również się wzmocniły. Posiadając znaczące udziału w wielu spółkach, fundusze PE mają silny wpływ na ich decyzje, a tym samym na ich odpowiedzialność w zakresie ESG.

Problem jest tym bardziej palący, że dostęp do źródeł finansowania w coraz większym stopniu jest warunkowany zgodnością obecnych i przyszłych działań firm ze standardami ESG. Stąd firmy „private equity” stają również, a może nawet bardziej, przed ważnym wyzwaniem prowadzenia transparentnej polityki informacyjnej w zakresie ESG w odniesieniu do własnych działań, jak i aktywności spółek zależnych.

Istotność nie tylko raportowania, ale i działania w zgodzie ze standardami ESG to nie tylko wymóg presji zewnętrznej czy wymagań prawnych, ale także konkretnych korzyści finansowych. Otóż jak wskazują badania – silniejsze skupienie się na aspektach ESG w strategiach inwestycyjnych firm „private equity” wiąże się ze stosunkowo udanymi „wyjściami”, a tym samym z lepszymi wynikami finansowymi.

“We Have 30 Extra Years”: A New Way of Thinking About Aging

Alexander Gelfand

Stanford University

 

Liczba osób w wieku 60+ rośnie pięć razy szybciej niż łączna liczba osób na świecie. Średnia długość życia podwoiła się od 1900 roku, a eksperci twierdzą, że dzieci urodzone w krajach rozwiniętych mają obecnie duże szanse dożyć 100 lat.

Dzięki postępowi w medycynie pracujemy dłużej, żyjemy dłużej i żyjemy w relatywnie dobrym zdrowiu. Już dzisiaj osoby 50+ generują ponad 50% wszystkich zakupów detalicznych. „Srebrne tsunami” czy „grey market” już stanowi wyzwanie dla rynku pracy, rozrywki, edukacji czy medycyny.

Przewiduje się, że zyskamy ok. 30 dodatkowych lat życia. Pytanie jak to wykorzystamy? Jak zmieni się styl i sposób życia? Jak wpłynie to na aktywność zawodową, ubezpieczenia społeczne, strukturę konsumpcji i wiele innych. Warto już dzisiaj przygotować się na tę zmianę uwzględniając ofertę produktową, formy sprzedaży, metody komunikacji.

 

The State of Organizations 2023: Ten shifts transforming organizations

Patrick Guggenberger, Dana Maor, Michael Park, Patrick Simon

McKinsey & Company

 

Niestabilność ekonomiczna, rozchwianie gospodarcze związane z COVID19, niepewność geopolityczną, ale także zmiany organizacyjnych determinują funkcjonowanie współczesnych firm, rynków, gospodarek.

Ta niestabilność generuje pytania o zdolności przystosowawcze organizacji, odporność na wyzwania rynku, budowanie szans rozwojowych. Przeprowadzone przez McKinsey badania wśród ponad 2500 liderów światowego podejmują próbę identyfikacji kluczowych zmian w organizacjach, które stają się rzeczywistością i winny być zaadresowane. Obejmują one:

  • Zwiększenie szybkości, wzmocnienie
  • Autentyczna praca hybrydowa
  • AI jako szansa na wyższą jakość pracy i przewagę konkurencyjną
  • Nowe zasady pozyskiwania i utrzymywania klientów i pracowników
  • Zamykanie się okien możliwości biznesowych i nacisk na budowanie tzw. przewagi opartej na zasobach organizacyjnych
  • Walka o talenty i przypisanie im kluczowych ról w organizacji
  • Świadome i inspirujące przywództwo
  • Różnorodność i inkluzywność jako wartości organizacji
  • Wzmocnienie siły mentalnej
  • Nacisk na efektywność

 

Top 8 Vital SEO Ranking Factors | SEO Isn’t Wizardry!

Joseph Jones

Disruptive Advertising

 

Znajomość i sprawne zarzadzanie SEO to już nie możliwość to przymus. Walka o miejsce w wyszukiwarkach google nie jest bez znaczenia. Jak podaje „Poll teh People” 95% kliknięć w linki google to linki znajdujące się na pierwszej stronie.  Oznacza to, że strona druga, choć w wielu sytuacjach wartościowa, nie ma większego biznesowego znaczenia.

Stąd też warto znać podstawowe zasady decydujące współcześnie o wynikach naszych prac SEO:

  • SEO winno skupiać się na użytkownikach i ich behawiorystyce – mimo, że to dość oczywista rekomendacja często w praktyce zapominana.Dlatego warto pamiętać, że googl ceni tzw. akronim EEAT (experience, expertise, authoritativeness, trustworthiness.)
  • Czas ładowania strony – każda strona, która ładuje się dłużej niż 3 sekundy będzie traciła swoją pozycję.
  • Doświadczenie użytkownika (UX) – warto dbać o jakość, intuicyjność i przyjemność poruszania się po stronie. Dobrym miejscem do sprawdzenia, jak strona mierzy się ze standardami Google, jest Chrome User Experience Report (CrUX). Można tam uzyskać cenny wgląd w to, co wpływa na SEO na konkretnej stronie. Innym źródłem jest podzbiór raportu CrUX zwany Core Web Vitals (CWV) – metryki CWV dotyczą między innymi szybkości strony, stabilności wizualnej i interaktywności.
  • Certyfikat SSL – google daje pierwszeństwo stronom, które zapewniają najbezpieczniejsze wrażenia podczas przeglądania. Certyfikat SSL to cyfrowy certyfikat, który uwierzytelnia tożsamość strony internetowej i szyfruje dane przesyłane między stroną a przeglądarką użytkownika. Posiadanie certyfikatu SSL zainstalowanego na stronie internetowej może znacząco wpłynąć na ranking SEO, ponieważ pokazuje wyszukiwarkom, że strona jest bezpieczna i godna zaufania. To nie tylko poprawia komfort użytkowania, ale także zwiększa widoczność i wiarygodność Twojej strony. Dlatego posiadanie certyfikatu SSL powinno być priorytetem dla każdego, kto prowadzi stronę www, w szczególności stronę ecommerce.
  • Wersja mobilna przyjazna SEO – wzrost dostępu do Interentu przez urządzenia mobilna sprawia, że google preferuje te strony, które mają nie tylko sprawne strony w wersji mobilnej, ale także przyjazne SEO.
  • Optymilizacja samej strony – dotyczy to choćby kodowania w specjalnych miejscach, które wysyła sygnały do Google i pozwala mu wiedzieć, co znajdzie na konkretnych stronach.
  • Sitemap XML – mapa strony to plan witryny, który przedstawia jej strukturę i zapewnia wyszukiwarkom jasne zrozumienie zawartości witryny. Pomaga ona robotom wyszukiwarek poruszać się po witrynie i indeksować ją bardziej efektywnie. Użytecznym narzędziem może tutaj być Google Search Console (GSC).

 

 

Posłuchaj questus podcast

 Wpadnij na nasz kanał Youtube

Newsletter

Chcesz być informowany
o nowościach?
Dołącz do naszego
 newslettera.

 

Autor: Robert Kozielski
Nie chcę i nie umiem pracować bez zaangażowania. Mówią, że jestem od pracy uzależniony… i pewnie mają rację. Na początku questus – którego jestem założycielem – miał być przede wszystkim Akredytowanym Centrum Szkoleniowo-Egzaminacyjnym The Chartered Institute of Marketing. Z czasem stał się także społecznością marketerów i miejscem narodzin wielu innowacyjnych projektów.Jestem doktorem habilitowanym nauk ekonomicznych, profesorem Uniwersytetu Łódzkiego, posiadam tytuł Chartered Marketer, byłem stypendystą Fundacji Fulbrighta, członkiem Marketing Science Institute. Na koncie mam również kilka książek, w tym uznaną za najlepszą książkę ekonomiczną roku 2013 Biznes nowych możliwości. Czterolistna koniczyna – nowy paradygmat biznesu, czy Wskaźniki marketingowe. Obie publikacje zostały wydane także w języku angielskim w Londynie.
Ostatnie wpisy