Marek Staniszewski: biznes i marketing powinny przygotować się do podboju kosmosu

Po napisaniu dla nas artykułu o hamburgerach, domokrążcach i nieludzkich korporacjach, Marek Staniszewski zgodził się również odpowiedzieć na kilka pytań, które zadajemy na questus BLOG zaprzyjaźnionym CIMkom. Szef agencji strategicznej Heuristica wyjaśnia m. in. dlaczego filozofia jest niewyczerpalnym źródłem inspiracji dla marketera, jak dyscyplina oddziałuje na kreatywność, a także, gdzie szukać nowych przestrzeni dla biznesu i czemu właśnie w kosmosie. 

 

Marek Staniszewski - największa inspiracja książkowa

 

„Odyseja” – ponadczasowa, najwyższych lotów sztuka storytellingu. Lepsze niż wszelkie teoretyczne dywagacje na temat.

„Antykruche” – za wolność myślenia i horyzonty naukowe autora.

„Objaśnianie marzeń sennych” – ponieważ to wciąż najlepsza moim zdaniem literacka teoria nieświadomych motywów naszych zachowań.

„Wyznania człowieka reklamy” – nikt moim zdaniem nie napisał dotychczas niczego lepszego ani mądrzejszego na temat reklamy, marketingu i sprzedaży.

„Kultura, cywilizacja, barbarzyństwo” – świeża perspektywa na obecną kulturę i procesy społeczne.

 

Marek Staniszewski - największa inspiracja książkowa Marka Staniszewskiego?

 

Filozofia – a szczególnie system Symotiuka jest dla mnie niewyczerpalnym źródłem inspiracji. Włączenie takich myśli w rozważania na temat strategii, biznesu czy marketingu pozwala tworzyć zupełnie nową perspektywę.

 

Marek Staniszewski o technologiach - biologia

Negatywny wpływ na moje życie zawodowe może wywrzeć nie tyle technologia, co biologia – proces starzenia się i śmierć osobnicza. Nie widzę na razie żadnej technologii, która zastępowałaby ludzką wyobraźnię, intuicję i kreatywność (nie jest nią na pewno AI). A jeśli by się taka pojawiała, to nie tyle byłaby dla mnie źródłem niepokoju, co ciekawości i chęci bliższego poznania.

Marek Staniszewski o nauce - spontaniczna improwizacja

 

W ostatnim czasie odkryłem, że posiadanie prywatnych rytuałów (nawet banalnych) i dyscyplina ich powtarzania wpływa zaskakująco pozytywnie na moją kreatywność. Wiem wtedy, że nawet jeśli nie mam nowego pomysłu, to w określonym momencie po prostu muszę go mieć – bo właśnie jest na to czas.

Opracowałem też własną metodę przekazywania i utrwalania wiedzy, która wykorzystuje taki element.

Obecnie staram się praktykować sztukę improwizacji. Jest to niezwykle wymagające działanie, ale daje ogromną satysfakcję i pozwala mi się rozwijać.

 

Marek Staniszewski o ciekawostkach branżowych

 

Wiem, że brzmi to strasznie arogancko, ale żadne informacje branżowe nie są mnie w stanie zaskoczyć tak, aby zmienić moje myślenie o trendach (które dosyć uważnie śledzę). Nowe informacje najczęściej potwierdzają długoterminowe trendy – a tylko te są warte większej uwagi.

 

Marek Staniszewski o innowacjach - space economy a świat biznesu

 

Moim zdaniem w najbliższych latach coraz ważniejsze będzie zainteresowanie biznesu i marketingu branżą kosmicznych technologii, podróży międzyplanetarnych i sposobów zasiedlania obcych planet. Biznes i marketing już dziś powinny się przygotować do swojej nowej roli w Nowych Światach.

 

 

Marek Staniszewski - Questus Społeczność

Blog Marka Staniszewskiego znajduje się pod adresem:
https://www.heuristica.pl/blog

Posłuchaj questus podcast

 Wpadnij na nasz kanał Youtube

Newsletter

Chcesz być informowany
o nowościach?
Dołącz do naszego
 newslettera.

 

Autor: dr Michał Moneta

praktyk i badacz Web3 oraz AI, obecnie zarządzający Onchain AG – szwajcarską firmą wspierającą przedsiębiorstwa w badaniu i wdrażaniu realnych zastosowań blockchaina. Wcześniej związany z takimi firmami jak Lightcurve, Ramp.Network, Cryptiony, questus czy Lisk, gdzie pełnił funkcje Head of Division, Product Marketing Lead oraz Content Lead. Poza działalnością zawodową angażuje się także w działalność akademicką – jako doktor prowadzi zajęcia z zakresu blockchaina, transformacji cyfrowej oraz marketingu (ze szczególnym uwzględnieniem zastosowań AI) na Uniwersytecie Łódzkim oraz Uniwersytecie SWPS.
Ostatnie wpisy
Strategia marketingowa w 2025: AI czy metodyka CIM?

Strategia marketingowa w 2025: AI czy metodyka CIM?

Strategia marketingowa w 2025: AI czy metodyka CIM? Sprawdź, jak połączyć dwa światy dzięki najnowszemu e-bookowi! W świecie marketingu – szybkim, zmiennym, pełnym nowych trendów i ryzyk – coraz częściej pada pytanie: „Czy sztuczna inteligencja zastąpi stratega?”....

czytaj dalej