Marek Staniszewski: biznes i marketing powinny przygotować się do podboju kosmosu

Po napisaniu dla nas artykułu o hamburgerach, domokrążcach i nieludzkich korporacjach, Marek Staniszewski zgodził się również odpowiedzieć na kilka pytań, które zadajemy na questus BLOG zaprzyjaźnionym CIMkom. Szef agencji strategicznej Heuristica wyjaśnia m. in. dlaczego filozofia jest niewyczerpalnym źródłem inspiracji dla marketera, jak dyscyplina oddziałuje na kreatywność, a także, gdzie szukać nowych przestrzeni dla biznesu i czemu właśnie w kosmosie. 

 

Marek Staniszewski - największa inspiracja książkowa

 

„Odyseja” – ponadczasowa, najwyższych lotów sztuka storytellingu. Lepsze niż wszelkie teoretyczne dywagacje na temat.

„Antykruche” – za wolność myślenia i horyzonty naukowe autora.

„Objaśnianie marzeń sennych” – ponieważ to wciąż najlepsza moim zdaniem literacka teoria nieświadomych motywów naszych zachowań.

„Wyznania człowieka reklamy” – nikt moim zdaniem nie napisał dotychczas niczego lepszego ani mądrzejszego na temat reklamy, marketingu i sprzedaży.

„Kultura, cywilizacja, barbarzyństwo” – świeża perspektywa na obecną kulturę i procesy społeczne.

 

Marek Staniszewski - największa inspiracja książkowa Marka Staniszewskiego?

 

Filozofia – a szczególnie system Symotiuka jest dla mnie niewyczerpalnym źródłem inspiracji. Włączenie takich myśli w rozważania na temat strategii, biznesu czy marketingu pozwala tworzyć zupełnie nową perspektywę.

 

Marek Staniszewski o technologiach - biologia

Negatywny wpływ na moje życie zawodowe może wywrzeć nie tyle technologia, co biologia – proces starzenia się i śmierć osobnicza. Nie widzę na razie żadnej technologii, która zastępowałaby ludzką wyobraźnię, intuicję i kreatywność (nie jest nią na pewno AI). A jeśli by się taka pojawiała, to nie tyle byłaby dla mnie źródłem niepokoju, co ciekawości i chęci bliższego poznania.

Marek Staniszewski o nauce - spontaniczna improwizacja

 

W ostatnim czasie odkryłem, że posiadanie prywatnych rytuałów (nawet banalnych) i dyscyplina ich powtarzania wpływa zaskakująco pozytywnie na moją kreatywność. Wiem wtedy, że nawet jeśli nie mam nowego pomysłu, to w określonym momencie po prostu muszę go mieć – bo właśnie jest na to czas.

Opracowałem też własną metodę przekazywania i utrwalania wiedzy, która wykorzystuje taki element.

Obecnie staram się praktykować sztukę improwizacji. Jest to niezwykle wymagające działanie, ale daje ogromną satysfakcję i pozwala mi się rozwijać.

 

Marek Staniszewski o ciekawostkach branżowych

 

Wiem, że brzmi to strasznie arogancko, ale żadne informacje branżowe nie są mnie w stanie zaskoczyć tak, aby zmienić moje myślenie o trendach (które dosyć uważnie śledzę). Nowe informacje najczęściej potwierdzają długoterminowe trendy – a tylko te są warte większej uwagi.

 

Marek Staniszewski o innowacjach - space economy a świat biznesu

 

Moim zdaniem w najbliższych latach coraz ważniejsze będzie zainteresowanie biznesu i marketingu branżą kosmicznych technologii, podróży międzyplanetarnych i sposobów zasiedlania obcych planet. Biznes i marketing już dziś powinny się przygotować do swojej nowej roli w Nowych Światach.

 

 

Marek Staniszewski - Questus Społeczność

Blog Marka Staniszewskiego znajduje się pod adresem:
https://www.heuristica.pl/blog

Posłuchaj questus podcast

 Wpadnij na nasz kanał Youtube

Newsletter

Chcesz być informowany
o nowościach?
Dołącz do naszego
 newslettera.

 

Autor: Michał Moneta

Absolwent programu Diploma in Professional Marketing, Uniwersytetu Łódzkiego i Akademii Leona Koźmińskiego oraz kursów m. in. w IE Business School, University of California oraz University of Geneva. Jestem również certyfikowanym marketerem DIMAQ, a także absolwentem szkoleń narzędziowych Google – Ads oraz Analytics. Specjalizuję się w digital marketingu, w szczególności w obszarze content managementu, analityki i social mediów. Mam wielkie szczęście, że questus daje mi możliwość rozwoju właśnie w wyżej wymienionych obszarach. W ramach firmy zajmuję się więc budową strategii i zarządzaniem contentem, prowadzeniem mediów społecznościowych (Facebook, LinkedIn), redagowaniem questus BLOG, a także pracą dla klientów - w obrębie audytowania i przygotowywania strategii content managementu, a także realizowania działań operacyjnych. Choć praca, którą wykonuję jest jednocześnie moim hobby, staram się łączyć ją również z innymi zainteresowaniami – „szyję na basie”, uprawiam sporty i czytam rozmaite książki. Pewnie daleko mi do stereotypowego milenialsa, ale dzięki czerpaniu przyjemności tak, z pracy, jak i innych aktywności, hasło work-life balance jest mi niezwykle bliskie. Więcej o mnie znajdziecie na: http://michalmoneta.com/ ?
Ostatnie wpisy
David Aaker – Architekt Nowoczesnego Brandingu

David Aaker – Architekt Nowoczesnego Brandingu

W świecie marketingu, w którym konkurencja staje się coraz bardziej zacięta, a marki walczą o uwagę konsumentów, jednym z kluczowych narzędzi, które pomagają firmom wyróżnić się na tle innych, jest zrozumienie i budowanie silnej tożsamości marki. Jednym z najbardziej...

czytaj dalej