Lojalność, strategia contentowa i mądre podnoszenie cen [Przegląd blogosfery marketingowej #19]

Dziś upragniona niedziela, a zatem czas na kolejny przegląd treści z marketingowych i biznesowych blogów z całego świata. W tym tygodniu wyselekcjonowaliśmy dla Was artykuły m.in. ze sprawnego.marketingu, bloga Chrisa Brogana czy portalu Branding Strategy Insider. Inspirującej lektury!

 

Understanding and measuring your Customer Effort Score (CES)

Fio Dossetto,
hotjar blog

Customer Effort Score (CES)

Customer Effort Score (CES) pozwala zmierzyć, ile wysiłku musi podjąć klient szukając informacji, na przykład na temat danego produktu. Do oceny wykorzystuje się pięciostopniową skalę ułatwiającą chociażby zorientowanie się w łatwości korzystania z naszej witryny. W artykule Hotjar zebrano wszystkie najważniejsze informacje na temat CES wraz z sugestiami, jak najlepiej wykorzystać jego potencjał.

 

Smart Strategies for Raising Prices

Kaye Putnam,
KayePutnam.com

Smart Strategies for Raising Prices

Wielu młodych przedsiębiorców, startując z własnym biznesem, proponuje zbyt niskie ceny za swoje produkty/usługi. Często nie biorą oni pod uwagę licznych wydatków, które ich czekają, takich jak podatki, materiały i oprogramowanie itd. Większość z nich w pewnym momencie jest więc zmuszona drastycznie podnieść ceny, aby biznes był opłacalny. Nie ma w tym nic złego!

Jednak, jak przekonuje Kaye Putnam, w procesie zmiany strategii cenowej ważne jest zwrócenie uwagi na kilka niezbędnych aspektów, takich jak odpowiednie pozycjonowanie, ocena dotychczasowych klientów, a także ich reorganizacja.

 

Atrybucja zasięgu – badanie wpływu marketingu offline na sprzedaż online

Jacek Tkaczuk,
Bluerank

Atrybucja zasięgu – wpływ marketingu offline na sprzedaż online

Jak zmierzyć wpływ działań reklamowych w Internecie na zakupy klientów w lokalnych sklepach? Jak sprawdzić, czy kampania reklamowa ma przełożenie na ruch na stronie? Która reklama i który kanał komunikacji offline jest najbardziej skuteczny?

Bluerank postanowił przeanalizować ten problem z innej strony, odpowiadając na pytanie, w jaki sposób aktywności zasięgowe, które nie przenoszą użytkowników bezpośrednio na stronę internetową, wpływają na ruch w sklepie. W rezultacie powstał algorytm, który nazwali „atrybucją zasięgu”.

 

How to Create a Content Marketing Strategy in 7 Easy Steps

Anna Hrach, Jenny Magic & Jay Baer,
Convince & Convert

Content marketing - tworzenie strategii kontentowej

61% marketerów przyznaje, że nie posiada przygotowanej strategii contentowej, natomiast ci, którzy zadali sobie trud jej opracowania, oceniają swoją pracę jako bardziej efektywną. Jak więc stworzyć dobrą strategię? Co wziąć pod uwagę?

Autorzy artykułu przedstawiają siedem niezbędnych kroków:

  • dokumentację celów, które powinny być spójne z ogólną strategią
  • zidentyfikowanie tego jednego czynnika stanowiącego duszę content marketingu (na przykład chęć motywowania odbiorców)
  • konieczność stosowania mierników i pomiarów
  • określenie pięciu głównych grup odbiorców
  • badanie potrzeb odbiorców z uwzględnieniem metodologii 5x5x5
  • zwiększenie efektywności, np. poprzez recykling, automatyzację, user-generated content
  • przygotowanie kalendarza contentu.

 

Who Put Chocolate in my Peanut Butter?

Chris Brogan,
ChrisBrogan.com

Who Put Chocolate in my Peanut Butter?

Chris Brogan, wychodząc od koncepcji Jamesa Altuchera „idea sex”, przekonuje, jak ważne jest próbowanie i łączenie sił. Z połączenia bowiem dwóch składowych możemy uzyskać całkiem nową, innowacyjną całość. Tyczy się to zarówno łączenia pomysłów w myśl marketingu lateralnego, jak i łączenia umysłów w ramach kolaboracji czy burzy mózgów.

Autor przywołuje kilka interesujących przykładów dowodzących, że odpowiedni (często z początku wyśmiewany) „miks” może nieść ze sobą olbrzymi sukces. Kluczem jest tutaj ciągłe próbowanie i nieobawianie się porażki.

 

 

Google Analytics dla blogów i serwisów contentowych

Martyna Zastrożna,
sprawny.marketing

Google Analytics dla blogów i serwisów contentowych

Google Analytics może być nie tylko smutną koniecznością marketera, ale także narzędziem faktycznie przydatnym na co dzień. Ma on bowiem stanowczo więcej opcji niż samo przeglądanie ogólnych statystyk ruchu. Warto więc zapoznać się z praktycznymi poradami spisanymi na łamach sprawnego.marketingu przez Martynę Zastrożną.

 

Why Brand Stories Succeed Or Fail

Jeff Rosenblum,
Branding Strategy Insider

Why Brand Stories Succeed Or Fail

Nie od dziś wiadomo, że storytelling jest znacznie efektywniejszą metodą komunikacji niż prezentacje czy suche dane. Dobra historia aktywuje bowiem w naszym mózgu odpowiednie obszary, dzięki czemu zdecydowanie bardziej zapada w pamięć, angażuje i sprawia, że chcemy sięgnąć po dalsze informacje.

Jeff Rosenblum w artykule na łamach Branding Strategy Insider wyjaśnia, jak działa nasz mózg w zderzeniu z dobrą historią i dlaczego inne metody nie mogą równać się z potęgą storytellingu.

 

Loyalty beyond points. Patagonia finds a better way to engage its consumers in what they really care about

Peter Fisk,
The Genius Works

Budowanie relacji poprzez oferowanie spersonalizowanych rekomendacji

Konsumenci szukają wzajemności, co oznacza, że marki powinny traktować nas przede wszystkim lojalnie. Aby zbudować tę lojalność, firmy muszą być w stanie wspierać bezpośrednie połączenia z klientami przed, w trakcie i po każdym zakupie. Przyciągają nas bowiem marki, które podzielają nasze wartości.

Niewiele jest firm, które tak słyną z zaangażowania w wartości, jak Patagonia. Z kolei „Sephora Beauty Insider” może wydawać się typowym programem lojalnościowym, jednak polega na budowaniu relacji poprzez oferowanie spersonalizowanych rekomendacji, ekskluzywnych usług i zaufanych porad. Równie znana historia Dollar Shave Club to właśnie kultywowanie lojalności. Firma zbudowała bazę ponad trzech milionów powtórnych klientów w ciągu pięciu lat.

 

Hybrydyzacja konsumpcji – czy jest się czego bać?

Maciej Olipra,
Marketing przy Kawie

Hybrydyzacja konsumpcji – czy jest się czego bać?

Konsumpcjonizm hybrydowy wskazuje na zmiany w zachowaniach zakupowych konsumentów oraz na fakt, że w związku z owymi zmianami, coraz trudniejsza staje się segmentacja. Jednak, jak przekonuje Maciej Olipra, hybrydyzacja zakupów nie jest zjawiskiem nowym, ani rewolucyjnym, a sama segmentacja została sztucznie stworzona. Na dowód swojej tezy autor przytacza kilka przykładów zachowań zakupowych, które, wydawać by się mogło, nie przystają do standardowych wyznaczników segmentacji.

 

Four SaaS Marketing Techniques (That You Might Have Overlooked)

Jeremy Ellens,
Unbounce

Four SaaS Marketing Techniques

SaaS, czyli oprogramowanie jako usługa, to jeden z bardziej popularnych modeli wykorzystujących przechowywanie danych w chmurze. Jest to zagadnienie, którym warto się zainteresować ze względu na to, że rozwija się ono w zaskakująco szybkim tempie. Szacuje się nawet, że w tym roku wartość takich działań osiągnie prawie 125 miliardów. Co warto wiedzieć o SaaS i jakie techniki można w związku z nim stosować? O tym właśnie pisze Jeremy Ellens.

Posłuchaj questus podcast

 Wpadnij na nasz kanał Youtube

Newsletter

Chcesz być informowany
o nowościach?
Dołącz do naszego
 newslettera.

 

Autor: Redakcja

Pasjonaci marketingu i biznesu, którzy dokładają wszelkich starań, aby dostarczać wiedzę w jak najbardziej przystępnej i czasooszczędnej formie. W skład zespołu pracującego nad artykułami wchodzą m. in. dr hab. Robert Kozielski i Donata Wilczewska.
Ostatnie wpisy
David Aaker – Architekt Nowoczesnego Brandingu

David Aaker – Architekt Nowoczesnego Brandingu

W świecie marketingu, w którym konkurencja staje się coraz bardziej zacięta, a marki walczą o uwagę konsumentów, jednym z kluczowych narzędzi, które pomagają firmom wyróżnić się na tle innych, jest zrozumienie i budowanie silnej tożsamości marki. Jednym z najbardziej...

czytaj dalej