Hollywood content, agile i reklamy na Instagramie [przegląd blogosfery marketingowej #34] - questus

Hollywood content, agile i reklamy na Instagramie [przegląd blogosfery marketingowej #34]

Hollywood content, agile i reklamy na Instagramie

Przed nami kolejny przegląd najciekawszych treści z marketingowych i biznesowych blogów i serwisów. Tym razem wybraliśmy dla Was artykuły m.in. z Marketo, bloga Kaye Putnam czy Freshmaila. A zatem, jak zawsze, inspirującej lektury!

 

 

3 Steps to Develop Your Unique & Compelling Brand Voice

Kaye Putnam,
KayePutnam.com

 

3 Steps to Develop Your Unique, Compelling Brand Voice

 

Kaye Putnam przekonuje, że jeśli chcemy kultywować głos marki, to w pierwszej kolejności należy wziąć pod uwagę dwie porady: marka musi być zapamiętywalna oraz możliwa do utożsamiania się z nią. Autorka zaleca pielęgnowanie tych dwóch cech w ramach systemu działania opartego na trzech krokach:

  1. Zdefiniuj osobowości marki – podobnie jak w przypadku osób, również marka posiadająca unikatową osobowość będzie zwracać uwagę i przyciągać. Pomocny będzie tu koncept archetypów marki, stworzenie opowieści marki oraz wplecenie ludzkich elementów
  2. Znajdź, wyselekcjonuj i ustal standardy głosu swojej marki – tutaj z kolei pomocne będzie stworzenie przewodnika dla zespołu, marka powinna również starać się zawłaszczyć pewne charakterystyczne dla niej słowa
  3. Pozostań w akcji – ostatnia rada powinna przybrać postać iteracyjnego procesu.

 

Healthcare Recoded … digital platforms and devices, big data and AI, new business models and experiences

Peter Fisk,
The Genius Works

 

Jak wpłynie rozwój technologii na przyszłość służby zdrowia?

 

Jak wskazuje Peter Fisk, medycyna będzie wykorzystywać zaawansowaną diagnostykę po to, by ludzie mogli w pewnym stopniu sami sprawdzać stan swojego zdrowia oraz podejmować konkretne działania w celu zmniejszenia ryzyka chorób. Dopiero kiedy pojawi się faktyczny problem, pacjenci staną się częścią procesu medycznego opartego na pomocy lekarzy i farmaceutów. Jak wpłynie to na przyszłość służby zdrowia? Przeczytacie w artykule Petera Fiska.

 

Your 2020 Guide to Instagram Ads

Jodie Manners,
NapoleonCat

 

Reklama w Instagramie

 

80% użytkowników Instagrama śledzi działalność marek na platformie. Ze wszystkich użytkowników sieci społecznościowych są oni najbardziej przygotowani do zakupu. Co więcej, około trzy czwarte z nich kupiło produkt, który zobaczyli w swoim feedzie.

To wyjaśnia, dlaczego 25 milionów firm założyło już profil na Instagramie, a kolejne 2 miliony aktywnie reklamują się co miesiąc na platformie. O rodzajach reklam na Instagramie i ich zaletach przeczytacie na blogu NapoleonCat.

 

Jak łatwo wizualizować dane dzięki Google Data Studio?

Karolina Kawulka,
Freshmail

 

Jak łatwo wizualizować dane dzięki Google Data Studio?

 

Google Data Studio to narzędzie, dzięki któremu możemy sprawić, że nasze raporty staną się szybsze w tworzeniu oraz łatwiejsze w analizie i przekazywaniu danych. Sprawdzi się ono w codziennej pracy w obszarach SEO, SEM, eCommerce czy samego Facebooka.

Google Data Studio posiada ponadto przyjazny interfejs, który pozwala tworzyć przejrzyste raporty, wykorzystując przeróżne wykresy oraz metryki. Jakie są jeszcze inne zalety tego narzędzia? Przeczytacie w artykule Karoliny Kawulki.

 

How to find bugs and issues after changing your website

Fio Dossetto,
Hotjar

 

Jak skutecznie wyeliminować pojawiające się problemy po zmianie strony?

 

Każda zmiana na stronie internetowej niesie za sobą ryzyko pewnych niedociągnięć i błędów, które utrudniają odbiorcom skuteczne korzystanie z witryny. Może to wiązać się nie tylko z irytacją i stratą czasu, ale może także wpłynąć realnie na utratę pieniędzy.

Warto zastanowić się, czy nasza witryna jest faktycznie dopracowana i odpowiednio zoptymalizowana. Hotjar opisuje sposób na trzyetapową weryfikację oraz pokazuje, jak skutecznie wyeliminować pojawiające się problemy.

 

4 Social Media “Rules” You Should Start Breaking Today

David Gutierrez,
JeffBullas.com

 

4 Social Media “Rules” You Should Start Breaking Today

 

Media społecznościowe, jak i całe środowisko digitalowe, ulegają ciągłym, dynamicznym zmianom. Na początku ich popularności istniało kilka zasad (a nawet taboo) dotyczących komunikacji z konsumentami, które obecnie już niekoniecznie mają rację bytu. David Gutierrez przedstawia na łamach bloga Jeffa Bullasa cztery zasady, które warto łamać:

  1. Nie angażuj się w komunikację z konkurencją – przykładem łamania zasady będzie np. nieustanne prowokowanie konkurencji przez Wendy’s
  2. Miej spójny głos – mimo że spójność w komunikacji powszechnie uważa się za sprawę co najmniej ważną, to jednak może ona zarazem utrudniać rozwój marki. Zamiast tego autor rekomenduje większą elastyczność i gotowość do eksperymentowania w trzech obszarach: co mówimy, jak mówimy oraz jakich aspektów wizualnych używamy
  3. Generuj krótkie treści – mimo że 55% odbiorców porzuca stronę internetową po 15 sekundach, warto zamieszczać dłuższe treści w postaci choćby ebooków, jeśli oczywiście ma to sens
  4. Powinieneś postować cały czas – częstotliwość publikacji powinna wynikać ze strategii digitalowej, a nie z ogólnie przyjętych norm.

 

Agile Workflow | How It Helps Marketers Deliver Personalized Experiences

Sarah Fruy,
Marketo blog

4 przydatne porady, które pomogą w skutecznym tworzeniu personalizowanych przekazów marketingowych

 

Personalizacja przekazu marketingowego staje się nieodłącznym elementem działań wielu marek. Jest to sposób na zbliżenie się do odbiorcy poprzez zaoferowanie mu treści, które faktycznie go zaciekawią.

Na łamach bloga Marketo przeczytacie o 4 przydatnych poradach, które pomogą w skutecznym tworzeniu personalizowanych przekazów. Sarah Fruy, autorka tekstu, wspomina także o Spotify w kontekście dobrych komunikatów dopasowanych do odbiorców.

 

Why the “Hollywood Model” Is the Future of Content Creation

Shane Snow,
Contently

Why the “Hollywood Model” Is the Future of Content Creation

 

Shane Snow prezentuje swoje przekonanie na temat przyszłości zarządzania projektami marketingowymi, przedstawiając model Hollywoodzki. Zdaniem autora osoby kreatywne powinny objąć rolę reżysera, który nie będzie realizował wszystkiego sam, a raczej będzie stawiał na odpowiednią 'obsadę filmową’.

Owa obsada oznacza zaś połączenie zaufanych pracowników, z którymi 'reżyser’ współpracował przy swoich wcześniejszych projektach, jak i ’obsadzanie nowych twarzy’ dopasowanych do charakterystyki przedsięwzięcia. Taki zespół będzie wprowadzał najbardziej efektywne i innowacyjne rozwiązania, natomiast lider prawdopodobnie odniesie sukces niczym Steven Spielberg.

 

 

Posłuchaj questus podcast

 Wpadnij na nasz kanał Youtube

Newsletter

Chcesz być informowany
o nowościach?
Dołącz do naszego
 newslettera.

 

Autor: Redakcja
Pasjonaci marketingu i biznesu, którzy dokładają wszelkich starań, aby dostarczać wiedzę w jak najbardziej przystępnej i czasooszczędnej formie. W skład zespołu pracującego nad artykułami wchodzą m. in. dr hab. Robert Kozielski i Donata Wilczewska.
Ostatnie wpisy