Empatia, kapitalizm i alternatywy dla Facebooka i Google [przegląd blogosfery marketingowej #32] - questus

Empatia, kapitalizm i alternatywy dla Facebooka i Google [przegląd blogosfery marketingowej #32]

Empatia, kapitalizm i alternatywy dla Facebooka i Google

 Przed nami kolejny, już 32. przegląd treści z marketingowych i biznesowych blogów oraz serwisów. W tym tygodniu wyselekcjonowaliśmy dla Was materiały m.in. z Contently, Search Engine Journal czy bloga Artura Jabłońskiego. Inspirującej lektury!

 

Grabbing Attention Is Good. But Holding Attention Is Better

Jay Acunzo,
Contently

 

Marketing szeptany - zwrócenie i utrzymanie uwagi

 

Tradycyjny marketing skupiał się głównie na przyciąganiu uwagi, podczas gdy ten współczesny powinien w większej mierze koncentrować się na utrzymaniu uwagi. Mimo, iż nie jest to stwierdzenie nader odkrywcze, wielu marketerów wciąż o tym zapomina. Goniąc za zwiększeniem świadomości marki pomijamy nieco znaczenie utrzymania zaangażowania.

A to właśnie ono w dużej mierze przyczynia się do sprzedaży. Za nią z kolei idzie marketing szeptany, który pozwala obniżyć koszt pozyskania nowych klientów. Priorytetem marketingu powinno zatem być dążenie do tego, aby konsument wciąż pozostawał w kontakcie z marką.

 

What online marketers can learn from creating empathy in the sales process

Mars Dorian,
Businesses Grow

 

Empatia w marketingu

 

Empatia to obecnie niezwykle ceniona umiejętność w biznesie, zwłaszcza z punktu widzenia tworzenia ponadprzeciętnego customer experience. Mars Dorian przedstawia zatem trzy zasady, które ową empatię w biznesie wspomagają:

  • technika dwuszufladowej mentalności, która pozwala ustalić, co z danej współpracy będzie miał klient, a co firma. Technika ta przydaje się zwłaszcza przy ofertowaniu i negocjacjach;
  • stawianie na prawdziwą troskę o klienta, a więc poświęcenie mu czasu i zadbanie o należytą dozę pomocy i cierpliwości, ponieważ klienci doznają najbardziej pozytywnych doświadczeń w kontakcie z najbardziej „ludzką” firmą;
  • wspieranie opowieści klienta – nawet, jeśli nie pokrywa się ona z prawdziwym zamiarem firmy. Taka empatia pozwala zbudować relację, a w konsekwencji – doprowadzić do sprzedaży.

 

Deloitte: The Future of B2B Sales is “Experience Selling”

Bob Thompson,
Customer Think

 

Marketing w biznesie b2b

 

Bob Thompson analizuje raport Deloitte dotyczący doświadczeń klienta B2B. Wynika z niego, iż większość firm sprzedających produkty czy usługi klientom biznesowym wciąż nie jest gotowa do konkurowania na poziomie customer experience.

Zdaniem autora wynika to w dużej mierze z kultury, chęci działania „po staremu” i ignorowania zmian w środowisku biznesowym. Skutkuje to niskim poziomem innowacyjności i dysruptywności, skupianiem się na „starych” problemach czy modelach biznesowych. Remedium w tej sytuacji jest oczywiście tworzenie konkurencyjnych produktów „owiniętych” we właściwie CX. Pomocny może okazać się framework proponowany przez Deloitte.

 

Why we need the “Davos Manifesto” for a better kind of capitalism … The Universal Purpose of a Company in the Fourth Industrial Revolution

Peter Fisk,
The Genius Works

 

Manifest Davosa w czwartej rewolucji cyfrowej

 

Jakiego rodzaju kapitalizmu chcemy? To podstawowe pytanie, jeśli chcemy utrzymać nasz system gospodarczy dla przyszłych pokoleń. Światowe Forum Ekonomiczne ogłasza więc nowy „Manifest Davosa”, w którym mamy do wyboru trzy opcje.

  • Pierwszą z nich jest „kapitalizm akcjonariuszy”, przyjęty przez większość zachodnich korporacji, który utrzymuje, że głównym celem korporacji powinna być maksymalizacja zysków.
  • Drugi model to „kapitalizm państwowy”, który powierza rządowi wyznaczanie kierunku gospodarki i zyskał na znaczeniu na wielu rynkach wschodzących, zwłaszcza w Chinach.
  • Ostatni i rekomendowany model to „kapitalizm interesariuszy”, który pozycjonuje prywatne korporacje jako powierników społeczeństwa i jest, zdaniem Petera Fiska, zdecydowanie najlepszą odpowiedzią na dzisiejsze wyzwania społeczne i środowiskowe.

 

Reklama na Facebooku – 26 przykładów ciekawych kreacji

Artur Jabłoński,
arturjablonski.com

 

Reklama na Facebooku – 26 przykładów ciekawych kreacji

 

W obecnych czasach, w których jako odbiorcy jesteśmy zmęczeni nadmiarem wizualnych obrazów, ważne jest, by reklamy były kreatywne wizualnie interesujące i oryginalne. Prowadzenie działań promocyjnych jest zatem nie lada wyzwaniem.

To kwestia uporu, poczucia estetyki i czasu. Artur Jabłoński pokazuje więc 26 przykładów ciekawych kreacji na Facebooka, które mogą posłużyć za inspirację do naszych projektów.

 

Tworzenie tekstów internetowych – trzy główne obawy

Anna Miotk,
annamiotk.pl

 

Tworzenie tekstów internetowych – trzy główne obawy

 

Pisanie tekstów internetowych wygląda inaczej niż uczono nas w szkole czy na studiach. Teksty są przede wszystkim prostsze w odbiorze, tak by czytelnik nas polubił również za wygodę, nie tylko za merytorykę. Często zatem powstają wątpliwości, czy nie jest to za płytka forma pisania, po co w ogóle bawić się „w całe to SEO” i dlaczego powinniśmy dbać o określony wygląd strony z tekstami.

 

Google Updates Mobile-First Indexing Best Practices Documentation

Matt Southern,
Search Engine Journal

 

Google aktualizuje dokumentację dotyczącą najlepszych praktyk w zakresie indeksowania na urządzeniach mobilnych

 

Coraz więcej osób podczas przeglądania sieci wybiera do tego urządzenia mobilne. Komputery i laptopy cały czas stopniowo tracą na znaczeniu, co wiąże się z koniecznością wprowadzania pewnych zmian w naszych strategiach i działaniach digitalowych.

Strony dedykowane przeglądarkom mobilnych muszą być bowiem lepiej zoptymalizowane oraz precyzyjniej dopasowane pod względem wyświetlanych treści. Ważne jest też indeksowanie – o najlepszych praktykach w tym zakresie na podstawie dokumentacji Google przeczytacie w artykule na Search Engine Journal.

 

5 Alternatives to Facebook, Google, and Amazon Ads

Pamela Bump,
Hubspot

 

5 alternatyw dla reklam na Facebooku, Google i Amazon

 

Niemal każdy marketer staje prędzej czy później przed wyborem odpowiedniego zareklamowania w sieci swojego produktu czy usługi. Najczęściej wybierane są do tego narzędzia przygotowane przez Facebooka, Google czy Amazon. Jednak czy są to jedyne dostępne możliwości? Okazuje się, że nie do końca!

W artykule na blogu Hubspota przeczytacie o pięciu ciekawych alternatywach na dystrybucję swoich reklam w internecie. Wśród propozycji znajdziecie chociażby reklamy od Microsoft, Pinterest czy LinkedIn.

Posłuchaj questus podcast

 Wpadnij na nasz kanał Youtube

Newsletter

Chcesz być informowany
o nowościach?
Dołącz do naszego
 newslettera.

 

Autor: Redakcja
Pasjonaci marketingu i biznesu, którzy dokładają wszelkich starań, aby dostarczać wiedzę w jak najbardziej przystępnej i czasooszczędnej formie. W skład zespołu pracującego nad artykułami wchodzą m. in. dr hab. Robert Kozielski i Donata Wilczewska.
Ostatnie wpisy