Ekonomia behawioralna, transformacja cyfrowa i SXO [przegląd blogosfery marketingowej #53] - questus

Ekonomia behawioralna, transformacja cyfrowa i SXO [przegląd blogosfery marketingowej #53]

Ekonomia behawioralna, transformacja cyfrowa i SXO

W kalendarzach niedziela, a zatem czas na kolejny, już 53. przegląd najbardziej wartościowych treści z marketingowych blogów i serwisów. Tym razem mamy dla Was materiały m.in. z HelpScout, ClickZ, Marketingu przy Kawie i bloga Julii Kołodko. Jak zawsze, inspirującej lektury!

 

SXO – gdy SEO to za mało. Jak przekuć ruch w sprzedaż?

Dariusz Maćczak,
Marketing przy Kawie

SXO – gdy SEO to za mało. Jak przekuć ruch w sprzedaż?

Dariusz Maćczak na łamach Marketingu przy Kawie rozwija tajemniczy skrót SXO i wyjaśnia, jakie działania się z nim wiążą. Search Experience Optimisation to coś więcej niż standardowe SEO. Jest bowiem jego zintegrowanym połączenie z obszarem UX (user experience).

Z kolei poszerzona strategia SXO zawiera dodatkowo trzeci element – CRO (conversion rate optimisation). Celem działań spod znaku SXO są zatem takie aspekty, jak dostarczanie przyjaznej treści, prostej obsługi czy interesującego designu. Jak przekonuje autor, realizację strategii SXO można sprowadzić do następujących kroków:

  1. Przyciąganie na stronę wartościowego ruchu
  2. Dostarczanie odwiedzającym dokładnie tego, czego poszukują
  3. Tworzenie dobrej „atmosfery” na stronie www
  4. Zachęcanie do podjęcia działania

 

4 valuable lessons 2020 has taught us about ‘futureproofing’

Justin Gray,
ClickZ

4 ważne lekcje 2020

2020 niewątpliwie jest szczególnym, całkowicie odmiennym od poprzednich rokiem. Przez pandemię koronawirusa niemal każde przedsiębiorstwo musiało znacząco zmienić swój sposób funkcjonowania – bardzo często natychmiastowo, bez uprzedniego przygotowania i przemyślenia sposobów racjonalnego działania. Nie w każdym przypadku zakończyło się to powodzeniem.

Być może jednak udałoby się przygotować firmy na podobne sytuacje w przyszłości? Eksperci z ClickZ twierdzą, że jest to jak najbardziej możliwe! W artykule przygotowanym przez Justin Gray znajdziecie opis czterech cennych lekcji, które warto wykorzystać w przyszłości. Wśród nich znalazły się stwierdzenia o konieczności patrzenia poza ROI, wartości interdyscyplinarnych specjalistów czy konieczności opierania swoich działań o dane.

 

A Founder’s Guide to Building a Customer-Focused Company

Sarah Chambers,
HelpScout

Organizacja zorientowana na klienta

Organizacja zorientowana na klienta to podmiot, który bardziej niż na sam zysk stawia na klienta, a to w konsekwencji przekłada się na wartość finansową. Takie podejście wymaga wypracowania długoterminowej strategii, której celem jest budowanie lojalności i zaufania.

Jak pokazują badania Deloitte’a, firmy, które stawiają klienta w centrum uwagi, mogą poszczycić się większymi zyskami nawet o 60%. Warto też pamiętać, że 62% klientów oczekuje, że to firma będzie dostosowywać swoje działania do feedbacku czy zmieniających się zachowań konsumenckich.

Dla organizacji wchodzącej dopiero na rynek, która prawdopodobnie nie stanowi jeszcze wielkiej korporacji, utrzymanie klienta w centrum uwagi jest relatywnie proste. Jednak wraz z rozwojem biznesu łatwo można „stracić go z oczu”. Sarah Chambers na łamach bloga HelpScout stara się odpowiedzieć na ten problem, wypunktowując i omawiając następujące porady:

  • skróć dystans pomiędzy pracownikami a klientami;
  • mierz to, co rzeczywiście ma znaczenie;
  • daj dobry przykład pracownikom;
  • nieustannie pozyskuj feedback.

 

How to Make the Google Algorithm Work for You

Jodi Harris,
Content Marketing Institute

Pozycjonowanie stron w przeglądarce Google

Dbając o jak największe zasięgi organiczne, warto pamiętać, że jednym z ważniejszych elementów jest wysoka pozycja strony w wyszukiwarce internetowej. Aby ją uzyskać, konieczne jest dobre „wstrzelenie się” w algorytmy Google. Często jest to uciążliwe zadanie, jednak są sposoby na ułatwienie tego procesu.

Z pomocą przychodzi Jodi Harris z Content Marketing Institute. W swoim artykule opisuje sposoby na wdrożenie na stronie internetowej usprawnień, które pozwolą na wyższe pozycjonowanie w przeglądarce Google. Istotne okazują się między innymi odpowiednie narzędzia analityczne, użycie właściwych słów kluczowych oraz optymalizacja treści pod kątem atrakcyjności dla potencjalnych klientów.

 

Top 5: The Most Important Behavioral Economics Discoveries for Marketers

Julia Kołodko,
juliakolodko.com

5 najważniejszych odkryć ekonomii behawioralnej

Julia Kołodko na łamach swojego bloga przedstawia 5 odkryć spod znaku ekonomii behawioralnej, których każdy marketer powinien być świadomy, aby lepiej zrozumieć klienta.

  1. Istnieją dwa systemy przetwarzania informacji – pierwszy z nich cechuje się impulsywnością, szybkością i nieświadomością. Drugi z kolei jest racjonalny i analityczny. Tym pierwszym zwykle posługują się klienci, myśląc o danej marce, a drugim – brand i product managerzy.
  2. Jesteśmy przewidywalnie irracjonalnipodatni na błędy poznawcze – zrozumienie tego, jak działa mózg konsumenta pozwala wpływać na zachowania klientów i zaprojektować na podstawie zdobytej wiedzy proces decyzyjny.
  3. Ludzie do istoty społeczne – mechanizmy ewolucyjne mogą okazać się niezwykle użyteczne we wpływaniu na zachowania konsumentów poprzez choćby takie narzędzia, jak społeczny dowód słuszności czy zasada wzajemności.
  4. Mniej niepokoimy się o przyszłość niż o teraźniejszość – w procesie zakupowym teraźniejszość to zwykle koszty, a przyszłość – benefity. Warto zatem wziąć pod uwagę fakt, że takie odroczone benefity będą miały mniejszą wartość dla klienta.
  5. Kontekst wpływa na zachowanie – ludzie bardzo często nie wiedzą, czego chcą, a swoje decyzje zwykle opierają na kontekście społecznym i fizycznym.

 

8 elementów, które sprawią, że Twoje treści staną się viralem

Cezary Stacewicz,
sprawny.marketing

8 elementów, które sprawią, że Twoje treści staną się viralem

Zazwyczaj najwięcej uwagi przyciągają treści o charakterze viralowym. Nie jest jednak łatwo sprawić, żeby tworzone przez nas treści zyskały faktyczną wirusowość. Zależy to od wielu czynników, często też takich, na które twórca contentu nie ma wpływu.

W tym temacie polecamy artykuł Cezarego Stacewicza, w którym opisuje on 8 elementów sprawiających, że tworzone materiały mogą stać się viralem. W artykule na łamach sprawnego.marketingu wskazuje, że podstawą jest przemyślenie, dlaczego dana treść ma stać się istotna dla odbiorcy. Podkreśla także między innymi istotność emocji w przekazie, działania w czasie rzeczywistym i konieczność prowadzenia testów swoich pomysłów, aż osiągnie się zamierzony efekt.

 

Embracing Digital Agility to Deliver Improved CX

Kathryn Loheide,
CustomerThink

Transformacja cyfrowa

Jeszcze przed pandemią coraz więcej firm decydowało się na przeprowadzenie transformacji cyfrowej. Covid-19 w wielu przypadkach ten proces przyspieszył, jednak wciąż część biznesów zostaje w tyle. Dlaczego transformacjazwinność cyfrowa są tak ważne? Ponieważ sprawiają, że procesy w organizacji stają się łatwe i szybkie, co niesie za sobą szereg korzyści, szczególnie w sferze doświadczeń klienta i innowacyjności.

Jak zaznacza Kathryn Loheide na łamach bloga CustomerThink, na początku drogi do doskonałości cyfrowej należy zidentyfikować bolączki zarówno w sferze wewnętrznych procesów, jak i komunikacji z klientami. Pozwoli to zdefiniować właściwe cele dla przeprowadzanej transformacji. Zastosowanie technologii i zwinnych technik zarządzania digitalowego pozwoli z kolei na uwolnienie czasu, który pracownicy będą mogli zainwestować w budowanie relacji z klientami, dbanie o satysfakcję i utrzymanie klienta.

Ostatecznie transformacja cyfrowazwinność digitalowa prowadzą do uzyskania przewagi konkurencyjnej na rynku i poprawy wyników finansowych firmy, co może okazać się szczególnie ważne po ciężkim, naznaczonym pandemią roku.

 

The Best Social Media Management Tools

Kristen Baker,
Hubspot blog

Najlepsze usługi i narzędzia do zarządzania contentem w social media

Prowadzenie profili w mediach społecznościowych może być czasochłonne i dość skomplikowane. Dzieje się tak zwłaszcza wtedy, gdy korzystamy z różnych portali i wielu kont jednocześnie. Warto więc poszukać rozwiązań, które proces ten nieco usprawnią.

Być może pomoże Wam któreś z narzędzi proponowanych przez Kristen Baker na łamach bloga Hubspot. W artykule autorka opisuje 12 przydatnych usług, które pomogą w samodzielnym zarządzaniu contentem. Wśród nich znajdziemy programy do planowania publikacji na wielu platformach jednocześnie, tworzenia harmonogramów czy szybszego analizowania bieżących statystyk.

Posłuchaj questus podcast

 Wpadnij na nasz kanał Youtube

Newsletter

Chcesz być informowany
o nowościach?
Dołącz do naszego
 newslettera.

 

Autor: Redakcja
Pasjonaci marketingu i biznesu, którzy dokładają wszelkich starań, aby dostarczać wiedzę w jak najbardziej przystępnej i czasooszczędnej formie. W skład zespołu pracującego nad artykułami wchodzą m. in. dr hab. Robert Kozielski i Donata Wilczewska.
Ostatnie wpisy