Jak wylicza Kevin Kelly, redaktor naczelny magazynu Wired i autor książki „The Inevitable” – każdego roku powstaje 8 mln utworów, 2 mln książek, 16 tys. filmów, 30 mld postów na blogach i 182 mld tweetów. To oczywiste, że żaden człowiek nie jest w stanie przejrzeć choćby procenta nowo powstałych tworów.
Wychodzimy zatem naprzeciw problemom – przefiltrowaliśmy kilkadziesiąt polskich i zagranicznych blogów biznesowo-marketingowych i przygotowaliśmy listę najciekawszych artykułów, jakie pojawiły się w ostatnich dniach. Sprawdźcie!
Jaki to rozwiązuje problem?
Jacek Pogorzelski,
Blog Jacka Pogorzelskiego
Jacek Pogorzelski w ramach rozpoczętego cyklu „Pytania strategiczne” podejmuje się odpowiedzi na jedno z najważniejszych marketingowych pytań – „Jaki to rozwiązuje problem?”. Aby uzyskać wartościową odpowiedź będziemy musieli wyjść poza organizację, do potencjalnych klientów i zapytać ich o zdanie.
Opieranie się wyłącznie na własnych przemyśleniach, nie przyniesie bowiem obiektywnych wniosków, a to z kolei może pociągnąć za sobą poważniejsze problemy.
How to Use Social Media Monitoring as More Than a Listening Tool
Aleh Barysevich,
Content Marketing Institute
Narzędzia do monitoringu social media są bardzo przydatne osobom prowadzących firmowe profile. Aleh Barysevich przekazał na blogu Content Marketing Institute kilka porad, w których pokazuje, co robić, by korzystać z niego bardziej efektywnie.
11 kluczowych zasad marketingu dla startupów
Jacek Kotarbiński,
Blog o marketingu
W Polsce co miesiąc rejestrowanych jest aż 24,5 tys. firm. Większość z nich nie ma szans utrzymać się na rynku. Na co więc warto zwrócić uwagę i czego unikać, zakładając start-up?
Jacek Kotarbiński wyciąga wnioski z raportu Polskie Startupy 2018 i przedstawia 11 kluczowych porad, które powinien wziąć sobie do serca każdy, kto rozpoczyna przygodę z własnym biznesem.
How to Earn More Customers
Chris Brogan,
Chris Brogan Blog
Według Chrisa Brogana w dzisiejszym content marketingu najważniejsze jest, aby dostosować przekaz do odpowiedniego kanału komunikacji oraz adresować treść do konkretnych osób.
Warto zatem przy tworzeniu contentu skupić się na wyłącznie jednej z grup docelowych – nie na wszystkich! Warto pamiętać także o dostosowywaniu treści do wybranego kanału.
Jak badać reklamy i produkty. Badania behawioralne lepsze niż deklaracje
Redakcja,
Marketing przy Kawie
Od lat w marketingu pokutuje błędne przekonanie, że konsumenci podejmują decyzje zakupowe w sposób chłodny i wykalkulowany. Rzeczywistość jest jednak zgoła odmienna. Większość decyzji klientów to wybory impulsywne, oparte na emocjach.
Jak zatem zrozumieć je i dotrzeć do ukrytych potrzeb konsumenckich? Z pomocą przychodzą badania behawioralne.
How to Tap Into Emotions and Boost Your Content Marketing
John Unger,
Jeff Bullas Blog
Dwie sekundy. Tyle czasu mamy, aby przykuć uwagę odbiorcy. John Unger przekonuje więc, że dobrze sprawdzi się content oparty na skrajnych emocjach. Rozbawienie, zdumienie, zaskoczenie czy strach zwiększają prawdopodobieństwo wirusowego rozprzestrzenienia treści.
Dobrze sprawdzają się też: nadzieja i złość. Warto jednak pamiętać, że zawarte w przekazie emocje muszą być dostosowane do tego, czego oczekuje konsument.
Jak budować i angażować społeczność w ekosystemie Facebooka?
Marta Telus,
Socjomania
Według badań Statista z Facebooka korzysta 2 mld osób miesięcznie. Nic więc dziwnego, że jest to ważny kanał komunikacji z konsumentami. Wiele brandów wciąż postrzega go jednak wyłącznie jako medium społecznościowe, tymczasem niebieski gigant jest czymś zdecydowanie więcej.
Marta Telus przedstawia, jak za pomocą jego produktów Facebook Inc. (WhatsApp, Messenger, Instagram i Facebook) budować społeczność wokół marki.
How Brands Can Use Story To Inspire Social Change
Dr Martina Olbertova,
Branding Strategy Insider
Nie od dziś wiadomo, że historie, szczególnie bardzo poruszające, świetnie sprawdzają się w komunikacji marketingowej. Na łamach Branding Strategy Insider, Dr Martina Olbertova pokazuje, jak tworzyć opowieści, które mogą inspirować społeczeństwo do zmian.
Mobile: 3 nowości, które mogą być przyszłością branży
Martyna Zastrożna,
sprawny.marketing
Instant Apps, AMP i PWA to trzy technologie, które mogą okazać się przyszłością w branży marketingowej. Martyna Zastrożna pokazuje na łamach sprawnego.marketingu, na czym polegają i jak mogą wspomóc nas w prowadzeniu dobrej strony internetowej.