Badania behawioralne, storytelling i old-school e-mail – przegląd blogosfery marketingowej #1

Jak wylicza Kevin Kelly, redaktor naczelny magazynu Wired i autor książki „The Inevitable” – każdego roku powstaje 8 mln utworów, 2 mln książek, 16 tys. filmów, 30 mld postów na blogach i 182 mld tweetów. To oczywiste, że żaden człowiek nie jest w stanie przejrzeć choćby procenta nowo powstałych tworów.

Wychodzimy zatem naprzeciw problemom – przefiltrowaliśmy kilkadziesiąt polskich i zagranicznych blogów biznesowo-marketingowych i przygotowaliśmy listę najciekawszych artykułów, jakie pojawiły się w ostatnich dniach. Sprawdźcie!

 

Jaki to rozwiązuje problem?

Jacek Pogorzelski,
Blog Jacka Pogorzelskiego

Blog Jacka Pogorzelskiego: jaki to rozwiązuje problem?

Jacek Pogorzelski w ramach rozpoczętego cyklu „Pytania strategiczne” podejmuje się odpowiedzi na jedno z najważniejszych marketingowych pytań – „Jaki to rozwiązuje problem?”. Aby uzyskać wartościową odpowiedź będziemy musieli wyjść poza organizację, do potencjalnych klientów i zapytać ich o zdanie.

Opieranie się wyłącznie na własnych przemyśleniach, nie przyniesie bowiem obiektywnych wniosków, a to z kolei może pociągnąć za sobą poważniejsze problemy.

 

How to Use Social Media Monitoring as More Than a Listening Tool

Aleh Barysevich,
Content Marketing Institute

How to Use Social Media Monitoring as More Than a Listening Tool

Narzędzia do monitoringu social media są bardzo przydatne osobom prowadzących firmowe profile. Aleh Barysevich przekazał na blogu Content Marketing Institute kilka porad, w których pokazuje, co robić, by korzystać z niego bardziej efektywnie.

 

11 kluczowych zasad marketingu dla startupów

Jacek Kotarbiński,
Blog o marketingu

11 kluczowych zasad marketingu dla startupów

W Polsce co miesiąc rejestrowanych jest aż 24,5 tys. firm. Większość z nich nie ma szans utrzymać się na rynku. Na co więc warto zwrócić uwagę i czego unikać, zakładając start-up?

Jacek Kotarbiński wyciąga wnioski z raportu Polskie Startupy 2018 i przedstawia 11 kluczowych porad, które powinien wziąć sobie do serca każdy, kto rozpoczyna przygodę z własnym biznesem.

 

How to Earn More Customers

Chris Brogan,
Chris Brogan Blog

How to Earn More Customers - social media kanał docelowy

Według Chrisa Brogana w dzisiejszym content marketingu najważniejsze jest, aby dostosować przekaz do odpowiedniego kanału komunikacji oraz adresować treść do konkretnych osób.

Warto zatem przy tworzeniu contentu skupić się na wyłącznie jednej z grup docelowych – nie na wszystkich! Warto pamiętać także o dostosowywaniu treści do wybranego kanału.

 

Jak badać reklamy i produkty. Badania behawioralne lepsze niż deklaracje

Redakcja,
Marketing przy Kawie

Jak badać reklamy i produkty. Badania behawioralne lepsze niż deklaracje

Od lat w marketingu pokutuje błędne przekonanie, że konsumenci podejmują decyzje zakupowe w sposób chłodny i wykalkulowany. Rzeczywistość jest jednak zgoła odmienna. Większość decyzji klientów to wybory impulsywne, oparte na emocjach.

Jak zatem zrozumieć je i dotrzeć do ukrytych potrzeb konsumenckich? Z pomocą przychodzą badania behawioralne.

 

How to Tap Into Emotions and Boost Your Content Marketing

John Unger,
Jeff Bullas Blog

How to Tap Into Emotions and Boost Your Content Marketing

Dwie sekundy. Tyle czasu mamy, aby przykuć uwagę odbiorcy. John Unger przekonuje więc, że dobrze sprawdzi się content oparty na skrajnych emocjach. Rozbawienie, zdumienie, zaskoczenie czy strach zwiększają prawdopodobieństwo wirusowego rozprzestrzenienia treści.

Dobrze sprawdzają się też: nadzieja i złość. Warto jednak pamiętać, że zawarte w przekazie emocje muszą być dostosowane do tego, czego oczekuje konsument.

 

Jak budować i angażować społeczność w ekosystemie Facebooka?

Marta Telus,
Socjomania

Jak budować i angażować społeczność w ekosystemie Facebooka?

Według badań Statista z Facebooka korzysta 2 mld osób miesięcznie. Nic więc dziwnego, że jest to ważny kanał komunikacji z konsumentami. Wiele brandów wciąż postrzega go jednak wyłącznie jako medium społecznościowe, tymczasem niebieski gigant jest czymś zdecydowanie więcej.

Marta Telus przedstawia, jak za pomocą jego produktów Facebook Inc. (WhatsApp, Messenger, Instagram i Facebook) budować społeczność wokół marki.

 

How Brands Can Use Story To Inspire Social Change

Dr Martina Olbertova,
Branding Strategy Insider

How Brands Can Use Story To Inspire Social Change

Nie od dziś wiadomo, że historie, szczególnie bardzo poruszające, świetnie sprawdzają się w komunikacji marketingowej. Na łamach Branding Strategy Insider, Dr Martina Olbertova pokazuje, jak tworzyć opowieści, które mogą inspirować społeczeństwo do zmian.

 

Mobile: 3 nowości, które mogą być przyszłością branży

Martyna Zastrożna,
sprawny.marketing

Mobile: 3 nowości, które mogą być przyszłością branży

Instant Apps, AMP i PWA to trzy technologie, które mogą okazać się przyszłością w branży marketingowej. Martyna Zastrożna pokazuje na łamach sprawnego.marketingu, na czym polegają i jak mogą wspomóc nas w prowadzeniu dobrej strony internetowej.

Posłuchaj questus podcast

 Wpadnij na nasz kanał Youtube

Newsletter

Chcesz być informowany
o nowościach?
Dołącz do naszego
 newslettera.

 

Autor: Redakcja

Pasjonaci marketingu i biznesu, którzy dokładają wszelkich starań, aby dostarczać wiedzę w jak najbardziej przystępnej i czasooszczędnej formie. W skład zespołu pracującego nad artykułami wchodzą m. in. dr hab. Robert Kozielski i Donata Wilczewska.
Ostatnie wpisy
David Aaker – Architekt Nowoczesnego Brandingu

David Aaker – Architekt Nowoczesnego Brandingu

W świecie marketingu, w którym konkurencja staje się coraz bardziej zacięta, a marki walczą o uwagę konsumentów, jednym z kluczowych narzędzi, które pomagają firmom wyróżnić się na tle innych, jest zrozumienie i budowanie silnej tożsamości marki. Jednym z najbardziej...

czytaj dalej