Czym różni się manipulacja od torowania? Czy potrzebujemy generała Pattona w prowadzonych kampaniach marketingowych? Jak „Popcorn” może wspomóc nasze codzienne działania? Odpowiedzi na te i wiele innych marketingowych i biznesowych pytań znajdziecie w artykułach, które wyselekcjonowaliśmy dla Was w ramach przeglądu blogosfery. Inspirującej lektury!
Manipulacja czy torowanie?
Dariusz Pawlak,
NowyMarketing
Dariusz Pawlak na łamach Nowego Marketingu przybliża zagadnienie torowania (ang. Priming) i zastanawia się, czy jest ono formą manipulacji. Liczne eksperymenty dowodzą bowiem, że za pośrednictwem subtelnej sugestii, czy to w słowie, czy obrazie, możemy sugerować odpowiedź konsumenta, a zatem – zręcznie oddziaływać na jego podświadomość.
5 Powerful Examples Of Social Media Customer Care
Alina Gorbatch,
JeffBullas.com
Obsługa klienta w social mediach to nie tylko reagowanie na posty niezadowolonych konsumentów. To także świetny sposób na budowanie zaangażowania poprzez ciekawe odpowiedzi, które dostarczają odbiorcom sporej dawki rozrywki. Alina Gorbatch analizuje co ciekawsze przykłady pokazujące, że warto odpowiadać na posty nawet wtedy, gdy użytkownik nie spodziewa się odpowiedzi. Jak pokazują badania bowiem, marki poświęcają należytą uwagę jedynie 11% konsumentów, a to zdecydowanie za mało.
Jak to się różni od tego, co już teraz zaspokaja tę samą potrzebę?
Jacek Pogorzelski,
Blog Jacka Pogorzelskiego
Jacek Pogorzelski pokazuje, jak postrzeganie produktu czy usługi różni się w przypadku marketerów i konsumentów. Ci pierwsi bowiem myślą kategoriami, dla drugich zaś najważniejsza jest optymalizacja efektów. Jak więc pozostać w kategorii, a jednocześnie wyróżnić się na tle konkurentów, oferując tym samym unikalną wartość dla konsumenta?
Czy współczesny konsument to rzeczywiście nowy konsument?
Weronika Niżnik,
Marketing przy Kawie
Weronika Niżnik omawia wyniki badań przeprowadzonych przez IRCenter, sprawdzających wpływ poszczególnych reklam na generacje konsumentów. Autorka zadaje tym samym pytanie – kim jest nowy konsument, o którym obecnie dużo się mówi? Okazuje się, że jego wiek nie ma tutaj większego znaczenia, choć trzeba przyznać, że młodsze pokolenia są mniej ufne wobec mediów. Postępująca digitalizacja, może mieć natomiast znaczny wpływ na odbiór komunikatów reklamowych przez „nowego konsumenta”.
5 Strategies For Marketing To Generation Z
Gregg Witt,
Branding Strategy Insider
Tworząc kampanię reklamową powinniśmy bezwzględnie wziąć pod uwagę to, do kogo kierujemy swój przekaz. W artykule przygotowanym przez Branding Strategy Insider przeczytacie o pięciu najważniejszych strategiach kierowanych do pokolenia z Generacji Z.
3 najprostsze sposoby na personalizowanie kampanii
Elżbieta Krupa,
Marketer+
Tworząc własną kampanię reklamową warto zastanowić się nad personalizowaniem przekazu do konkretnej osoby, której jest dedykowana. W artykule na łamach Marketer+ podano trzy sposoby, które nie są czasochłonne, a skutecznie wpływają na poprawę Open Rate wiadomości mailowych.
Czy potrzebujesz Pattona w swoim marketingu?
Jacek Kotarbiński,
Blog o Marketingu
Sprzedaż, mimo że jest częścią procesów marketingowych, często zbiera wszystkie laury, przez co samych marketerów uważa się za „darmozjady”. Problem jednak leży w tym, że bez marketingu, sprzedaż nie osiągałaby spektakularnych sukcesów – jeśli w ogóle jakiekolwiek by osiągała. Należy jednak pamiętać, że same działania operacyjne, doraźne nie przełożą się na dobre wyniki. Do skutecznego zarządzania działaniami marketingowymi potrzeba bowiem wybitnego stratega – kogoś na wzór generała Pattona.
Top 5: Książki o wykorzystaniu ekonomii behawioralnej w marketingu
Julia Kołodko,
Blog o ekonomii behawioralnej
Julia Kołodko stworzyła krótką listę książek podejmujących tematykę ekonomii behawioralnej w marketingu. Jak sugeruje autorka, do zrozumienia zachowania współczesnego konsumenta niezbędna jest analiza każdej z publikacji. Wśród tytułów pojawia się m.in. Decoded, Phila Bardena oraz How Brands Grow, Byrona Sharpa.
Zestresowany pracownik, niespełniony przywódca i nieszczęśliwy zespół, czyli trujący klimat organizacji
Karina Chowaniak,
Brief
Czy to prawda, że jesteśmy najbardziej zestresowanym narodem w Europie? Zgodnie z treścią artykułu to właśnie praca sprawia, że jesteśmy poirytowani i zestresowani. Źródłem problemów bardzo często są wciąż toksyczne praktyki zarządzania i ich wpływ zarówno na pojedynczych pracowników, jak również funkcjonowanie całego zespołu.
Sposób na brak weny? Popcorn Flow
Agnieszka Amborska-Bogdziewicz,
Prowly
W pracy kreatywnej potrzebne są dobre pomysły. Niekiedy zdarza się jednak, że brakuje nam weny i kompletnie nie wiemy, jakie kolejne działania powinniśmy podjąć. Na łamach Prowly przeczytacie o modelu Popcorn Flow, który ma pomóc w kreatywnym myśleniu i wyborze najlepszych rozwiązań.