Czas na kolejny zestaw najciekawszych marketingowych treści z ostatnich tygodni! Tym razem mamy dla Was nieco materiałów m.in. o customer experience, outbound marketingu, roli kultury organizacyjnej czy też analityce digitalowej. Inspirującej lektury!
The 6 Best Tools for Website Traffic Analysis
Will Blunt,
JeffBullas.com
Biorąc pod uwagę, jak wiele danych i narzędzi do ich analizy ruchu mamy wokół siebie, marketingowym grzechem byłoby nie wykorzystać ich możliwości. Wielość opcji może jednak prowadzić do paradoksu wyboru, dlatego Will Blunt na łamach bloga Jeffa Bullasa postanowił przedstawić wyłącznie 6 najlepszych sposobów na badanie trafficu w sieci.
5 narzędzi content marketera, które pozwolą Ci sprawdzić, czy Twój copy nie robi Cię w konia
Dominika Gracz,
sprawny.marketing
Tworzenie tekstów zrozumiałych i jasnych dla odbiorcy, a jednocześnie odpowiednich dla algorytmów wyszukiwarek internetowych to nie lada wyzwanie! Warto w tym temacie wspomóc się narzędziami, które pozwolą na skuteczne zoptymalizowanie niektórych procesów i zadań.
5 narzędzi tego typu wskazuje Dominika Gracz na łamach sprawnego.marketingu. Jej tekst traktuje głównie o sposobach weryfikacji pracy innych, ale nic nie stoi na przeszkodzie, żeby wykorzystać opisywane systemy do sprawdzenia jakości naszych własnych treści jeszcze przed ich publikacją. Być może wskazane w tekście narzędzia pomogą Wam ustrzec się przed błędami i wdrożyć zmiany zanim będzie za późno.
Intercultural Thinking: Changing and Adapting to New Cultures
Thorranze Cheung,
Brandingmag
Przyszłość jest międzykulturowa – przekonuje Thorranze Cheung, autorka w serwisie Brandingmag. Pandemia covid-19 sprawiła bowiem, że jesteśmy dziś bardziej „połączeni” niż mogłoby nam się wydawać. Transfer do świata online wymazał ponadto granice, pokazując jednocześnie, że „ludzkie podejście” do drugiej osoby i elastyczność w działaniu są kluczowym czynnikiem, który decyduje obecnie o jakości i sukcesie dowolnej współpracy.
Customer Experience vs. Customer Success: Explained
Rick Denton,
HelpScout
Marketing, jak żadna inna dziedzina, jest niezwykle podatny na nowomowę, korpomowę i szybko trendujące hasła. Istnieją jednak frazy, które – pomimo funkcjonowania na rynku od dłuższego czasu – wprawiają w zakłopotanie. Ot, choćby customer experience i customer success, które (częściej niż rzadziej!) są stosowane wymiennie. Rick Denton postanowił zatem wskazać różnice między oboma terminami i best practices w każdym z obszarów.
About Us Page Writing: 8 Dos & Don’ts To Win Customers Over
Jessica Foster,
Search Engine Journal
Tworzenie strony opisującej nasze przedsiębiorstwo jest bardziej istotne niż mogłoby się wydawać. To bowiem właśnie z tego miejsca wielu nowych i potencjalnych klientów będzie czerpało podstawowe informacje na temat działalności firmy. Jakie są zatem best practices w obszarze strony „o nas”?
To zagadnienie jest tematem artykułu na łamach Search Engine Journal. Autorka tekstu, Jessica Foster, wskazuje, że wśród dobrych praktyk znaleźć można między innymi dbanie o budowanie strategii na bazie zdefiniowanych grup docelowych, dzielenie się wartościami firmy czy weryfikowanie doświadczeń użytkowników. Na listę zabronionych wpisała z kolei publikowanie zbyt wielu treści, skupianie się wyłącznie na funkcjach oferowanych produktów czy też zbyt duży nacisk na przedstawianie naszej historii.
Creating A Niche Famous Brand
Paul Bailey,
Branding Strategy Insider
Czy niszowa marka może być jednocześnie sławna? Jak najbardziej! Pośród Coca-Coli, Amazona czy Apple istnieje mnóstwo brandów, które cieszą się ogromną rozpoznawalnością – tyle że w określonym segmencie nabywców. Paul Bailey na łamach Branding Strategy Insidera przekonuje, że w takiej sytuacji również możemy mówić o „sławnych markach”, wskazując jednocześnie, jakie warunki należy spełnić, aby zasłużyć na takie miano.
Outbound marketing – definicja, narzędzia i przykłady
Damian Rams,
DamianRams.pl
Działania w ramach outbound marketingu są zorientowane wokół tworzenia okazji do poinformowania nabywców o naszej marce. W mniemaniu wielu osób, wykorzystywane są w tym celu przeważnie nachalne formy reklam, a wśród nich ulotki, billboardy, reklamy w telewizji i radio czy telefony od marketerów. Czy da się jednak zmienić wizerunek outbound marketingu na bardziej pozytywny?
Damian Rams na swoim blogu przekonuje, że jak najbardziej! W artykule opisuje zasady, którymi powinniśmy się kierować, chcąc stworzyć przyjazne dla odbiorców przekazy. Wśród nich znajdziemy m.in.:
- wykorzystywanie w jak najwyższym stopniu personalizacji przekazu,
- stawianie na kreatywność treści,
- komunikowanie możliwości niesienia pomocy zamiast oferty sprzedażowej.
We wpisie znajdziecie także kilka przykładów tego typu aktywności w wydaniu popularnych marek, takich jak Volkswagen czy Spotify.
What Netflix Bingeing Taught Me About Digital Experience
Dharmesh Shah,
blog Hubspot
Nic tak nie inspiruje marketerów, jak poznawanie przykładów firm w znacznym stopniu wyróżniających się w danej dziedzinie. Tym razem, szukając ciekawostek ze świata marketingu, przyglądamy się Netflixowi i ich działaniom w ramach Digital Experience.
W artykule na blogu Hubspot znajdziecie schemat działania Netflixa w sferze doświadczeń użytkowników. Wskazane są przykłady kilku genialnych funkcji, które jednak stały się tak oczywiste, że na co dzień nie zwracamy na nie uwagi. Ogromny problem pojawiłby się jednak, gdyby ich w pewnym momencie zabrakło…