04.04.2018

The Chartered Institute of Marketing – prawdziwa historia

The Chartered Institute of Marketing (CIM) jest organizacją, która od ponad 100 lat zrzesza marketerów na całym świecie. CIM dba o rozwój specjalistów, managerów, liderów biznesu, zespołów i samej profesji marketingu, certyfikując specjalistów z rozmaitych części globu. Przyjrzyjmy się zatem, jak na przestrzeni lat rozwijał się instytut, który dziś liczy już przeszło 28 000 absolwentów.

Początki (1910 – 1925)

cim 1910

  • 1911 rok:
    • 16 maja powstaje instytut The Sales Managers’ Association (obecnie: CIM), który daje początek zawodowi marketera w Wielkiej Brytanii.
  • 1922 rok:
    • Brytyjski instytut podejmuje współpracę z American National Association of Sales Managers oraz z Associated Advertising Clubs of the World.

 

Królewski patronat (1926 – 1945)

the chartered institue of marketing

  • 1928 rok:
    • Instytut uruchamia pierwszy roczny program szkoleniowy z marketingu.
  • 1937 rok:
    • Król Jerzy VI obejmuje instytut patronatem.
  • 1945 rok:
    • Brytyjski rząd uznaje znaczenie instytutu dla edukacji w dziedzinie zarządzania.

 

Diploma in Professional Marketing (1946 – 1975)

cim 1970

  • 1961 rok:
    • Instytut zmienia nazwę na The Institute of Marketing and Sales Management i uruchamia program Diploma in Professional Marketing.
  • 1968 rok:
    • Instytut zmienia nazwę na The Institute of Marketing.
  • 1971 rok:
    • Instytut formułuje grupy marketingowe dla konkretnych branż (w pierwszej kolejności są to: branża turystyczna i przemysł budowlany).

 

Redefiniowanie marketingu (1976 – 1985)

cim 1920

  • 1976 rok:
    • Powstaje nowa definicja marketingu: „Marketing to proces zarządzania, który odpowiada za identyfikowanie, przewidywanie i zaspokajanie potrzeb konsumentów, dostarczając zysków.
  • 1981 rok:
    • Instytucja oddaje do użytku nowoczesny, wyposażony w najnowsze technologie budynek Collage of Marketing.
    • Władze instytutu zmieniają wytyczne rekrutacyjne. Osoby ubiegające się o członkostwo musza od tego momentu posiadać kwalifikacje oraz doświadczenie zawodowe w dziedzinie marketingu.

 

Praca dla rządu (1986 – 1990)

cim 1940

  • 1986 rok:
    • The Institute of Marketing rozpoczyna zarządzanie Departamentem Handlu oraz Industry’s Government Support for Marketing Initiative na zlecenie rządu.
  • 1989 rok:
    • Instytut otrzymuje oficjalny patronat brytyjskiej królowej i zmienia nazwę na The Chartered Institute of Marketing.

 

Światowa ekspansja (1986 – 1995)

cim 2010

  • 1992 rok:
    • Programy CIM zostają zaadaptowane przez państwa europejskie. Organizacja rozpoczyna również współpracę z innymi międzynarodowymi instytucjami marketingowymi z Japonii, Kanady, Australii, Nowej Zelandii oraz Południowej Afryki.
  • 1993 rok:
    • CIM uruchamia zaawansowany program marketingowy – Continuing Professional Development (CPD) w celu stałego wspomagania kariery marketingowej swoich członków.

 

Era nowych technologii (1996 – dziś)

cim moor-hall-view

  • 1998 rok:
    • Poziom ekspercki Postgraduate Diploma in Marketing kończą pierwsi absolwenci.
  • 2009 rok:
    • CIM uruchamia bibliotekę online dla uczestników programów marketingowych.
  • 2010 rok:
    • Liczba Chartered Marketerów liczy już 5 519.