07.04.2015

Rebranding i co dalej? Czyli marketingowe pojęcie na dziś.

Gdy mówimy o przyszłości, natychmiast przychodzi nam do głowy jedno słowo – zmiana. Zmienia się wszystko, zmiany są wszędzie, każdego dnia świat zmienia się jeszcze szybciej niż chwilę wcześniej. Marki nie mogą pozostać obojętne wobec warunków, w jakich przyszło im prowadzić działania. Podejmują więc szereg decyzji, których efektem ma być dostosowanie się do nowego otoczenia i konsumentów, którzy nieco inaczej postrzegają otaczające ich środowisko. Dlatego właśnie decydują się na rebranding – prace nad wprowadzeniem nowego wizerunku i postrzegania marki. Tego zabiegu, na szeroką skalę, podjęła się również Poczta Polska, o czym szerzej w case study questus Learning Solutions.

Dla Poczty Polskiej działania podjęte dwa lata temu nie były jednorazową akcją – zapoczątkowały proces, którego ciąg dalszy następuje każdego dnia. Można to zaobserwować choćby w doniesieniach z ostatnich tygodni.

Poczta Polska to nie tylko tradycyjne kartki i listy. Na początku marca odnotowano blisko 70% wzrost sprzedaży usług kurierskich. Stało się to między innymi dzięki uruchomieniu Envelo – elektronicznej platformy obsługi przesyłek pocztowych, która zamienia urządzenia mobilne w przenośne skrzynki na listy i okienko w placówce w jednym. Co więcej, państwowy gigant bardzo poważnie myśli o kolejnym duży kroku – wejściu na giełdę! Debiut na warszawskich parkiecie wstępnie przewidziano na 2016 rok. To potężny zastrzyk kapitału, a więc i szansa na wprowadzenie kolejnych innowacyjnych pomysłów w życie, ale też i duża odpowiedzialność.

W nowoprzyjętej strategii Poczty Polskiej na lata 2015-2020 nie zabrakło też miejsca na zupełne nowości – Pocztowe Towarzystwo Ubezpieczeniowe rozpoczyna sprzedaż polis na życie. Na początku ich odbiorcami będą głównie pracownicy Grupy PP, z czasem jednak ten nowy pomysł ma się rozwijać.

Wydaje się, że mimo problemów, którym musi stawiać czoła na co dzień, Poczta Polska brnie w przyszłość z dużą dawką optymizmu i innowacyjnych rozwiązań w zanadrzu. Więcej o tym, jak zmieniała się na przestrzeni lat  i jak przebiegła pierwsza tak poważna rewolucja w pocztowym wizerunku w studium przypadku questus Learning Solution.