15.05.2018

questus BLOG – co nowego?

Całkiem niedawno świętowaliśmy  pierwszą rocznicę powstania naszego questusowego bloga. Mimo zaawansowanego już wieku (wszak 12 miesięcy w internecie to niemal epoka) absolutnie nie zamierzamy zwalniać tempa publikacji. Postanowiliśmy więc przygotować dla Was krótką ściągawkę z artykułów, które pojawiły się na naszych łamach w ostatnim czasie!

 

Prof. Andrzej Blikle: Turkusowe organizacje zyskują na popularności

W kwietniu gościliśmy na łamach questus BLOG wyjątkowego gościa. Prof. Andrzej Blikle, podobnie jak w poprzednich miesiącach m. in. Julia Izmałkowa, Michał Dziekoński czy Tadeusz Żórawski odpowiedział nam na sześć „rutynowych pytań”, zdradzając swoje największe nadzieje i obawy związane z nowoczesnymi technologiami.

 

Tajemnice Apple i Nike, czyli jak stworzyć przełomowy logotyp

Zdajemy sobie sprawę, że dyskusje na temat nowego logotypu czy identyfikacji wizualnej bywają jednymi z najbardziej „płomiennych”. Szukamy więc recepty, która pomoże zespołom uniknąć niepotrzebnych sporów. Po serii badań i analiz doszliśmy do wniosku, że przełomowy logotyp musi być, najzwyczajniej w świecie, do bólu uproszczony. Jak np. ten należący do Apple i Nike.

 

Marketing sensoryczny: zmysłowa rewolucja

Jak rewolucjonizować, to również i zmysły klienta. W artykule Agaty Mardosz-Grabowskiej i Roberta Kozielskiego przyglądamy się marketingowi sensorycznemu i najlepszym przykładom jego wykorzystania w biznesie. Rosnąca popularność tej techniki pokazuje, że doświadczenia konsumenta stają się kluczowym czynnikiem, który decyduje o jego lojalności i skłonności do rekomendowania produktu lub usługi.

 

Strategia zarządzania portfelem marek – z czym to się je?

Zarządzanie wieloma brandami to niezwykle trudne i karkołomne zadanie. Menedżer odpowiedzialny za ten obszar musi zadbać m. in. o właściwą alokację funduszy, ożywianie brandów czy unikanie kanibalizowania podmiotów. Postanowiliśmy na bazie książki Davida A. Aakera przygotować przepastne kompendium, które pomoże rozwiązać najbardziej problematyczne kwestie.

 

Exponential Organizations – jak uniknąć katastrofy i zaplanować dziesięciokrotny wzrost?

Pisząc o największych, biznesowych przełomach nie sposób nie wspomnieć o Facebooku, Google czy Airbnb. Nowoczesne platformy zrewolucjonizowały świat i sprawiły, że zupełnie inaczej podchodzimy dziś do tematu „rozwoju przedsiębiorstwa”. Obecnie bowiem świat rośnie niemal wyłącznie w tempie wykładniczym, a stworzenie tzw. Exponential Organiation staje się celem większości menedżerów.