30.06.2018

Mundial, trendy, pomiar zaangażowania klientów – czerwiec na Knowledge Garden

Każdego miesiąca dokonujemy selekcji najciekawszych artykułów z prestiżowych zagranicznych magazynów i portali marketingowych. Ich abstrakty publikujemy na platformie społecznościowo-rozwojowej dla marketerów Knowledge GardenOto najciekawsze treści, jakie wybraliśmy i przygotowaliśmy dla Was w czerwcu.

 

Kibice, lęki i piłka nożna – jak nowe media radzą sobie z Mundialem w Rosji?

The Drum. Ciekawy artykuł o tym, jak do relacji z mundialu podchodzą nie tradycyjne media, ale fanowskie. Mimo ostrzeżeń przed wyjazdem do Rosji z uwagi na sytuację społeczno-polityczną oraz potencjalnych rosyjskich kiboli, większość portali podjęła wyzwanie. Portal Goal wysłał na mistrzostwa 30 dziennikarzy: „Będziemy mieli korespondentów w każdym mieście przyjmującym. Wiemy, że największa historia może przydarzyć się wszędzie”, zapowiadał globalny redaktor naczelny Goal, James Dickens. Z kolei Ball Street Media, sieć fanowskich kanałów poświęconych piłce, wysyła kilku swoich influencerów na wycieczkę vanem, sponsorowanym przez Vanarama. „Zanurzą się we wszystko, co oferuje Rosja 2018 i pokażą, co naprawdę znaczy być fanem. To będzie angażujące i szczere antidotum na nudne i suche tradycyjne relacje”, obiecuje szef strategii BSM, Christian Hurley. Nie uważa także, że posiadanie praw do transmisji jest konieczne. „Nasz kontent odgrywa swoją rolę przed, w trakcie i po 90 minutach meczu”, przekonuje.

 

5 priorytetów badawczych dla marketingowców

Marketing Science Institute. Raz na dwa lata Marketing Science Institute przygotowuje zestawienie priorytetów badawczych, które będą miały największy wpływ na zrozumienie rynku i konsumentów w najbliższych latach. Raport powstaje na bazie ankiet wśród członków MSI i ma na celu dopasowanie naukowego i praktycznego sposobu myślenia o marketingu, aby uzyskać jak najlepsze wyniki dla marketingowców i ich klientów.

Raport Research Priorities 2018-2020 prezentuje pięć priorytetów. Są nimi:

  1. Pielęgnowanie atutów, czyli troska o klientów
  2. Ewoluujący krajobraz martechi reklamy
  3. Rozwój wielokanałowej dystrybucji
  4. Zdobywanie informacji dla wsparcia wzrostu
  5. Zorganizowanie dla zręczności marketingu

 

Przyszłość handlu detalicznego: 5 trendów na 2019 rok

Trendwatching. Nawet jeśli sami konsumenci nie mają obsesji na punkcie analizowania przyszłości handlu detalicznego, to właśnie oni tworzą tę przyszłość. Zmieniają się ich potrzeby i pragnienia, ale wciąż dążą do jak najwyższej jakości i wygód, a także do ciekawych doświadczeń, statusu, znaczenia czy relacji społecznych. To te dążenia konsumentów tworzą rynek handlu i choć w grę wchodzi wiele zmiennych, można wyróżnić najważniejsze trendy. Raport Trendwatching przedstawia pięć z nich.

  1. Magiczny punkt sprzedaży
  2. Głęboki detal
  3. Kluby kulturowe
  4. A-commerce, czyli automatyzacji
  5. Post-demografia w praktyce

 

Jak zmierzyć i zrozumieć zaangażowanie klientów?

eMarketer. Zaangażowanie klienta stanowi priorytet dla wielu firm, ale na dobrą sprawę nie istnieje żaden sposób pomiaru tego zaangażowania. Niektórzy poprzestają na rejestrowaniu kontaktów z klientami, inni zdają sobie sprawę, jak ważna jest analiza całego procesu. Zrozumienie motywów, które kierują klientami, może przełożyć się na bardzo konkretne korzyści dla firmy. Jedną z pomocy w tym zrozumieniu może być raport portalu eMarketer pt. “Understanding Customer Engagement: How to Map and Make Sense of the Metrics that Matter”, który przedstawia podstawy przygotowania pomiaru zaangażowania i wdrożenia go w danej firmie, jak również przykłady organizacji, którym się to powiodło.

Jedną z firm zaangażowanych w przygotowanie raportu była platforma Beckon, dostarczająca software dla marketingowców. Beckon definiuje zaangażowanie klienta jako jakąkolwiek formę działania zainicjowaną przez klienta, która pokazuje jego intencję, zainteresowanie czy połączenie z marką – może to być kliknięcie na reklamę, otwarcie maila czy lajk na Facebooku. Niektóre firmy cenią bardziej jeden kanał zaangażowania niż inny, stawiając lajki nad kliknięcia czy odwrotnie. Niemniej ilość wszystkich działań może być pouczająca, zwłaszcza jeśli chodzi o ocenę działania zespołu marketingowców. Dlatego Beckon współpracuje z różnymi markami, pomagając im zwiększyć poziom zaangażowania klienta i inne współczynniki tak, by można je było przełożyć na konkretne wyniki w firmie, jak np. lifetime value (LTV) czy sprzedaż.