Poczta Polska. Nowe oblicze marki

Case study poświęcone rebrandingowi w Poczcie Polskiej, którego dokonano w 2013 roku – prawdopodobnie jednemu z najbardziej skomplikowanych procesów repozycjonowania marki w ostatniej dekadzie w Polsce.

logo-partnerzy_08

Nowe oblicze marki. Case study (tekst)

Case study to analiza kluczowych czynników, jakie leżały u podstaw zmian w Poczcie Polskiej. Instytucja ta, mająca wielowiekową historię i jeszcze do nie dawna będąca państwowym urzędem, dziś mierzy się z realiami wolnego rynku. Aby sprostać wyzwaniom opracowano nową strategię, obejmującą między innymi konieczność repozycjonowania marki i rebrandingu. Case study przybliża proces wdrożenia tych zmian w Poczcie Polskiej w 2013 roku.

Tagi: repozycjonowanie, rebranding, analiza otoczenia, analiza PEST, analiza SWOT, strategia pozycjonowania, rynek usług pocztowych icoPobierz na dysk (PDF)

Nowe oblicze marki. Case study (film)

Filmowa wersja case study poświęconego repozycjonowaniu i rebrandingowi w Poczcie Polskiej.

W filmie występują jako eksperci prof. Witold Orłowski oraz Lech C. Król, a o projekcie opowiadają osoby zarządzające, pracownicy Poczty Polskiej oraz projektanci nowego typu placówek Poczty Polskiej.

Tagi: repozycjonowanie, rebranding, analiza otoczenia, analiza PEST, analiza SWOT, strategia pozycjonowania, rynek usług pocztowych icoPobierz na dysk (MP4)

Repozycjonowanie i rebranding (film)

Skrócony film case study, poświęcony procesowi repozycjonowania i rebrandingu.

Czy łatwo jest zmienić wizerunek firmy, która istnieje od kilkuset lat? Przed takim wyzwaniem stanęła w 2013 roku Poczta Polska - jedna z najpowszechniej znanych polskich marek, jednakże cierpiąca z powodu wielu negatywnych stereotypów wizerunkowych. Film przedstawia, jak wyglądał proces repozycjonowania marki i rebrandingu w Poczcie Polskiej.

Tagi: repozycjonowanie, rebranding, analiza otoczenia, analiza PEST, analiza SWOT, strategia pozycjonowania, rynek usług pocztowych icoPobierz na dysk (MP4)

Rozwój produktu (film)

Skrócony film case study, poświęcony rozwijaniu oferty produktowej.

Oczekiwania klientów, podobnie jak otoczenie rynkowe, nieustannie się zmienia. Firmy chcąc konkurować muszą rozwijać swoją ofertę i dostosowywać ją do wymogów i potrzeb. Dotyczy to także organizacji takich jak Poczta Polska. Film pokazuje w jaki sposób Poczta Polska zmienia swoją ofertę, by wyjść naprzeciw klientom i trendom rynkowym.

Tagi: nowy produkt, New Product Development, NPD, rozwój produktu, analiza otoczenia, analiza PEST, analiza SWOT, strategia pozycjonowania, rynek usług pocztowych icoPobierz na dysk (MP4)

Tutor Manual dostępny tylko dla zarejestrowanych

Zobacz Tutor Manual do studium przypadku "Poczta Polska. Nowe oblicze marki". Tutor Manual to instrukcja dla prowadzącego zajęcia z wykorzystaniem case study. Zawiera scenariusz zajęć, przykładowe pytania i odpowiedzi w wersji podstawowej i zaawansowanej.

Zaloguj/Zarejestruj się

Tutor manual

Zobacz Tutor Manual do studium przypadku "Poczta Polska. Nowe oblicze marki". Tutor Manual to instrukcja dla prowadzącego zajęcia z wykorzystaniem case study. Zawiera scenariusz zajęć, przykładowe pytania i odpowiedzi w wersji podstawowej i zaawansowanej.

icoPobierz na dysk (PDF)
Lista wszystkich case-ów