BP. CSR w służbie marki

Case study poświęcone marce BP i jej działaniom na polskim rynku. Firma ta swą przewagę na rynku sieci paliw buduje w oparciu o reputację i pozytywne skojarzenia z marką. Służy temu między innymi długofalowa strategia CSR. Główne tematy: źródła przewagi konkurencyjnej i wyróżniki marki.

BP-logo

CSR w służbie marki (tekst)

Case study poświęcone jednej z największych paliwowych marek świata i jej działaniom na polskim rynku.

Marka BP jest największą spośród zagranicznych sieci stacji paliw w Polsce. Wyzwaniem zarówno dla BP, jak i głównych konkurentów firmy, jest zdobycie trwałej przewagi konkurencyjnej. Nie jest to łatwe, gdyż oczekiwania klientów są bardzo wysokie, a wszelkie innowacje – bardzo szybko kopiowane. Źródłem trwałej przewagi, a także wyróżnikiem na poziomie wizerunku może być jednak reputacja marki, budowana m. in. poprzez działania CSR.

Tagi: marka, POP, POD, strategia konkurencyjna, CSR, odpowiedzialność społeczna, rynek paliwowy icoPobierz na dysk (PDF)

CSR w służbie marki (film)

Filmowa wersja case study poświęconego roli strategii CSR w budowaniu silnej marki.

W filmie jako eksperci występują Janina Ochojska (PAH), ks. Jacek Stryczek (Szlachetna Paczka, Akademia Przyszłości) i dr Janina Stokłosa (Hospicjum im. Św. Łazarza).

Tagi: marka, POP, POD, strategia konkurencyjna, CSR, odpowiedzialność społeczna, rynek paliwowy icoPobierz na dysk (MP4)

Strategia CSR firmy (film)

Skrócony film case study, poświęcony procesowi tworzenia strategii CSR.

Dla firmy takiej jak BP, działającej w ponad 80 krajach, jest to podwójne wyzwanie: z jednej strony działania CSR muszą być zgodne z globalną strategią koncernu, z drugiej odpowiadać na potrzeby lokalnego środowiska i społeczeństwa.

Tagi: strategia konkurencyjna, misja, wizja, CSR, odpowiedzialność społeczna, partnerzy społeczni, rynek paliwowy icoPobierz na dysk (MP4)

Tutor Manual dostępny tylko dla zarejestrowanych

Zobacz Tutor Manual do studium przypadku "BP. CSR w służbie marki". Tutor Manual to instrukcja dla prowadzącego zajęcia z wykorzystaniem case study. Zawiera scenariusz zajęć, przykładowe pytania i odpowiedzi w wersji podstawowej i zaawansowanej.

Zaloguj/Zarejestruj się

Tutor manual

Zobacz Tutor Manual do studium przypadku "BP. CSR w służbie marki". Tutor Manual to instrukcja dla prowadzącego zajęcia z wykorzystaniem case study. Zawiera scenariusz zajęć, przykładowe pytania i odpowiedzi w wersji podstawowej i zaawansowanej.

icoPobierz na dysk (PDF)
Lista wszystkich case-ów