06.12.2017

Sesja egzaminacyjna CIM December 2017

Za nami ostatnia sesja egzaminacyjna w 2017 roku. Wczoraj, 5 grudnia pięć osób podjęło wyzwanie rzucone przez The Chartered Institute of Marketing i zmierzyło się z pracami ze Strategic Marketingu. Miejscem potyczki było Centrum Biznesowe Ogrodowa 58 w Warszawie.

W grudniowej sesji uczestnicy musieli zmierzyć się z zagadnieniem długookresowej wartości klienta (CLV – Customer Lifetime Value). Ich zadaniem było przygotowanie planu marketingowego, który uwzględni potrzebę zwiększenia lojalności i częstotliwości zakupów odbiorców firmy. Mogli oni również skoncentrować się na podnoszeniu cen, crosselingu, czy też obniżania kosztów pozyskania i obsługi. Nie było łatwo, ale jak podkreślają sami zdający – udało się sprostać egzaminacyjnym wyzwaniom!

egzaminy december 2017


Co czeka nas w kolejnych sesjach?

Tymczasem na platformie Knowledge Garden pojawiły się właśnie briefy sesji egzaminacyjnych, które odbędą się w lipcu 2018 roku. To znakomita szansa, aby zawczasu zapoznać się z tematyką i zagadnieniami i za pół roku podjąć egzaminy CIM bez niepotrzebnego stresu! Co czeka nas w sesji letniej?

 

Strategic Marketing:

Na egzaminie z modułu Strategic Marketing zadaniem uczestników będzie przygotowanie planu marketingowego, w którym podejmą oni temat tworzenia wartości dzięki technologii Marketing Intelligence Systems. Tego rodzaju narzędzia pozwalają bowiem nie tylko zbierać i analizowac dane odnośnie klientów i konkurentów, ale również odkrywać potencjalne braki w ofercie i reagować na zagrożenia pochodzące z otoczenia organizacji.

 

Mastering Metrics:

Na module Mastering Metrics uczestnicy będą musieli przygotować raport, w którym pokażą, jak mierzyć ilość i wartość feedbacku, płynącego od klientów firmy. Tego rodzaju informacje mogą wskazać niezbędne obszary rozwoju organizacji i jej produktów.

 

Driving Innovation:

Tematyka egzaminu z modułu Driving Innovation będzie nawiązywać do prac z sesji April 2018 i traktować o zaangażowaniu interesariuszy organizacji. Uczestnicy będą bowiem musieli przedstawić innowacyjne metody na podniesienie wartości firmy w oczach najistotniejszych grup z jej otoczenia.

 

Digital Strategy:

Egzamin z modułu Digital Strategy będzie skoncentrowany wokół monitorowania trendów w świecie cyfrowego marketingu. Zadaniem uczestników będzie odkrycie najbardziej istotnych dla organizacji zmian w wirtualnym środowisku i przygotowanie planu, w którym uwzględnią przyszłe kierunki rozwoju całej branży.

Więcej informacji o nadchodzących egzaminach znajdziecie naturalnie na platformie Knowledge Garden: http://cim.knowledgegarden.pl/