Strategic Marketing

Strategic Marketing to blok, który rozwija umiejętność strategicznego spojrzenia na działania marketingowe.

Strategic Marketing

Blok Strategic Marketing w dużej części poświęcony jest rozumieniu i przekuwaniu na rynkowy sukces zmian zachodzących we współczesnym środowisku biznesowym. Rozwija on umiejętność strategicznego spojrzenia na działania marketingowe, w tym w szczególności odkrywanie możliwości rynkowych, identyfikowanie insightów klientów, budowanie strategii rynkowej, a w jej ramach grup docelowych i przewagi konkurencyjnej, a także przełożenia strategii na decyzje operacyjne i efektywne wdrożenie.

Blok ten koncentruje się na procesie planowania działań rynkowych firmy, w szczególności na obszarach i metodach analizy środowiska biznesowego, wyznaczania celów rynkowych, formułowania strategii i programu działań. W trakcie zajęć poświęca się także czas na dyskusję nad współczesną rolą marketingu w budowaniu sukcesu firmy oraz nowymi koncepcjami i formami prowadzenia działań marketingowych.

Tematyka

Blok Strategic Marketing obejmuje tematy takie jak:

  1. Analiza środowiska biznesowego – obszary i metody (25%)
  2. Koncept i model biznesowy a strategia rynkowa firmy (10%)
  3. Kluczowe marketingowe decyzje strategiczne (15%)
  4. Value Proposition - Budowanie wartości dla klientów (15%)
  5. Strategiczny plan marketingowy jako narzędzie realizacji celów organizacji (10%)
  6. Rola zarządzania zasobami w procesie realizacji celów organizacji oraz monitorowanie, pomiar i adaptacja strategicznego planu marketingowego w celu ustawicznego doskonalenia (25%)

Szczegółowa tematyka
  • Zmiany we współczesnym środowisku biznesowym a nowa rola marketingu w organizacji
  • Aktywa budowane przez marketing
  • Źródła sukcesu organizacji, rola marketingu w jego budowaniu
  • Tradycyjne i współczesne koncepcje działań rynkowych – 3D marketing, marketing doświadczeń, marketing wartości, masowa indywidualizacja itp.
  • Orientacja organizacji na klienta, orientacja rynkowa, orientacja na konkurentów
  • Filary marketingowej koncepcji działania
  • Proces planowania marketingowego – MOST, SOSTAC, APIC
  • Obszary analizy środowiska biznesowego (macro, micro) – PEST, PESTEL, SLEPT
  • Możliwości biznesowe – insighty klienta
  • Analiza „3C” - analiza klientów, konkurentów i pośredników handlowych
  • Metody analizy środowiska biznesowego (SWOT, metody scenariuszowe, strategia błękitnego oceanu, marketing lateralny, metody heurystyczne, BCG, GE, analiza wskaźnikowa, mapa percepcji, łańcuch wartości, benchmarking, analiza interesariuszy itp.)
  • Strategia marketingowa – istota i narzędzia wspierające
  • Macierz Ansoffa i model Portera, marketing typu STP – proces segmentacji rynku
  • Źródła przewagi konkurencyjnej – cechy i warunki trwałości
  • Value proposition, Branding i strategia marki
  • Strategia i narzędzia zintegrowanej komunikacji rynkowej
  • Polityka produktu i cen, kanały dystrybucji i ich wykorzystanie
  • Plan marketingowy – struktura, zastosowanie i wdrażanie
  • Przywództwo i kultura organizacyjna a planowanie marketingowe
  • Zarządzanie zmiana
  • Organizacja ucząca się
  • Budowanie i zarządzanie zespołem a działania marketingowe

Trenerzy

dr hab. Robert Kozielski

Doktor habilitowany nauk ekonomicznych, stypendysta Fundacji Fulbrighta, posiadający prestiżowy tytuł Chartered Marketer. Członek Komitetu Nauk Organizacji i Zarządzania Polskiej Akademii Nauk. Pracownik naukowy Uniwersytetu Łódzkiego (Katedra Marketingu) oraz wykładowca na studiach Executive MBA organizowanych przez Uniwersytet Łódzki z University of Maryland w USA oraz Executive MBA organizowanych przez Uniwersytet Warszawski wraz z Univeristy of Illinois. Więcej.

dr Katarzyna Nizińska

Coach, ekspert HR, trener biznesu i rozwoju osobistego. Trener w zakresie tzw. "miękkiego zarządzania": przywództwa, doskonalenia umiejętności menedżerskich, handlowych, komunikacji interpersonalnej, budowania zespołów, rozwiązywania konfliktów, motywacji.Więcej.

Marek Staniszewski

Wykładowca i trener; prowadził zajęcia m. in. w: ICAN Institute – HBP, WSKiM im. J.Giedroycia, SMR przy Akademii L. Koźmińskiego czy questus academy. Współtworzył formułę i program oraz jest wieloletnim wykładowcą branżowej Szkoły Strategii Marki przy SAR. Więcej.

Koszt uczestnictwa

Udział w programie Strategic Marketing:

  • 7 000 zł* (koszt bez egzaminu)
  • Koszt podejścia do egzaminu CIM: 1050 zł*
  • Koszt rocznej rejestracji w CIM (obligatoryjna przy egzaminach): 350 zł*
Decyzję o wykupieniu egzaminów można podjąć na każdym etapie udziału w programie.
*Podane ceny są cenami brutto (ceny z VAT).

Płatność może zostać rozłożona:
  • Na raty – nawet do 5 rat płatnych co miesiąc
  • Pomiędzy uczestnika a pracodawcę – w dowolnych proporcjach
Korzyści Strategic Marketing znajdziesz tutaj.

Materiały do pobrania

Strategic Marketing - materiał informacyjny

Kontakt

anna muskała

Anna Muskała
Customer Relationships Manager
amuskala@questus.pl
Mobile: 601 052 704

SPRAWDŹ SIĘ!