Mastering Metrics

Blok Mastering Metrics koncentruje się wokół problematyki pomiaru działań marketingowych.

Mastering Metrics

Tematyka ta jest odpowiedzią na dwie tendencje współczesnego biznesu. Po pierwsze – nieustannie rosnącą ilość danych, z jakimi marketerzy mają do czynienia, a po drugie – coraz to nowsze sposoby pomiaru i wskaźniki efektywności działań marketingowych. Celem bloku jest wskazanie roli właściwie przeprowadzonego pomiaru w procesie zarządzania marketingiem. Uczestnicy w trakcie zajęć dowiedzą się jak selekcjonować dane, z którymi mają do czynienia oraz jak prowadzić na bazie tych danych analizy w celu odnalezienia insightów i podejmowania efektywnych decyzji.

Tematyka

Blok Mastering Metrics obejmuje:

  1. Pomiar i wskaźniki a proces zarzadzania marketingiem (15%)
  2. Metody i techniki pomiaru w różnych kontekstach biznesowych (10%)
  3. Pomiar procesu i efektów działań marketingowych (15%)
  4. Wskaźniki marketingowe a efektywność marketingu (20%)
  5. Źródła i jakość danych w procesie pomiaru i analizy (15%)
  6. Zastosowanie narzędzi pomiaru i analizy w procesie odkrywania insightów i podejmowania decyzji (25%)

Szczegółowa tematyka
  • Misja, wizja, cele biznesowe, strategia a mierniki działań rynkowych
  • Cele, KPI a mierniki
  • Istota i proces pomiaru i kontroli efektów i działań marketingowych
  • Źródła pierwotne i wtórne oraz wewnętrzne i zewnętrzne
  • Metody pozyskiwania danych dla potrzeb pomiaru działań rynkowych
  • Proces badań marketingowych
  • Wiedza rynkowa a skuteczność zarządzania marketingiem
  • Efektywność i skuteczność marketingu – proces i pomiar
  • Aktywa marketingu – strategiczne i operacyjne, analiza interesariuszy – wskaźniki kluczowe dla różnych grup interesariuszy (inwestorzy, klienci, zarząd, pracownicy itp.)
  • Zróżnicowanie wskaźników pomiaru w zależności od rodzaju rynku – B2B, B2C, SME, usługi itp.
  • Systemy i modelu pomiaru działań marketingowych – marketing dashboard
  • Wskaźniki strategiczne i operacyjne, Marketing ROI, wskaźniki rynkowe
  • Pomiar i audyt marki, wskaźniki zarzadzania marką
  • Wskaźniki lojalności i satysfakcji klientów oraz życiowej wartości klienta, dystrybucji, produktu i cen
  • Podstawowe wskaźniki finansowe, budżetowanie i planowanie finansowe
  • Wskaźniki zintegrowanej komunikacji marketingowej
  • Mierniki sprzedaży i lejka sprzedażowego
  • Wskaźniki i mierniki pomiaru działań firmy w Internecie, Google Analytics
  • Performance marketing
  • Prognozowanie i planowanie sprzedaży
  • Big data, marketing automation
  • Modelowanie i analiza statystyczna, analiza wskaźnikowa a system raportowania

Trenerzy

Michał Dziekoński

Posiada kilkunastoletnie doświadczenie w zarządzaniu marketingiem na poziomie strategicznym w strukturach dużych firm międzynarodowych – m.in. w Grupie Siemens (2000-2013). Obecnie pełni role Interim Managera w Opinionie – jednej z największych firm wizualizacyjnych w Europie. Więcej.

dr hab. Robert Kozielski

Doktor habilitowany nauk ekonomicznych, stypendysta Fundacji Fulbrighta, posiadający prestiżowy tytuł Chartered Marketer. Członek Komitetu Nauk Organizacji i Zarządzania Polskiej Akademii Nauk. Pracownik naukowy Uniwersytetu Łódzkiego (Katedra Marketingu) oraz wykładowca na studiach Executive MBA organizowanych przez Uniwersytet Łódzki z University of Maryland w USA oraz Executive MBA organizowanych przez Uniwersytet Warszawski wraz z Univeristy of Illinois. Więcej.

dr Marcin Michalak

Wykładowca w Katedrze Rachunkowości na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Łódzkiego, programów menedżerskich MiniMBA oraz GlobalMiniMBA organizowanych przez Polsko-Amerykańskie Centrum Zarządzania UŁ oraz polsko-francuskich studiów typu MBA w zakresie zarządzania, organizowanych przez Ośrodek Badań i Studiów Francuskich UŁ. Więcej.

Krystyna Jarek

Krystyna Jarek

Brand Research Owner w ING Banku Ślaskim odpowiedzialna za badanie kondycji marek, efektywność komunikacji banków, analizę trendów społecznych, a także obserwację i tworzenie insightów na bazie postaw Polaków wobec finansów. Wyróżniona nagrodami za m. in. repozycjonowanie marki ING Bank Śląski „Liczą się ludzie” (Effie, KTR, Mixx Awards), czy Tyskie 5 Stadion (Grand Prix Effie). . Więcej.

dr Jan Zając

Badacz i psycholog. Współzałożyciel i prezes Sotrendera, jedynej w Polsce firmie badawczej specjalizującej się w social media i tworzeniu własnych narzędzi do ich badania. Adiunkt na Wydziale Uniwersytetu Warszawskiego. Absolwent SGH i UW, stypendysta Uniwersytetu Bocconi w Mediolanie oraz Uniwersytetu w Leuven. Autor wielu publikacji nt. psychologii Internetu i prowadzenia badań online. Częsty mówca na konferencjach branżowych. Wykładowca na studiach magisterskich i podyplomowych z zakresu marketingu internetowego oraz badań społecznych i marketingowych.Więcej.

Koszt uczestnictwa

Udział w programie Mastering Metrics:

  • 5 500 zł* (koszt bez egzaminu)
  • Koszt podejścia do egzaminu CIM: 1050 zł*
  • Koszt rocznej rejestracji w CIM (obligatoryjna przy egzaminach): 350 zł*
Decyzję o wykupieniu egzaminów można podjąć na każdym etapie udziału w programie.
*Podane ceny są cenami brutto (ceny z VAT).

Płatność może zostać rozłożona:
  • Na raty – nawet do 5 rat płatnych co miesiąc
  • Pomiędzy uczestnika a pracodawcę – w dowolnych proporcjach
Korzyści Mastering Metrics znajdziesz tutaj.

Materiały do pobrania

Mastering Metrics - materiał informacyjny

Kontakt

anna muskała

Anna Muskała
Customer Relationships Manager
amuskala@questus.pl
Mobile: 601 052 704

SPRAWDŹ SIĘ!