The Chartered Institute of Marketing to najstarsza i największa organizacja zrzeszająca profesjonalnych marketerów na świecie. Poza globalnym systemem certyfikacji, Instytut proponuje również różne stopnie członkostwa w społeczności – w zależności od posiadanego doświadczenia, a także prestiżowy tytuł dla najlepszych – status Chartered Marketera. Jak nim zostać i co potem?

 

Czym jest status Chartered Marketera?

Status Chartered Marketera jest prestiżowym tytułem rozpoznawalnym globalnie. Jego posiadanie nie tylko stanowi poświadczenie bogatej wiedzy, ale także pozwala się wyróżnić i dodaje prestiżu jego posiadaczowi. Jest to również pewnego rodzaju poświadczenie wydane przez profesjonalną instytucję marketingową, że marketer rozumie potrzebę ciągłego rozwoju, pozostaje na bieżąco z najnowszą wiedzą marketingową i prezentuje postawę ciągłego zaangażowania w bycie profesjonalnym marketerem.

 

Jak zostać Chartered Marketerem?

Aby zostać Chartered Marketerem, najpierw należy spełnić pewne wymagania, które sprowadzają się do trzech kroków.

  1. Najpierw należy uzyskać członkostwo CIM-u. Jego wariantów jest kilka:
    • Associate (ACIM) to członkostwo dla osób posiadających przynajmniej 3-letnie doświadczenie w marketingu lub certyfikat CIM Diploma in Professional Marketing (lub poziom wyższy);
    • Member (MCIM) to członkostwo dla osób posiadających przynajmniej 10 lat doświadczenia (w tym przynajmniej 7 lat na stanowiskach zarządczych) lub 7 lat doświadczenia i certyfikat Diploma in Professional Marketing lub Professional Postgraduate Diploma;
    • Fellow (FCIM) to członkostwo dla osób posiadających min. 15-letnie doświadczenie na stanowiskach seniorskich.
  2. Następnie należy przez dwa lata z rzędu realizować Continuing Professional Development (CPD), którego celem jest poświadczenie ciągłego rozwoju zarówno w zakresie wiedzy i kompetencji, jak i kariery. Taka analiza sprowadza się do czterech obszarów, w ramach których kandydat na Chartered Marketera powinien zdobyć min. 35 punktów rocznie. Są nimi:
    • Samokształcenie (np. studiowanie książek, publikowanie na blogach)
    • Działalność profesjonalna (np. awans, udział w konferencjach, publikowanie w czasopismach naukowych)
    • Nauka oparta na praktyce (np. trening on-the-job, dodatkowe projekty, job shadowing)
    • Formalna edukacja (np. zdobywanie kwalifikacji)
  3. Na końcu należy wypełnić formularz oceny dostępny po realizowaniu przez 2 lata programu CPD. Kandydat ma 5 szans na uzyskanie pozytywnej oceny, które odświeżają się co roku wraz z końcem członkostwa. Osoby posiadające certyfikat z poziomu 7 są zwolnione z tego ostatniego kroku na drodze do tytułu Chartered Marketera.

 

Droga do osiągnięcia tytułu Chartered Marketera jest często długa i wymagająca

 

 

Co po uzyskaniu tytułu Chartered Marketera?

Osoba, która uzyskała ten prestiżowy status otrzymuje certyfikat i od tej pory może posługiwać się tytułem i logotypem Chartered Marketera (lub w skrócie CMktr). Ponadto, nazwisko zdobywcy tytułu publikowane jest w spisie Chartered Marketerów na stronie CIM-u.

Tytuł ten poświadcza ciągły rozwój marketera, a więc warto pamiętać o corocznej ocenie pozwalającej utrzymać status CMktr. Odbywa się to poprzez kontynuację wcześniej wspomnianego programu CPD.

Tytuł Chartered Marketera warto jest rozważyć w pewnym momencie swojego rozwoju w obszarze marketingu. Proces ten wymaga wytrwałości wynikającej z konieczności ciągłego, aktywnego uczestnictwa w rozwoju siebie i całej dyscypliny. Jednak na koniec dnia warto zadać sobie pytanie: czy nie tym właśnie cechuje się dobry marketer? ?

   

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie będzie nigdzie publikowany. * - pola wymagane

Dodaj komentarz