W maju bieżącego roku The Chartered Institute of Marketing wprowadził zapowiadane zmiany w programie zaawansowanym. Oczywiście nadal obowiązuje podział na dwie ścieżki strategiczną oraz digitalową, z tym że z uwagi na nowe wyzwania i dynamiczny rozwój technologii digitalowych uczestnicy obu programów zaczynają od modułu wspólnego Marketing & Digital Strategy. Jakie jeszcze zmiany czekają nas w odświeżonym sylabusie?
Moduł Marketing & Digital Strategy to swego rodzaju rodzaju połączenie dotychczasowych bloków Strategic Marketing oraz Digital Strategy. Pozwoli on nie tylko rozwinąć strategiczne umiejętności marketingowe, ale również te związane z wykorzystywaniem narzędzi nowoczesnych technologii, tworzeniem strategii w środowisku digitalowym i zarządzaniem kanałami cyfrowymi.
Drugim wspólnym modułem dla obu programów jest natomiast Digital Customer Experience. Wraz z Digital Optimisation, który obowiązuje tylko na ścieżce digitalowej zastępuje dotychczasowe bloki ścieżki digitalowej: Driving Digital Experience i Mastering Digital Channels.
Układ nowych ścieżek
Ścieżka digitalowa obecnie będzie składała się zatem z trzech modułów: Marketing & Digital Strategy, Digital Customer Experience i Digital Optimisation.
Natomiast ścieżka strategiczna to w tej chwili pięć modułów. Pierwsze dwa z nich to wspomniane już bloki wspólne – Marketing & Digital Strategy oraz Digital Customer Experience. Kolejny to Resources Management, który zastąpi dotychczasowy Mastering Metrics. Natomiast obowiązujący do tej pory moduł Driving Innovation zmieniony zostaje w Innovation in Marketing. Ostatni dodatkowy blok, to nowość, którą zaproponował dla ścieżki strategicznej CIM, czyli moduł Managing Brands.
Jakie zmiany w egzaminach?
Egzaminy przeprowadzane będą od tej pory dla obu ścieżek tylko w formie projektowej. Zakłada ona, że uczestnicy pod opieką tutora przygotowują prace zgodnie z wytycznymi CIM, na bazie posiadanej wiedzy i doświadczenia oraz udostępnionego wcześniej briefu egzaminacyjnego.
Uzyskanie dyplomu wydanego przez The Chartered Institute of Marketing, potwierdzającego kwalifikacje wiąże się z koniecznością zdania trzech egzaminów:
- na ścieżce strategicznej: dwa egzaminy z bloków obligatoryjnych: Marketing and Digital Strategy oraz Innovation in Marketing i jeden z bloku do wyboru (Digital Customer Experience, Resources Managenment lub Managing Brands). Po zdaniu egzaminów uczestnik uzyskuje certyfikat Diploma in Professional Marketing.
- w przypadku specjalizacji digitalowej: egzaminy ze wszystkich trzech bloków: Marketing and Digital Strategy, Digital Optimisation oraz Digital Customer Experience. Uczestnik uzyskuje certyfikat Diploma in Professional Digital Marketing.