30.01.2018

Affluencerzy i najlepsze miejsca pracy 2017 – tematy stycznia na Knowledge Garden  

Każdego miesiąca dokonujemy selekcji najciekawszych artykułów z prestiżowych zagranicznych magazynów i portali marketingowych. Ich abstrakty publikujemy na platformie społecznościowo-rozwojowej dla marketerów Knowledge Garden.

Oto tematy, jakie wybraliśmy w styczniu.

 

Affluencerzy, czyli nowi influencerzy

MarketingLand. Według Ipsos Affluent Intelligence Group wśród influencerów jest grupa, o którą marketerzy powinni szczególnie dbać: affluencerzy (ang. affluence – dostatek). To nie tylko lojalni klienci marki, wydający duże ilości pieniędzy, ale także osoby szybko adaptujące nowe rozwiązania. Z reguły jako pierwsi wśród swoich znajomych testują nowe produkty i usługi. Dzięki temu w sposób oczywisty wyznaczają trendy w większej grupie osób i są postrzegani jako eksperci.

Dalsze spadki w obszarze Customer Experience

Marketing Week. Firmy w Wielkiej Brytanii wydają miliony funtów na poprawę CX, ale nie udaje im się spełnić oczekiwań klientów ani zaadaptować do ich nowych sposobów kupowania. Jak pokazuje doroczny raport przygotowany przez KPMG Nunwood, ogólny wynik brytyjskich firm za 2017 rok jest najniższy w ośmioletniej historii badań. „Struktura firm wygląda podobnie jak w czasach wiktoriańskich, kiedy stawialiśmy fabryki służące do masowej produkcji przedmiotów”, mówi David Conway, dyrektor KPMG Nunwood. „Dziś żyjemy jednak w świecie, w którym sprzedaje się koncepcje, kontent i pomysły, a tradycyjna struktura się do tego nie nadaje”.

Moralność maszyn

World Economic Forum. Od lat zachwycamy się i niepokoimy rozwojem sztucznej inteligencji. Niektórzy – tak jak Ray Kurzweil, Elon Musk czy Stephen Hawking – wyraźnie ostrzegają przed niebezpiecznymi konsekwencjami powstania zbyt inteligentnych maszyn. Cora częściej słychać więc postulaty, by systemy AI miały domyślnie wbudowany „kręgosłup” moralny. I są już konkretne pomysły, jak to w praktyce zrobić.

Zwycięzcy rankingu Best Place to Work 2018

Inc. Już po raz dziesiąty Glassdoor, jedna z największych stron z ogłoszeniami o pracę na świecie, przygotowała swoje zestawienie Great Place to Work 2018.Tegoroczna pierwsza piątka wygląda następująco: Facebook, Bain & Co, Google, Hubspot i World Wide Technologies. Te firmy łączy nie tylko pozytywna opinia pracowników, ale także ich aprobata dla CEO.

Rynek pracy w epoce robotów

World Economic Forum. S. Kasriel, CEO strony Upwork i uczestnik ostatniego Światowego Forum Ekonomicznego, twierdzi, że sztuczna inteligencja i robotyka, paradoksalnie, stworzą jeszcze więcej miejsc pracy. Maszyny nie zbudują się przecież same. W przyszłości będziemy raczej obserwować znikanie konieczności posiadania określonych umiejętności, a nie pracowników. Nie dojdzie tym samym do konkurencji między człowiekiem a robotem, lecz ludzie i roboty będą zmuszone ze sobą współdziałać.